جزئیات جدید برگزاری کنکور سراسری ۹۹

زمان جدید برگزاری کنکور ارشد

جهت مشاوره در زمینه جزئیات جدید برگزاری کنکور سراسری ۹۹

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در پی تعطیلی مدارس و شروع کرونا احتمالا زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ نیز تغییر کند. در همین رابطه ریاست سازمان سنجش و آموزش کشور در مصاحبه ای جزئیات جدید برگزاری کنکور سراسری ۹۹و همچنین نحوه طراحی سوالات این آزمون را در گفتگوی رادیویی تبیین کرد.

کنکور سراسری نام آزمون است که توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری و به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله در کشور برگزار خواهد شد. این آزمون عموما در در نیمه اول تیر ماه هر سال و با رقابت دانش آموزان جهت ورود به رشته ها و دانشگاه های پرطرفدار برگزار می شود. پذیرفته شدگان می توانند در دوره های روزانه، به صورت رایگان تحصیلات تکمیلی خود را آغاز نمایند. کنکور سراسری در ۵ گروه آزمایشی ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجه برگزار می‌شود.

نتایج این آزمون نیز معمولا یک ماه پس از تاریخ برگزاری کنکور و تحت عنوان نتایج اولیه منتشر شده و داوطلبین مجاز به انتخاب رشته، اقدام به انتخاب دانشگاه ها و رشته های مورد علاقه خود می نمایند.
نتایج نهایی نیز در هفته دوم شهریور ماه اعلام شده و داوطلبین در نیمسال اول یا نیمسال دوم در دانشگاه‌های قبول شده مشغول به تحصیل خواهند شد.

در ادامه مشروح این گفتگوی رییس سازمان سنجش را مشاهده می کنید.

شما هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به صورت تلفنی می توانید با مشاورین سایت مشاوران تماس گرفته و پاسخ تمامی سوالات خود را پیرامون کنکور سراسری ۹۹ دریافت نمایید.

جزئیات برگزاری کنکور سراسری ۹۹

ریاست سازمان سنجش آموزش کشور در بیان جزئیات برگزاری کنکور سراسری ۹۹، جزئیاتی از زمان و نحوه برگزاری این آزمون را اعلام نمود. بر این اساس با توجه به اینکه کماکان مدارس تعطیل بوده و دانش آموزان پایه دوازدهم امکان آموزش حضوری در مدارس را از دست داده اند، زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ منوط به اتمام امتحانات نهایی پایه دوازدهم بوده و حداقل بیست روز پس از پایان آخرین امتحان برگزار خواهد شد.

بر اساس گفته های ایشان ۳۰ درصد سوالات کنکور سراسری ۹۹ از دروس پایه دوازدهم طراحی خواهد شد.

در ادامه ایشان افزودند: تصور می‌کنیم امتحانات دانش آموزان در خرداد ماه برگزار شده و احتمالا امتحانات نیز تا تیرماه به طول بیانجامد.

بر اساس گفته های ایشان حدود ۹۰ درصد از محتوای آموزشی پایه دوازدهم تدریس و تکمیل شده است اما اینکه وزارت آموزش و پرورش چه برنامه ای برای شروع مجدد مدارس دارد توسط این سازمان اعلام می شود.

وی افزود تمام تلاش سیستم آموزشی کشور این است که سال تحصیلی آینده در موعد مقرر و در مهرماه ۹۹ و بر این اساس برنامه ریزی های لازم انجام خواهد شود، به همین دلیل تغییراتی در فرایند های زمان بر کنکور مانند مصاحبه ها و امتحانات عملی صورت خواهد گرفت که بتوانیم نتایج را در شهریورماه ۹۹ اعلام نماییم.

در انتها ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش  با بیان این که دانش آموزان می بایست با آرامش درس های خود را مطالعه کنند افزود:  داوطلبی به هیچ عنوان نگران دروس ارائه شده خود برای کنکور سراسری نباشند و قطعا سوالات از بخش هایی مطرح خواهد شد که دانش آموزان در سرفصل های آموزشی آنها را آموخته باشند.

جهت مشاوره در زمینه جزئیات جدید برگزاری کنکور سراسری ۹۹

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید