جمع بندی کنکور در یک ماه

جمع بندی کنکور در یک ماه

جهت مشاوره در زمینه جمع بندی کنکور در یک ماه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

جمع بندی کنکور در یک ماه به عنوان آخرین راه حل برای دانش آموزانی است که نگران آزمون سراسری می باشند. در این مقاله با ترفندهایی مشاوره ای به شما خواهیم گفت که دقیقا باید چگونه عمل کنید.

جمع بندی، به معنی مرور درس‌های خوانده شده است. جمع بندی کنکور در یک ماه برای کنکوری ها یک مسئله ی سرنوشت ساز به حساب می آید. برای این که جمع بندی درستی داشته باشید باید از زمان باقی مانده خود بهترین استفاده را بکنید تا در کنکور نتیجه مناسب را کسب کنید.

ماه آخر کنکور، یعنی رسیدن به زمان کنکور که باید تلاش خود را بیشتر از قبل کنید و با جدیت تمام به درس خوندن و تست زنی بپردازید، البته این به این معنی نیست که نباید استراحت داشته باشید. در این مقاله جمع بندی کنکور در یک ماه را به صورت کامل یاد می گیرید برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

مراحل جمع بندی کنکور 99 در یک ماه

مراحل جمع بندی کنکور 99 در یک ماه شامل موارد زیر بوده که بر اساس تجربیات مشاورین مجموعه صدای مشاوران به شما پیشنهاد می شود.

  • سولات سال های گذشته آزمون سراسری را تهیه و مرور کنید. هر روز به یکی از آزمون ها پاسخ بدهید و تا آنجا که امکانش هست شرایط آزمون را برای خود شبیه سازی کنید. هنگام تست زنی هیچ وقفه یا استراحتی را برای خود در نظر نگیرید و به صورت یکجا به سولات پاسخ بدهید.
  • سپس هر آزمون را تصحیح کنید. سولات و تست هایی پاسخ نداده شده خودتان را علامت زده و چک کنید که برای چه مبحثی بوده است . برای پیدا کردن جواب مناسب هر تست خلاصه مبحث ها را مرور کنید و اکر جواب خود را پیدا نکردید به منابع اصلی مراجعه کنید و مشکل درسی خود را حل کنید.
  • پس از اینکه هر آزمون را ارزیابی کردید، آزمون های سال های قبل را به ترتیب انجام دهید تا مجموع آزمون ها به پایان برسد.

جمع بندی کنکور در یک ماه

چگونه درس بخوانیم تا در ماه آخر نتیجه بهتری کسب کنیم

انجام یک مرور سریع و جامع در این مدت کم بهترین کار است. بدترین روش برای استفاده از یک ماه با ارزش باقی مانده برای شما کنکوری ها این است که به یادگیری مطالب جدید بپردازید که کاملا اشتباه است. این یک ماه وقت جمع بندی شماست، یعنی زمانی که باید یافته های خود را طی این مدت تثبیت کنید نه این که تازه شروع به یادگیری مطالب جدید کنید. شما با اختصاص دادن این وقت بسیار مهم به خواندن مطالب جدید، وقت خود را از دست می‌دهید و مطالبی که قبلا خوانده بودید را فراموش خواهید کرد.

برنامه مناسب برای مرور و جمع بندی یک ماهه

جمع بندی کنکور در یک ماه نیازمند طی نمودن مراحل زیر می باشد.

  • تهیه فهرست کامل از تمام  مبحث هایی که فرار است آنها را در درس های مختلف مرور کنید.
  • اولویت های مرور خود را تعیین کنید.
  • حساب کنید چه مدت زمان برای مرور هر درس نیاز دارید.
  • با توجه به شرایط خودتان حدس بزنید که هفته ای چند ساعت می توانید به مرور درس ها و مطالب خود بپردازید.
  • فهرست تمام منابع و مباحثی که میخواهید به مرور آنها پردازید را تهیه و برنامه هفتگی برای خودتان بنویسید. هر درسی که در روز به مطالعه آنها می پردازید کمتر از 3 درس نباشد.

جمع بندی کنکور در یک ماه

روش جمع بندی دروس عمومی

در میان داوطلبان سال های اخیر جمع بندی کنکور در یک ماه به صورت سه روز یکبار خیلی رواج داشته است. روش سه روز یکبار یعنی در یک نیم روز یکی از کنکورهای سراسری سال‌های اخیر را بررسی کنید و در 2.5 روز باقی مانده دروس مختلف و نکات باقی مانده را مرور کنید. با استفاده از این روش شما می توانید به نتیجه خوبی در جمع بندی برسید. برای برنامه ریزی مناسب جمع بندی دوروس عمومی به ادامه مطالب بپردازید:

به کنکوری‌هایی که با روش سه روز یک بار درس‌های خود را مطالعه می‌کنند توصیه می شود که یک شب در میاست ها طرح می‌شوند که فقط زمان را از شما بگیرند. (داوطلب موفق فقط دانش بالایی ندارد بلکه در کنار سطح علمی خوب از هنر آزمون دادن نیز برخوردار است) مجموعه ای از سوالات کنکور را برای درس‌های عمومی را بررسی کند.از سوالات عمومی رشته‌های دیگر هم میتوانید استفاده کنید.

هر چه بیشتر سوالات کنکور را برسی و تمرین کنید به شما کمک می کند که سرعت عمل خوبی به دست بیاورید و بتوانید با تست های مختلف به نحو احسنت برخورد کنید.

شما وقتی 10 تا 15تا از سوالات عمومی سال‌های گذشته را پاسخ بدهید باعث می‌شود که تمامی مباحث برای شما مرور شود. اگر به عنوان مثال داوطلب رشته ریاضی هستید می‌توانید سوالات عمومی گروه‌های تجربی و زبان و انسانی و… را نیز پاسخ دهید.

جمع بندی کنکور در یک ماه

جمع بندی دروس عمومی کنکور در یک ماه

شما در یک ماه پایانی کنکور می توانید با انجام دادن روش جمع بندی سه روز یک بار، 2 درس را به انتخاب خود به طور کامل مرور کنید. دین و زندگی می‌تواند یکی از این دو درس باشد. مرور آیات و روایات این درس شما را به کسب درصد عالی نزدیک خواهد کرد.

بهتر است به طور جداگانه برای مطالعه و مرور تاریخ ادبیات و لغات و درس دین و زندگی، شبی 30 دقیقه وقت اختصاص دهید. شما با صرف تنها 30 دقیقه وقت در کنکور سراسری به راحتی 24 درصد کنکور را قادر به پاسخگویی خواهید بود.

قواعد درس زبان انگلیسی  هر ساله 4 سوال مطرح می‌شود. با یک مطالعه کوتاه مدت  هر روزه می توانید سوالات ساده را به راحتی پاسخ دهید. قرار نیست 100درصد به تمام سوالات پاسخ بدهید، خودتون را کنترل کنید و تمرکز و زمان خود را بر روی سولاتی که از جواب آنها مطمئن هستید بزارید.

داوطلبان برای پاسخ گویی به سوالات دروس عمومی 75 دقیقه زمان دارند. شما هر درس عمومی را در 15 دقیقه پاسخ خواهید داد و 15 دقیقه زمان را ذخیره خواهید کرد.

درآخر این زمان را صرف سوالاتی که پاسخ نداده اید کنید. در این مدت زمان باقی مانده می‌توانید با اهمیت دادن به دروس عمومی و مرور آن‌ها نتیجه کنکور خود را بهتر کنید.

روش جمع بندی دروس اختصاصی

یکی از کار های سخت برای داوطلبان جمع بندی درس های عمومی می باشد که بسیار دشوار تر از جمع بندی درس های عمومی است. روش جمع بندی دروس اختصاصی به سه روش انجام می شود:
  1. جمع بندی دروس تخصصی یاد گرفتنی
  2. جمع بندی تخصصی دروس حفظی
  3. جمع بندی دزوس تخصصی مفهومی.
دانش آموزان هنگام جمع بندی یک ماهه کنکور باید خلاصه نویسی برای هر مطلب را انجام دهد. خلاصه نویسی شما باید به گونه ای باشد که بتوانید یعدا از روی همین خلاصه نویسی ها خلاصه کنید. این خلاصه نویسی ها بهترین منبع برای جمع بندی دوروس اختصاصی می‌باشد، زیرا دست نوشته های خود را بهتر از نوشته های دیگران میتواند متوجه شود.
به صورت کلی دو نوع جمع بندی دروس اختصاصی داریم  
  • جمع بندی درس های اختصاصی در قالب درس نامه : این روش داوطلب به صورت نت برداری و نوشتن خلاصه نویسی ها به انجام جمع بندی مشغول می شود.
  • جمع بندی درس های اختصاصی در قالب تست زنی: در این روش داوطلب با حل کردن تست های زیاد به جمع بندی درس ها می چردازد که این کار باعث افزایش تسلط و سرعت زیاد داوطلب در حل کردن تست ها می شود. در آخر میتوانید با استفاده از مطالب و نکته های موجود در پاسخنامه ها به جمع بندی بپردازید.

جهت مشاوره در زمینه جمع بندی کنکور در یک ماه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
2 دیدگاه برای “جمع بندی کنکور در یک ماه”
  1. سلام ، متشکرم از مطالبتون ، مفید بودن برام

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید