ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد هر ساله به منظور تامین نیروی انسانی متخصص و متعهد کشور همه ساله با برگزاری آزمون هماهنگ به صورت کشوری توسط سازمان سنجش آموزش کشور با هدف فراهم آوردن بستر رقابتی سالم جهت ورود به دانشگاه ها و موسسات تحصیلات تکمیلی اقدام به جذب دانشجو می نماید. این آزمون از جمله آزمون های با شرکت کننده بالا بوده و هر سال به دلیل استقبال بالای متقاضیان مقطع کارشناسی حساسیت های این آزمون بالا رفته و در نتیجه مستلزم رعایت ضوابط و شرایط خاصی می باشد که ما در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در 22-16 آذر ماه 96 برگزار می شود. البته هر ساله زمانی نیز بعد از ثبت نام توسط سازمان سنجش اعلام می گردد که داوطلبانی که به هر دلیلی نتوانستند در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام کنند بتوانند در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام خود را انجام دهند. اگر در زمان اعلام شده ثبت نام موفق به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد نشده اید می توانید با کارشناسان صدای مشاوران تماس بگیرید تا شما را در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام کنند.

 

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

 ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد همه ساله به صورت اینترنتی با مراجعه به سایت sanjesh.org انجام می شود و داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان و دفترچه راهنمای شرکت در آزمون را دریافت نموده و ضمن مطالعه و بررسی شرایط و ضوابط شرکت در آزمون جهت ثبت نام آزمون اقدام نمایند. داوطلبان می بایست قبل از ثبت نام کنکور ارشد به وسیله کارت های بانکی عضو شبکه شتاب وجه ثبت نام یک کد امتحانی از 64 کد رشته امتحانی را پرداخت نموده و با دریافت کد دوازده رقمی اقدام به ثبت نام نمایند. وجه ثبت نام برای هر کد رشته مبلغ 360000 ریال می باشد و بدیهی است که داوطلبان متقاضی شرکت در بیش از یک کد رشته می بایست کارت اعتباری دیگری برای کد رشته دوم تهیه نمایند.

 

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

از جمله مواردی که ممکن است ذهن داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد را به خود مشغول نماید این است که چه کسانی حق ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد را دارند؟ بر اساس شریط و قوانین موجود در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دارندگان مدرک لیسانس (کارشناسی) و کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکتری حرفه ای) و یا دانشجویان سال آخر که حداکثر تا آخر شهریور ماه فارغ التحصیل می شوند اجازه ثبت نام در آزمون ارشد را دارند. در این میان شرایط خاصی نیز برای ثبت نام در کنکور ارشد وجود دارد که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد:

  • از شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد داشتن مدرک کارشناسی (لیسانس)، کارشناسی ارشد (فوق لیسانس، دکترای حرفه ای) یا تحصیل در سال آخر کارشناسی که مدرک مذکور مورد تایید وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت بهداشت باشد و نباید معدل متقاضیان فارغ التحصیل از تاریخ  6.31 به بعد کمتر از 12 باشد در غیر اینصورت حق شرکت در آزمون را ندارند.
  • فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های علوم پزشکی، دبیری، داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها و سازمان های دولتی می بایست از لحاظ گذراندن طرح و ادامه تحصیل موافقت کتبی وزارتخانه و سازمان مربوطه را جهت ادامه تحصیل خود گرفته و نزد خود نگاه دارند.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به شرط انصراف از تحصیل حق شرکت در آزمون را دارند لازم به ذکر است که متقاضیان شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیازی به انصراف از تحصیل ندارند.
  • متقاضیانی که در دوره های روزانه دانشگاه سراسری اعم از شهریورماه و تکمیل ظرفیت قبل پذیرفته شده اند حق شرکت در آزمون را ندارند و همچنین داوطلبانی که یکبار در دوره های روزانه کارشناسی ارشد تحصیل کرده اند حق ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را ندارند و در صورت پذیرفته شدن می بایست شهریه دوره شبانه را پرداخت نمایند. لازم به تذکر است که افرادی که در دوره های غیر از روزانه در سال قبل پذیرفته شده اند در صورت انصراف از تحصیل مشکلی از لحاظ ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ندارند.

 

زمان برگزاری و اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در 7 و 8 اردیبهشت ماه می باشد و داوطلبان موظف اند جهت دریافت کارت ورود به جلسه یک هفته قبل از برگزاری آزمون به سایت سازما ن سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و کارت خود را مشاهده و دریافت نمایند. زمان پیش بینی شده برای مشاهده کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان و اطلاع از مجاز شدن به انتخاب رشته توسط سازمان سنجش آموزش کشور نیمه دوم خرداد ماه بوده و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت فوق الذکر نسبت به مشاهده کارنامه و نمرات خود اقدام نمایند و در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته محل های مورد نظر خود بپردازند ذکر یک نکته در اینجا حائز اهمیت می باشد که انتخاب رشته دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد به صورت جداگانه انجام می شود و داوطلبان لازم است در این باره توجه لازم را داشته باشند.

 

زمان و نحوه ویرایش اطلاعات در کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و در کل تمامی آزمون های سراسری که ثبت نام آنها به صورت اینترنتی انجام می شود به این دلیل است که اگر داوطلبی در حین تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام اطلاعات شخصی و اطلاعات ثبت نامی یا اطلاعات آزمونی را اشتباه وارد کرده باشد می تواند این اطلاعات را اصلاح نماید جهت رفع نقص متقاضیان می توانند از زمان صدور کارت ورود به جلسه آزمون با مراجعه به باجه های رفع نقص در سراسر کشور اطلاعات ثبت نامی خود را اصلاح کنند. جهت مشاهده آدرس باجه های رفع نقص می توانند به سایت sanjesh.org مراجعه نمایند.

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید