ثبت نام کنکور تجربی 99 – صفر تا صد کنکور تجربی

کنکور تجربی 99

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور تجربی 99 – صفر تا صد کنکور تجربی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

معرفی کنکور تجربی 99 موضوع مقاله پیش رو است. پس از مطالعه این مقاله صفر تا صد کنکور تجربی را خواهید دانست. موضوعات این مقاله شامل نحوه سوالات کنکور رشته تجربی ، زمان ثبت نام و برگزاری کنکور تجربی ، نحوه دریافت کارت ورود به جلسه ، انتخاب رشته کنکور 99 تجربی و همینطور معرفی زیرگروه های مختلف این گروه آزمایشی و معرفی رشته های این گروه آزمایشی می باشد.

در ضمن همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب می اوانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و سوالات خود را پیرامون کنکور تجربی 99 و صفر تا صد کنکور تجربی از مشاورین سایت صدای مشاوران بپرسید.

کنکور سراسری آزمونی است که برای ارزیابی آموخته های علمی داوطلبان ورود به دانشگاه در تعدادی از کشورهای جهان از جمله ایران برگزار می گردد. رتبه های برتر کنکور سراسری بنا بر انتخاب خود ظرفیت های دانشگاه های دولتی را پر می کنند. کسانی که بتوانند به این دانشگاه های دولتی راه پیدا کنند ، امکان تحصیل در همه مقاطع تحصیلی را به صورت رایگان پیدا می کنند. این آزمون هر ساله در تیرماه ( برای مقطع کارشناسی) برگزار شده و در پنج گروه آزمایشی هنر ، زبان ، ریاضی ، تجربی و انسانی ؛ داوطلبین ورود به دانشگاه های سراسری دانش آموزان با یکدیگر به رقابت می پردازند. از نکات جالب کنکور، احتمال قبولی متقاضیان با توجه به تعداد داوطلبان و ظرفیت دانشگاه‌ها است که به شرح ذیل است: تجربی ۲۴٪ ریاضی ۱۱۸٪ انسانی ۹۰٪ هنر ۴۱٪ زبان ۲۷٪ !

شرایط و مدارک ثبت نام کنکور تجربی 99

شرایط عمومی ثبت نام:

  •  اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تایید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد به احکام دینی
  • نداشتن دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سو سابقه در احزاب سیاسی
  • رعایت شئونات اسلامی و عدم سوء پیشینه اخلاقی
  • برخوردار بودن از سلامت جسمانی مرتبط با رشته تحصیلی انتخاب شده
  • داوطلبانی که با مدرک فوق دیپلم پزشکی یا غیرپزشکی در آزمون شرکت می کنند باید تعهدات قانونی خود را به صورت کامل گذرانده باشند.
  • مدارک تحصیلی داوطلب حتما قبل از 31 شهریور 98 حاضر شده باشد ، به عبارت دیگر قبل از این تاریخ داوطلب باید فارغ التحصیل شده باشد.
  • داشتن دیپلم چهار ساله نظام قدیم و یا مدرک دوره پیش دانشگاهی نظام جدید.

مدارک ثبت نام:

  1. شناسنامه و کارت ملی
  2. شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده
  3. داوطلبین با توجه به تعداد گروه های آزمایشی که قصد شرکت در کنکور سراسری آن را داردند، میبایست با پرداخت هزینه ثبت نام شماره سریال 12 رقمی جداگانه ای برای هر یک از گروه های آزمایشی را دریافت کند.
  4. کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی داوطلب
  5. کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و کد دانش آموزی
  6. کد مربوط به منطقه و کد پستی محل سکونت
  7. کد وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد
  8. معدل کتبی دیپلم (سال سوم دبیرستان)
  9. کد 13 رقمی مربوط به داوطلبان غیر ایرانی (خارجی)
  10. کد پیگیری مربوط به سهمیه رزمندگان. (رزمندگانی که به صورت داوطلبانه حد اقل 6 ماه متوالی یا متناوب از تاریخ 31 شهریور سال 59 لغایت 31 شهریور سال 67 در جبهه های عملیاتی جنگ مبارزه کرده اند در صورت تمایل به استفاده از سهمیه رزمندگان ، به سازمان مربوطه مراجعه و کد 12 رقمی پیگیری جهت ثبت نام در کنکور سراسری را دریافت نمایند.)
  11.  اسکن فایل عکس داوطلب
  12. آدرس دقیق پستی

 ثبت نام کنکور تجربی

تاثیر معدل در کنکور 99 تجربی

اگر از سال 1384 تا 1397 در یکی از رشته های ریاضی، تجربی و انسانی دیپلم گرفته باشید و تعدادی از دروس شما به صورت امتحان نهایی برگزار شده باشد مشمول اعمال 25 درصدی معدل در کنکور سراسری خود می شوید. یعنی سوابق تحصیلی شما به میزان 25 درصد و به صورت مثبت بر رتبه کنکورتان موثر خواهد بود.

تاثیر مثبت 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 99 تجربی

اگر شما داوطلبی باشید که همزمان هم امتحانات دیپلم و هم پیش دانشگاهی شما به صورت نهایی برگزار شده باشد. شما مشمول تاثیر مثبت و 30 درصدی بر نتیجه کنکور خود خواهید شد.

تاثیر معدل در کنکور 99 تجربی نیز به همین صورت است  اگر شما دیپلم خود را در نظام آموزشی جدید اخذ کرده باشید و یک یا چند درس از دروس پایه دوازدهم شما به صورت نهایی و کشوری برگزار شده باشد. سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی شما نیز به میزان 30 درصد مثبت بر تراز نهایی کنکور شما تاثیر خواهد داشت.

تعداد شرکت کنندگان در کنکور تجربی در سال های گذشته به شرح ذیل می باشد.

642 هزار و 228 نفر در کنکور تجربی 97

580 هزار و 301 نفر در کنکور تجربی 96

519 هزار و 488 نفر در کنکور تجربی 95

منابع کنکور تجربی 99

منابع کنکور تجربی 99 در دو بخش سوالات عمومی و تخصصی به شرح جدول ذیل می باشد.
قابل توجه این که این منابع برای داوطلبین نظام جدید و قدیم متفاوت می باشد.

منابع سوالات عمومی کنکور سراسری 99

منابع کنکور تجربی 99

منابع کنکور تجربی 99

منابع سوالات تخصصی کنکور تجربی99منابع کنکور تجربی 99 در ضمن همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و سوالات خود را پیرامون کنکور تجربی 99 و صفر تا صد کنکور تجربی از مشاورین سایت صدای مشاوران بپرسید.

سوالات کنکور به هیچ وجه دشوار و غیر قابل حل نیستند. دانش آموزانی که کتاب های درسی را به دقت مطالعه کرده باشند می ‌توانند به سوالات پاسخ دهند.
طراحان سوالات کنکور در تدوین سوالات طبق دستورالعمل زیر عمل می کننند.

20 الی 30% سوالات ساده

40 الی 60 % سوالات متوسط

20 الی 30% سوالات مشکل

ثبت نام کنکور سراسری تجربی 99

ثبت نام کنکور سراسری تجربی 99 توسط سایت سازمان سنجش انجام می گیرد. این ثبت نام از 16 بهمن 98 آغاز و تا 17 اسفند مهلت دارد. اولین گام جهت ثبت نام، دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 99 بوده که شما می توانید این دفترچه را با کلیک بر روی لینک زیر دریافت کنید.

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 99

پس از مطالعه کامل این دفترچه با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org می توانید اقدام به ثبت نام نمایید.
این دفترچه بهترین راهنما و مشاور شما در زمینه ثبت نام کنکور تجربی 99 می باشد.

هزینه ثبت نام در این آزمون 37000 تومان می باشد.

معرفی زیرگروه های رشته تجربی

گروه آزمایشی علوم تجربی­ که یکی از 5 گروه آزمایشی کنکور سراسری است، به دلیل تنوع رشته ­ها و اهمیت بالای هر درس برای هر رشته این گروه را به ۵ زیرگروه متفاوت تقسیم کرده ­اند.

  • زیرگروه 1 رشته تجربی

در این زیرگروه عموما رشته­ های مربوط به علوم پزشکی قرار گرفته اند. این زیرگروه را می توان مهم ترین زیرگروه رشته تجربی دانست زیرا رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری در این زیرگروه قرار دارند.

لیست رشته های این زیر گروه به شرح ذیل است.

دکترای پیوسته بیوتکنولوژی، پزشکی، دکترای عمومی دامپزشکی، دندانپزشکی آموزش ابتدایی، آموزش زیست شناسی  آموزش کودکان استثنایی، تکنولوژی اتاق عمل، اعضای مصنوعی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت و بازرسی گوشت، بینایی سنجی، پرستاری، تکنولوژی پرتودرمانی، تکنولوژی پرتوشناسی، روان شناسی، زیست شناسی جانوری، زیست شناسی دریا، زیست شناسی سلولی و مولکولی، زیست شناسی گیاهی، زیست فناوری، ساخت پروتزهای دندانی، شنوایی شناسی، علوم آزمایشگاهی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، علوم تربیتی، علوم تغذیه، علوم و صنایع غذایی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، مامایی، هوشبری، میکروبیولوژی.

  • زیرگروه 2 رشته تجربی

این زیرگروه نیز به دلیل وجود رشته داروسازی از جمله زیرگروه های پرطرفدار گروه آزمایشی علوم تجربی به حساب می آید. علاوه بر رشته داروسازی؛ آموزش شیمی ، بهداشت عمومی ، بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها ، تکنولوژی پزشکی هسته ای ، شیمی کاربردی ، شیمی محض ، فناوری اطلاعات سلامت ، مهندسی بهداشت محیط ، مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار نیز در این زیرگروه جای می گیرند.

  • زیرگروه 3 رشته تجربی

این زیرگروه شامل رشته های زمین شناسی و اقیانوس شناسی می باشد.

  • زیرگروه 4 رشته تجربی

زیرگروه 4 رشته تجربی با سایر زیر گروه ها متفاوت بود و می توان گفت رشته های عمومی را در خود جای می دهد.

ادیان و مذاهب، اقتصاد، امنیت اقتصادی، تاریخ اسلام، تاریخ تمدن ملل اسلامی، حسابداری، زبان و ادبیات عربی، شیعه شناسی، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم انتظامی، علوم قرآن و حدیث، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق مذاهب اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی.

فلسفه و عرفان اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور بانکی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت بیمه اکو، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مدیریت و بازرگانی دریایی، معارف اسلامی، معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات، معارف اسلامی و اخلاق، معارف اسلامی و ادیان، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و مدیریت، هتلداری از جمله رشته های این زیرگروه هستند.

  • زیرگروه 5 رشته تجربی

زیرگروه آخر نیز شامل رشته های آموزش تربیت بدنی، امنیت اطلاعات، امنیت بین الملل، امنیت نرم، پژوهشگری امنیت، تربیت مروج سیاسی، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، حفاظت اطلاعات، ضد تروریسم، علوم دامی، علوم سیاسی، علوم فنی امنیت، علوم ورزشی، علوم و مهندسی باغبانی، علوم و مهندسی جنگل، علوم و مهندسی خاک، علوم و مهندسی شیلات، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)، علوم و مهندسی محیط زیست، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، گیاه پزشکی، مددکاری اجتماعی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مربیگری عقیدتی، مطالعات امنیتی، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی، مهندسی صنایع مبلمان، مهندسی طبیعت، مهندسی فضای سبز، اقتصاد کشاورزی می باشد.

ضرایب زیرگروه های کنکور تجربی

ضرایب زیرگروه های کنکور تجربی 99 به شرح ذیل می باشد.

ضرایب زیرگروه های کنکور تجربی 99

زمان اعلام نتایج کنکور تجربی 99

هر ساله حدودا 30 روز بعد از آزمون کنکور سراسری نتایج اولیه آن اعلام می شود.
داوطلبان می توانند در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کارنامه اولیه خود را مشاهده کنند.
سال گذشته این نتایج اولیه در 15 مرداد ماه منتشر شد.

داوطلبان به سه روش مختلف می توانند می توانند کارنامه خود را دریافت نمایند.

  1. شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + سال تولد
  2.  شماره پرونده + کد رهگیری + شماره شناسنامه
  3. شماره پرونده + شماره سریال + شماره شناسنامه

انتخاب رشته کنکور تجربی 99 و دانشگاه آزاد

مهم ترین کار پس از اعلام نتایج کنکور سراسری ، انتخاب رشته است.
چند سالی است که کنکور همه مراکز آموزشی از جمله دانشگاه های دولتی و آزاد ادغام شده است.
داوطلبین مجاز به انتخاب رشته باید در زمان اعلام شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش رشته های مورد علاقه و همچنین دانشگاه های مورد نظر خود را به ترتیب اولویت انتخاب کنند.

داوطلبین ورود به دانشگاه آزاد نیز پس از اعلام نتایج می توانند به سایت azmoon.org مراجعه کرده و انتخاب رشته خود را انجام دهند.
بسیاری از داوطلبین با وجود رتبه خوب، به دلیل انتخاب رشته اشتباه از ورود به دانشگاه های معتبر بازمانده اند.
به همین دلیل داشتن یک مشاور تحصیلی خوب برای انتخاب رشته کنکور ضروری می باشد.

در ضمن همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و سوالات خود را پیرامون کنکور تجربی 99 و صفر تا صد کنکور تجربی از مشاورین سایت صدای مشاوران بپرسید.

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور تجربی 99 – صفر تا صد کنکور تجربی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید