زمان استخدام معلمان حق‌ التدریس

استخدام معلمان حق التدریس

جهت مشاوره در زمینه زمان استخدام معلمان حق‌ التدریس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از استخدام معلمان حق التدرس صحبت شده است. در آذر ماه امسال بنا بر لایحه مصوب از سوی مجلس 25 هزار نیرو جذب آموزش و پرورش خواهند شد. استخدام معلمان حق‌التدریس زمانی انجام خواهد شد که به کمیسیون آموزش ارجاع شود پس از آن به صحن علنی مجلس برود که با تأیید در صحن علنی به شورای نگهبان می‌رود و اگر از سوی آنها نیز تأیید شود قابل اجرا خواهد بود و این مراحل زمان‌بر است.

استخدام نیرو های نهضت سواد آموزی

در سال جدید 25 هزارنفر استخدام نیروهای نهضت سواد آموزی خواهند شد. این لایحه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و افراد که به صورت حق التدریس می باشند نیز می توانند از این لایحه بهره مند شده و استخدام رسمی شوند. حداکثر تا آذرماه 25 هزار نفر از افراد مشمول استخدام به دانشگاه فرهنگیان برای طی دوره آموزشی یک ساله معرفی خواهند شد که دوره آموزشی آنها غیرحضوری بوده و در فضای مجازی برگزار می‌شود.

برای اطلاع از تمامی شرایط و ضوابط استخدام و ظرفیت استخدام معلمان حق التدریس می توانید با شماره های درج شده در این مقاله تماس حاصل نمایید.

ظرفیت استخدام معلمان حق التدرس

استان‌ها امتیازها را مدنظر دارند و براساس سهمیه هر استان 25 هزار نفر برای امسال جذب خواهند شد و مابقی افراد مشمول تا پایان برنامه ششم توسعه یعنی سال 1400 استخدام خواهند شد. این ظرفیت منوط به استخدام در آموزش و پرورش می باشد. هر زمان که این ارگان اعلام ظرفیت نماید استخدام نیز به طور رسمی شروع خواهد شد.

شرایط عمومی استخدام معلمان حق التدریس

شرایط عمومی استخدام معلمان حق التدریس به شرح شیوه نامه زیر می باشد.

به موجب ماده 3 آئین‌نامه و براساس بند ب ماده 45 قانون مدیریت خدمات کشوری و با رعایت قوانین و مقررات گزینش، استخدام معلمان حق التدریس مشمولین به صورت پیمانی و مطابق مجوز صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی و با رعایت موارد ذیل انجام می‌شود:

1. داشتن تابعیت ایرانی.

2. انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان.

3. عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر.

4. نداشتن سابقه محکومیت جزایی مؤثر.

5. دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی و یا مدارک همتراز “برای مشاغلی که مدارک همتراز در شرایط احراز آنها پیش‌بینی شده است.”

6. داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می‌شوند.

7. اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته‌شده در قانون اساسی.

8. التزام به قانون اساسی.

نکته : استخدام ایثارگران و خانواده‌های آنها براساس قوانین مصوب مربوط به خود خواهد بود.

مطلب مرتبط

حد نصاب قبولی آزمون استخدام آموزش و پرورش

شرایط اختصاصی استخدام معلمان حق التدریس

شرایط اختصاصی استخدام معلمان حق التدریسبه این صورت می باشد که مربیان پیش‌دبستانی و حق‌التدریسان غیرمستمر پس از شرکت و اخذ نمره قبولی در آزمون پایان دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان در رشته‌های شغلی آموزگاری، دبیری، هنرآموزی، مربی امور تربیتی مدارس، مراقب سلامت و مشاور تحصیلی با رعایت شرایط احراز طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان و براساس نیاز مناطق آموزش ‌و پرورش به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت، سنوات خدمت و در سقف ظرفیت تخصیصی “مجوز استخدام سالیانه” اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی و مطابق فرم امتیازبندی و به ترتیب امتیازات فضلی تا پایان برنامه ششم توسعه در مناطق کمتر توسعه یافته استخدام می‌شوند.

سهمیه تخصیصی برای استخدام معلمان حق التدریس به هر استان به تناسب سهمیه استخدام ابلاغی از سوی سازمان اداری و استخدامی و براساس وضعیت نیروی انسانی استان‌ مطابق نیاز جاری و میزان بازنشستگی در سال و ورود نیروی انسانی محاسبه خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله می توانید از تمامی شرایط ، زمان و ظرفیت استخدام معلمان حق التدریس مطلع شوید. این شرایط برای استخدام به صورت رسمی می باشد و نیرو های پیمانی و حق التدریسی می توانند از این شرایط بهره مند شوند. با مطالعه مقاله بالا از ظرفیت استخدام نیز مطع خواهید شد.

جهت مشاوره در زمینه زمان استخدام معلمان حق‌ التدریس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید