دبیری الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲

رتبه و تراز لازم برای قبولی دانشگاه فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه دبیری الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دبیری الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان از رشته های دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی است. دبیری الهیات و معارف اسلامی,دروس رشته الهیات و معارف اسلامی,رتبه لازم برای دبیری الهیات,دبیری علوم دینی,شغل های رشته ی معارف,معرفی رشته دبیری علوم دینی,دبیری دینی,رشته معارف اسلامی در دانشگاه,کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی,دبیری الهیات دانشگاه فرهنگیان,دروس رشته الهیات و معارف اسلامی,دبیری علوم دینی,رتبه لازم برای دبیری الهیات,منابع دبیری معارف,معرفی رشته دبیری علوم دینی,دانلود جزوه شناخت منابع و متون اسلامی و منابع فقه,دبیری دینی

فارغ التحصیلان دبیری الهیات و معارف اسلامی فرهنگیان می توانند استخدام و جذب دانشگاه فرهنگیان و مدارس وزارت آموزش و پرورش و… شوند. پذیرش دانشجو معلم در دوره کارشناسی پیوسته از بین دارندگان دیپلم شرکت کننده در کنکور و کارشناسی ارشد برای رشته دبیری الهیات و معارف اسلامی، انجام میشود. دانشجویان ین رشته از بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان مبلغی به عنوان حقوق دانشجو برای کمک هزینه تحصیل دریافت می کنند؛ همچنین از سایر مزایای تحصیل در این دانشگاه برخوردار می شوند. برای ورود به دانشگاه فرهنگیان و تحصیل در رشته دبیر الهیات و معارف اسلامی لازم است در مرحله اول از طریق ثبت نام در کنکور سراسری اقدام کنید. در ادامه به شرح جزئیات بیشتر می پردازیم ، درصورت نیاز به کسب راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان صدای مشاور تماس بگیرید.

رتبه لازم برای قبولی دبیری الهیات و معارف اسلامی فرهنگیان

علاقمندان به تحصیل در رشته دبیری الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان ، طی چندمرحله می توانند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند:

جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری انجام می شود، داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری مورد پذیرش رشته دبیری الهیات و معارف این دانشگاه قرار گرفته اند، از طرف دانشگاه فرهنگیان به مصاحبه و گزینش دعوت خواهند شد و قبولی نهایی داوطلبان منوط به قبولی در این مرحله است. توجه داشته باشید که این دانشگاه معمولا مرحله تکمیل ظرفیت نیز دارد. دروس این رشته به دو زبان فارسی و عربی تدریس می شوند و در کنکور ، ضریب دروس ادبیات فارسی و عربی 3 است و ضریب فلسفه و منطق نیز 2 میباشد.

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 

زمان مصاحبه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

داوطلبان گرامی کنکور ۱۴۰۲ می توانند برای مشاوره قبولی در رشته دبیری الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان و اطلاع از سوالات و نحوه مصاحبه فرهنگیان با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند.

معرفی رشته دبیری الهیات و معارف اسلامی

رشته دبیری الهیات و معارف اسلامی از رشته های علوم انسانی است ، محتوای دروس این رشته مربوط به فقه، علم الحدیث، تاریخ ، تفسیر قرآن و ترجمه و … می باشد. اگر علاقمند به مباحث دینی و مذهبی هستید از تحصیل و تدریس در این زمینه لذت خواهید برد.

رشته الهیات و معارف اسلامی در مقطع کارشناسی دارای 6 گرایش به شرح زیر است:

  • علوم قرآن و حدیث
  • فلسفه و کلام اسلامی
  • فقه و مبانی حقوق اسلامی
  • فقه شافعی
  • تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی
  • ادیان و عرفان

دروس‌ مشترک‌ گرایش های الهیات‌ و معارف‌ اسلامی‌

دورس مشترک گرایش های الهیات و معارف اسلامی شامل  قرائت‌ و درک‌ مفاهیم‌ متون‌ عرفانی‌، اعراب‌ قرآن‌، ترجمه‌ عربی‌ به‌ فارسی‌ و فارسی‌ به‌ عربی‌ ، تاریخ‌ اسلام‌ ، منطق‌ ، صرف‌ و نحو عربی‌ کاربردی‌، قرائت‌ و درک‌ مفاهیم‌ متون‌ فقهی‌ و تفسیری‌،قرائت‌ و درک‌ مفاهیم‌ متون‌ معاصر، آشنایی‌ با ادیان‌ بزرگ‌، تفسیر، مکالمه‌ و محاضره ، علوم‌ بلاغی‌، تاریخ‌ زبان‌ وفرهنگ‌ عربی‌، روش‌ تحقیق‌ ، مبانی‌ جامعه‌شناسی‌، زبان‌ تخصصی‌ ، مبادی‌ فقه‌، مبادی‌ اصول‌، آشنایی‌ با علوم‌ اسلامی‌- عرفان‌ و فلسفه‌، فقه‌ مقدماتی‌، قرائت‌ مطبوعات‌ واستفاده‌ از رادیو و تلویزیون‌

داوطلبان گرامی کنکور ۱۴۰۲ می توانند برای مشاوره در زمینه تحصیل در رشته دبیری الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند.

جهت مشاوره در زمینه دبیری الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید