آخرین رتبه لازم برای قبولی در کنکور رشته داروسازی دانشگاه دولتی زابل 98

آخرین رتبه لازم برای قبولی در کنکور رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران 98

جهت مشاوره در زمینه آخرین رتبه لازم برای قبولی در کنکور رشته داروسازی دانشگاه دولتی زابل 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

داروسازی زابل، از رشته های دانشکده علوم پزشکی زابل است که از سال 70 به‌عنوان یکی از دانشکده‌ های تابعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان فعالیت خود را آغاز کرد. روند گسترش دانشکده از ابتدای سال 81 به‌طور رسمی آغاز شد. به استناد رای یکصد و سی و ششمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال 79 در بخش آموزش عالی استقلال آموزشی اداری مالی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل مورد موافقت قرار گرفت. در سال 80 اعتبارات بخش آموزش از اعتبارات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان منفک شد. بخش بهداشت و درمان نیز در سال 81 از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان منتزع شد. از آن پس این دانشکده به عنوان دستگاه اجرائی مستقل متولی امر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در منطقه سیستان به رسمیت شناخته شد. سرانجام، در سال 84 حین نخستین سفر رئیس جمهور بر اساس مصوبه هیئت وزیران در استان سیستان و بلوچستان از دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه ارتقاء یافت. متعاقب آن در سال 85 دانشکده‌های پزشکی، داروسازی، بهداشت و آموزشکده فوریت‌های پزشکی و دانشکده پیراپزشکی ایجاد و راه‌اندازی شد. در حال حاضر، این دانشگاه دارای 6 دانشکده است.

رتبه لازم برای قبولی در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف 97کانال تلگرام انتخاب رشته دانشگاه صدای مشاوران

آخرین رتبه قبولی در کنکور رشته داروسازی دانشگاه دولتی علوم پزشکی زابل 98

آخرین رتبه های پذیرش در رشته داروسازی دانشگاه دولتی علوم پزشکی زابل، در این مقاله به حضورتان اعلام می شود، توجه نمایید که این درصدها و تراز ها تخمینی است و با توجه به کاهش یا افزایش ظرفیت های قبولی دانشگاه ها، تغییر خواهد داشت، بنابراین با ملاحظه نمونه کارنامه های آخرین نفرات قبولی آمار حدودی و نه دقیق، کسب خواهید نمود، پس لازم است جهت مشاوره با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی کارشناسان مجرب برای برنامه ریزی مطالعه کنکوری و انتخاب رشته کنکور (با توجه به رتبه ای که در کنکور کسب نموده اید و تغییرات جدید مربوط به قوانین کنکور و ظرفیت دانشگاه دولتی علوم پزشکی زابل، در سال 98) بهره مند شوید.

رشته داروسازی زیرمجموعه علوم پزشکی است و در رابطه با تولید و ساخت دارو، بررسی وضعیت دارو در بدن انسان و موجودات زنده و میزان تأثیر دارو در سلامت جامعه و درمان بیماری ها نقش دارد و به تبدیل مواد فرموله شده به شکل قابل مصرف یعنی قرص و کپسول و…و تاثیرات آن روی بدن، می پردازد. علت حدود 30 تا 50 درصد ناموفق بودن مداوای یک بیمار، به دارو مربوط می‌شود؛ یعنی کیفیت دارو، انتخاب نوع دارو و نحوه استفاده از دارو (این که بیمار دارو را با چه مواد غذایی یا داروهای دیگر استفاده کرده‌است و تضاد مصرف همزمان داروها) می‌تواند اثر دارو را تضعیف کند و یا حتی کشنده باشد، تشخیص این موضوع، وظیفه داروساز است.

دروس پایه رشته داروسازی

دروس داروسازی اغلب حفظی هستند و لازم است از اسامی زیادی از داروها، اثر هر یک و ریزترین ساختارهای داروها مطلع باشند. داوطلبان کنکور کارشناسی برای قبولی در رشته داروسازی، بیشتر وقتشان را روی دروس زیست شناسی، زمین شناسی و شیمی بگذارند.

  • بیوشیمی
  • شیمی تجزیه
  • شیمی عمومی
  • آمار حیاتی
  • بیولوژی نظری
  • کمک‌های اولیه
  • شیمی آلی
  • فیزیولوژی
  • میکروب‌شناسی نظری و عملی
  • انگل‌شناسی و قارچ‌شناسی
  • ایمونولوژی
  • فیزیک نظری
  • ریاضیات پایه و مقدمات آمار
  • تشریح
  • اصول خدمات بهداشتی

ضریب دروس کنکور برای قبولی در رشته داروسازی

  • دروس عمومی با میانگین 50 درصد برای قبولی در کنکور کافیست.
  • ضریب ریاضی 9 و ضریب فیزیک 6 می باشد.
  • ضریب دروس زیست شناسی و شیمی در کنکور سراسری 12 است و لازم است، تست های مربوط به این درس بالای 60-70 درصد زده شود.

البته از آن جا که رقابت در میان متقاضیان داروسازی دانشگاه های دولتی، اغلب، خانم ها هستند و رتبه برای قبولی خانم ها به زیر 1000 یا 900 می رسد.

حداقل زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره دکترای عمومی داروسازی پنج و نیم تا شش سال می باشد و حداکثر در 12 ترم به پایان خواهد رسید و شامل 209 واحد دروس اختصاصی و عمومی است. دو سال اول دروس پایه که همپوشانی زیادی با دروس پایه رشته پزشکی دارد خواهید گذراند، توجه داشته باشید که داروسازی فقط دروس شیمی نمی باشد. واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد تهران، با ظرفیتی حدود 70 نفر است، دانشگاه های بین الملل با ظرفیت 20 تا 30 نفر متقاضی، دانشجوی داروسازی می پذیرند. لازم به ذکر است که گزینش این دانشگاه ها، شهریه های بالایی دارد، مثلا دانشجوی دانشگاه بین الملل حدود 18 تا 20 میلیون تومان در سال شهریه پرداخت می کند.

ملاحظه نمونه کارنامه قبولی کنکور کارشناسی در این رشته، راهنمای خوبی جهت برنامه ریزی درسی شما می باشد.

کارنامه آخرین رتبه قبولی کنکور رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زابلدر منطقه 2

داوطلب کنکور در رشته تجربی رتبه در منطقه 9307 رتبه در کشور 1888
نام درس درصد
زیست شناسی 60
شیمی 7
فیزیک 35
ریاضی 72
ادبیات فارسی 70
عربی 76
دین و زندگی 72
زبان 75
زمین شناسی 3

داوطلبان گرامی می توانند برای قبولی در انتخاب رشته کنکور سراسری 98 در رشته داروسازی دانشگاه دولتی علوم پزشکی زابل از هر نقطه از کشور، با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل فرمایند.

جهت مشاوره در زمینه آخرین رتبه لازم برای قبولی در کنکور رشته داروسازی دانشگاه دولتی زابل 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
یک پاسخ برای “آخرین رتبه لازم برای قبولی در کنکور رشته داروسازی دانشگاه دولتی زابل 98”
  1. واااااااو با 9000اورده عجب شانسی

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید