دریافت کارنامه اولیه کنکور تجربی 99 + زمان دریافت کارنامه کنکور

دریافت کارنامه اولیه کنکور تجربی 99 + زمان دریافت کارنامه کنکور

جهت مشاوره در زمینه دریافت کارنامه اولیه کنکور تجربی 99 + زمان دریافت کارنامه کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کارنامه اولیه کنکور تجربی 99 ، پس از اعلام سازمان سنجش در نیمه شهریور سال 99 منتشر خواهد شد. شما می توانید از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org وارد پنل کاربری خود شده و کارنامه کنکور سراسری خود را دریافت نمایید. در پی اعلام نتایج اولیه ، دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی نیز بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت . کارنامه کنکور سراسری نیز پس از انتخاب رشته داوطلبان منتشر خواهد شد.

همچنین این امکان فراهم می باشد که از طریق شماره تلفن های موجود در همین صفحه با کارشناسان تماس بگیرید و به صورت تلفنی از زمان دریافت کارنامه کنکور سراسری تجربی 99 کسب اطلاع کنید.

 کارنامه اولیه کنکور تجربی 99 دارای چه اطلاعاتی است

کارنامه سازمان سنجش اطلاعات مهمی به داوطلب می دهد این اطلاعات برای انتخاب شهر و رشته ای که قصد تحصیل در آن را دارید بسیار مهم است. در ادامه به شرح قسمت های مختلف کارنامه رشته علوم تجربی آزمون سراسری می پردازیم:

دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر

 

  1. بند اول كارنامه- آدرس سامانه سازمان سنجش در آن قرار گرفته است که داوطلبان در صورت وجود مشکل میتوانند به این سامانه مراجعه کنند.
    براي اين كار بايد از سيستم پاسخگويي كه در صفحة اصلي وبگاه سازمان سنجش قرار دارد استفاده کنید.
  2. بند دوم كارنامه- توضيحاتى ارائه با توجه به وضعيت هر داوطلب، نمایش داده شده است. لازم است به توضیحات توجه کنید.
  3. بند ســوم تا پنجم كارنامه- مشخصات شناسنامه اي و تحصيلي شماست كه هنگام ثبت نام به سازمان سنجش اعلام كرده ايد. نظام آموزشي داوطلب در بالاي اين قسمت مشخص شده است.
  4.  در بند چهارم كارنامه سهميه نهايى شما كه براساس آن گزينش مى شويد، مشخص شده است. ســهميه شما با توجه به اطلاعاتي كه هنگام ثبت نام به سازمان سنجش اعلام كرده ايد(و تأييد ارگان مربوط) تعيين شده است.
    – مى دانيد كه ظرفيت رشته ها بين سهميه ها تقسيم مى شود.
    – داوطلبان هر ســهميه در ظرفيت مختص آن ســهميه با هم رقابت مى كنند. اما در بخشي از ظرفيت (سهميه آزاد) همه داوطلبان بدون توجه به سهميه با هم رقابت مي كنند.
  5. در بند پنجم كارنامه، استان، ناحيه و قطب بومي شما مشخص شده است.

دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر

با انتخاب رشته هاي با گزينش بومي، احتمال قبولي شما دردانشگاه هاى منطقه بومى تان يا مناطق نزديك به آن بيشتر مي شود.
در اين دفترچه راهنما، در مقابل رشــته محل هاى روزانه، نوع گزينش كشوري يا بومي(استانى،ناحيه اى يا قطبى) آن مشخص شده است.
اگر در تصميم گيري خود براي انتخاب رشته، در موقعيتي قرار گرفتيد كه بخواهيد بين رشته محل بومي و غير بومي يكي را انتخاب كنيد، بايد بدانيد كه احتمال قبولي شما در رشته محل هاي بومي
بيشتر از غير بومي است.

6. بند ششم كارنامه- اعلام علاقه مندي

دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر

اين قسمت هم طبق اطلاعاتي است كه هنگام ثبت نام به سازمان سنجش اعلام كرده ايد.
داوطلباني مي توانند از مجموعه رشته هاي پيام نور و غيرانتفاعي انتخاب نمايند كه در رديف زير آن، كلمه بلي درج شده باشد.
اگــر در زمان ثبت نام بــه هر دليلي علاقه مندي خود را به دوره هــاى غيرانتفاعى و پيام نور اعلام نكرده ايد. مي توانيد با پرداخت هزينة مربوط، اعلام علاقه مندي نماييد(در محدوده زمانى انتخاب رشته) .

7. بند هفتم كارنامه: اطلاع از مجاز بودن انتخاب ها

براي رشته هاي با آزمون اين بند نشان مي دهد طبق نتايج آزمون، شما از چه دوره هاي تحصيلى مي توانيد انتخاب رشته كنيد.
اگر در چند گروه آزمايشي شركت كرده باشيد، وضعيت آزمون هاي شما، به ترتيب در چند رديف نشان داده مي شود. هر داوطلب فقط از دوره هايي كه مجاز شده است مي تواند انتخاب رشته نمايد.
8. بند هشتم مجاز شــدن

به اين معني است كه شما در آن دوره، حداقل نمره لازم(و البته ساير شرايط وضوابط) را به دست آورده ايد و بنابر اين مي توانيد از آن دوره ها، رشته هايي را انتخاب نماييد.
– تنها شرط انتخاب رشته، مجاز بودن نيست، هر كدام از دوره هاي تحصيلي شرايط و مقرراتي دارند كه پيش از انتخاب رشته از آن دوره ها، لازم است به آنها توجه كنيد.
– اگر از دوره اي كه مجاز به انتخاب رشته نيستيد، رشته اي را انتخاب نماييد، سامانه انتخاب رشته، به شما اجازه انتخاب نمى دهد.
– براي انتخاب رشته هاي پيام نور، غيرانتفاعي و دانشگاه فرهنگيان مجاز بودن كافي نيست، بلكه بايد علاقه مندي تان را هم اعلام كرده باشيد.
– براى اعلام علاقه مندى به رشته محل هاى دانشگاه فرهنگيان، مى توانيد از قسمت خريد كارت اعتبارى با پرداخت هزینه تعیین شده  اقدام نماييد.

9. بند نهم كارنامه – وضعيت اعمال سوابق تحصيلي
ً دانش آموزان بايد قبلا در تاريخى كه اعلام شده است، سوابق تحصيلي خود را در وبگاه آموزش و پرورش ديده و آن را تأييد كرده باشند.
اطلاعات اين قســمت مخصوص كساني است كه ديپلم خود را از سال1384 به بعد و مدرك پيش دانشگاهي خود را از سال1391 به بعد گرفته اند و فقط نشان مي دهد سوابق تحصيلي آنها به سازمان سنجش رسيده و تأثير مثبت آن در نمره كل نهايي، بررسي شده است.

10. بند دهم كارنامه- وضعيت رتبه و نمره كل
در اين قســمت مى توانيد وضعيت رتبه در منطقه يا سهميه نهايى، رتبه كشوري(بدون سهميه) و نمره كل نهايي خود را در هر زير گروه مشاهده كنيد. كساني كه در دو يا سه گروه آزمايشي
شركت كرده اند، براي هر گروه آزمايشي جدولي جداگانه دارند.

در رديــف اول و دوم اين بند، ميزان تأثير ســوابق تحصيلي ديپلم و پيش دانشــگاهي براي داوطلبان نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي را مي بينيد. اطلاعات مربوط به سوابق تحصيلى فقط
براي آگاهي شماست و كاربردي در تصميم گيري براي انتخاب رشته ندارد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر

مهم ترين معيار شــما براي انتخاب رشــته، رديف ســوم اين جدول، يعني رتبه در ســهميه و زيرگروه هاي مقابل آن است.
مي دانيد كه با توجه به ضريب درس ها، هر گروه آزمايشي چند زير گروه دارد. هر داوطلب به تعداد زير گروه ها، رتبه دارد.
براي انتخاب هر رشته، بايد بدانيد آن رشته، در كدام زير گروه قرار دارد و وضعيت شما در آن زير گروه چگونه است.
احتمال قبولي شما در زيرگروهي كه رتبه بهتري داريد(عدد كمتر) بيشتر است.

11. بند يازدهم كارنامه: نمره هاي خام درس هاي امتحاني
در اين قسمت نمرة خام(نمرة درصدي) درس هاي امتحاني خود را مي بينيد. براي داوطلبان گروه هاي آزمايشي علوم رياضي و فني (داوطلبان نظام آموزشي غير 3-3-6 ،(علوم تجربي (داوطلبان نظام
آموزشــي غير 3-3-6 (و علوم انساني (داوطلبان هر دو نظام آموزشي) در ذيل نمره خام هر يك از دروس تخصصي، نمره هم ترازي (ملاك عمل) نيز درج شده است كه نمرات هم ترازي، ملاك عمل براي محاســبه نمرات كل نهايي هر داوطلب در هر زيرگروه مي باشد. در 3 گروه آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني، نمرات خام دروس تخصصي دو نظام آموزشي ابتدا با روش هاي آماري مطابق با اصول سنجش و اندازه گيري، هم تراز مي شود (در صورت هم تراز شدن نمــرات، نمرات حاصل از هم ترازي در كارنامه نتايج علمــي داوطلبان ذيل نمرات خام هر درس
درج شده است)، سپس نمرات حاصل از هم ترازي باهم براي هر دو نظام تراز مي شود.
12.بند دوازدهم كارنامه: نمرة كل و رتبه ها

دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر

ممكن است داوطلبانى به دليل نمره كل مشابه، رتبه مشابهى داشته باشند(در يك سهميه).
رتبه داوطلبان از سهميه هاى مختلف، باهم قابل مقايسه نيست. داوطلبان سراسر كشور را با رتبه كشورى مى توان با يكديگر مقايسه نمود.

13.بند ســيزدهم كارنامه: براى داوطلبان علاقه مند به اســتفاده از نرم افزارهاى مشاوره اى– براى پيش بينى احتمال قبولى در رشــته ها- سيســتم انتخاب رشته مجازى سازمان سنجش به دليل استفاده از اطلاعات واقعى داوطلبان معتبرترين مرجع مى باشد.

14.بند چهاردهم كارنامه: كد دسترسي براي انتخاب رشته در سايت دانشگاه آزاد اسلامى داوطلبان در مهلتى كه دانشگاه آزاد اسلامى اعلام مي كند، مى توانند با كدى كه در اين كارنامه
در اختيارشان گذاشته شده است، در سامانة انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامى وارد شوند و انتخاب رشته نمايند. براي اطلاع از جزييات انتخاب رشتة دانشگاه آزاد اسلامى بايد به وبگاه اين دانشگاه به نشاني org.azmoon.www مراجعه كنيد.

داوطلبان کنکور سراسری با در نظر گرفتن اطلاعات داده شده به راحتی می توانند کارنامه خود را بخوانند و بهترین گزینه ها را برای انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه در نظر بگیرند.

زمان دریافت کارنامه اولیه کنکور تجربی 99

زمان دریافت کارنامه کنکور

کارنامه اولیه کنکور تجربی 99 حداکثر یک ماه پس از تاریخ برگزاری کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قابل دریافت است.
تمامی داوطلبین نظام قدیم و نظام جدید بایستی در زمان دریافت کارنامه کنکور به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و کارنامه آزمون سراسری را دریافت نمایند .

دانش آموزان به سه روش مختلف می توانند می توانند کارنامه خود را دریافت نمایند.

دریافت کارنامه اولیه کنکور تجربی 99

  1. شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + سال تولد
  2.  شماره پرونده + کد رهگیری + شماره شناسنامه
  3. شماره پرونده + شماره سریال + شماره شناسنامه

به محض انتشار کارنامه اولیه در سایت سازمان سنجش لینک دسترسی مستقیم به دریافت کارنامه را در این مقاله در دسترس داوطلبین خواهیم گذاشت.

دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی یا همان دفترچه شماره دو ، لیست تمامی  رشته ها و دانشگاه ها و همچین شرایط و ضوابط دانشگاه های قابل ثبت نام را دارا می باشد. داوطلبینی که با توجه به کارنامه کنکور خود مجاز به انتخاب رشته هستند ، می توانند پس از مطالعه دقیق این دفترچه، شروع به انتخاب رشته بر اساس اولویت های خود کنند.

آزمون سراسری و آزاد چند سالی است که به صورت مشترک برگزار می شود و نتایج اولیه آن ها نیز ، از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.
اما انتخاب رشته و زمان اعلام نتایج نهایی کنکور در اختیار سازمان مربوطه می باشد.

نتایج نهایی آزمون یا کارنامه کنکور سراسری احتمالا مانند سال گذشته در 23 شهریور ماه 99 منتشر می شود.

مرسی که تا آخر مقاله همراه ما بودید خوشحال میشویم سوالات خود را زیر همین مقاله کامنت کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما پاسخ دهند. همچنین برای استفاده از خدمات مشاوره انتخاب رشته رایگان روی لینک مربوطه کلیک کنید.

جهت مشاوره در زمینه دریافت کارنامه اولیه کنکور تجربی 99 + زمان دریافت کارنامه کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید