ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه چمران اهواز 99 – 1400

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه چمران اهواز 99 - 1400

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه چمران اهواز 99 – 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه چمران اهواز 99 – 1400 موضوع اطلاعیه ای بود که دانشگاه شهید چمران اهواز برای داوطلبین ورود به این دانشگاه در سال تحصیلی 99 – 1400 منتشر کرد.

دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای سیاست حمایت از نخبگان و  با توجه به آیین‌نامه‌ پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره­ کارشناسی ارشد ، از بین دانشجویان برتر دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه های منتخب مندرج در فراخوان برای سال تحصیلی 99 – 1400 برای دوره روزانه مقطع کارشناسی ارشد در رشته و گرایش ­های مندرج در جدول پیوست به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون و با رعایت شرایط فراخوان اقدام به جذب دانشجو می کند.

شرایط لازم جهت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه چمران

دانشجویان دوره لیسانس ورودی سال ۱۳۹۵ دانشگاه شهید چمران اهواز و یا یکی از دانشگاه های منتخب ذکرشده در این اطلاعیه که تمام شرایط حداقلی زیر را دارا باشند، امکان ارسال درخواست خود را دارند.

١- حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی دوره کارشناسی خود را تا پایان نیم سال ششم گذرانده باشند.

۲- جزو پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند. (بر اساس معدل واحدهای گذرانده درسی دوره کارشناسی تا پایان نیمسال ششم).

٣- دانشجویان داوطلب باید حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی و حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹/۶/۳۱ دانش آموخته شوند.

تبصره یک: اگر پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده در دانشگاه شهید چمران اهواز ، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا ، از تسهیلات مربوطه استفاده نکنند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته ای تکمیل نشود، صرفا تقاضای دانشجویان دوره کارشناسی ورودی سال ۱۳۹۵ دانشگاه شهید چمران اهواز که به لحاظ میانگین کل جزو ده درصد برتر بعدی (۲۵ درصد برتر) دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند، با رعایت سایر شرایط و مقررات و با الویت رتبه متقاضیان مورد بررسی قرار می گیرد.

تبصره دو: فارغ التحصیلان ورودی بهمن ۹۴ به شرط دانش آموختگی در هشت نیمسال می توانند درخواست خود را ارایه نمایند.

تبصره سه: دانشگاه اختیار دارد درخواست دانشجویانی که طول مدت تحصیل آنها به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، ماموریت والدین یا همسر و یا به دلیل زایمان) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز ذکر شده در این آیین نامه بشود را پس از تأیید کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل، برای استفاده از تسهیلات این آیین نامه بررسی کند.

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه چمران اهواز 99 - 1400

نکات قابل توجه متقاضیان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه چمران

  • ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط ، به هیچ وجه به منزله پذیرش نمی باشد. پذیرش اولیه نیز قطعی نبوده و منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.
  • هر متقاضی مجاز به انتخاب و درج سه رشته یا گرایش مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی خود به ترتیب اولویت در فرم مربوطه است.
  • احتمال تغییر در رشته یا گرایش های مندرج در جدول پیوست (حذف و یا اضافه شدن) وجود دارد. لذا در صورت حذف احتمالی رشته یا گرایش، حقی برای متقاضی ایجاد نمی گردد.
  • پذیرش برای سال تحصیلی 99 – 1400 بلافاصله پس از دانش آموختگی و تنها برای یک بار امکان پذیر می باشد.
  • دانشگاه شهید چمران اهواز در پذیرش و یا عدم پذیرش داوطلبان سایر دانشگاه ها کاملا مختار است.
  • پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.
  • دانشگاه شهید چمران اهواز اختیار دارد برگزیدگان مرحله نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی را برای ورود به همان رشته با رشته های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت و با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت، پذیرش نماید.
  • تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین نامه مجاز نمی باشد.

 اگر به دنبال اطلاعات تخصصی و مشاوره در این زمینه هستید ؛ می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاورین مرکز صدای مشاوران تماس گرفته و از آخرین اخبار مطلع شوید.

تسهیلات پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد بدون کنکور

قبول شدگان نهایی بدون آزمون علاوه بر دریافت گواهی پذیرش بدون کنکور ، در صورت احراز شرایط می توانند مطابق ماده پنج شیوه نامه عضو گیری استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز به مدت یک سال به عضویت این دفتر در آمده و از کارگاه های متنوع، تسهیلات و جوایز اعضای دفتر بهره مند شوند. عین ماده هشت عضو گیری دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه جهت اطلاع در ذیل آورده شده است.

“دانشجویان برتر کارشناسی که از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان وارد دوره کارشناسی ارشد شده و در بین ۱۵ درصد برتر هم ورودی های دوره کارشناسی طی شش ترم اول تحصیل کارشناسی خود شده اند، با ارایه درخواست کتبی شخص متقاضی و پس از بررسی و تایید دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه، می توانند در سال اول تحصیل عضو دفتر استعدادهای درخشان شوند.”

لیست دانشگاه های مشمول فراخوان پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه چمران اهواز

شهید چمران اهواز، اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، تهران، شیراز، شهید بهشتی تهران، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، صنعتی امیر کبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، علامه طباطبائی، ارومیه، الزهرا، بوعلی سینا همدان، بیرجند، خوارزمی، رازی کرمانشاه، اراک، زنجان، سیستان و بلوچستان، شهید باهنر کرمان، فرهنگیان، کاشان، گیلان، یزد، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، صنعتی بابل، شهر کرد، لرستان، ایلام، صنعتی سهند تبریز، هنر، سمنان، مازندران، صنعتی شاهرود، بوشهر، صنعتی شیراز، علوم پایه زنجان، هنر اسلامی تبریز، هنر اصفهان، شاهد، صنعتی جندی شاپور دزفول، صنعتی خاتم الانبیا بهبهان، علوم و فنون دریایی خرمشهر، علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان (رامین).

تذکر مهم: دانشگاه شهید چمران اهواز از میان دانشجویان دانشگاه های پیام نور ، آزاد اسلامی ، غیردولتی – غیرانتفاعی ، علمی-کاربردی و پردیس های بین الملل برای ورود بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد پذیرش نمی نماید.

مدارک مورد نیاز ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه چمران اهواز

  1. فرم درخواست تکمیل شده متقاضی ( فرم شماره ۱)
  2. تکمیل فرم اولویت بندی رشته – گرایش (فرم شماره ۲)
  3. تکمیل فرم گواهی رتبه متقاضی از دانشگاه محل تحصیل (فرم شماره ۳)
  4. فتوکپی از کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه
  5. اصل فیش بانکی واریزی به مبلغ ۶۵۰,۰۰۰ ریال (غیر قابل استرداد)

تذکر مهم: مدارک ارسالی و وجه واریزی به هیچ عنوان مسترد نخواهند شد. لذا قبل از ارایه درخواست و واریز وجه نسبت به مطالعه کامل شرایط پذیرش دقت لازم را مبذول فرمایید.

مراحل پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه چمران اهواز

  1. متقاضیان می بایست مدارک خود را حداکثر تا تاریخ ۹۸/۱۲/۰۱ صرفا از طریق پست سفارشی به دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز به آدرس: اهواز، بلوار گلستان، دانشگاه شهید چمران اهواز، سازمان مرکزی، دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه ارسال نمایند. به تقاضاهای ناقص و مخدوش ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  2. پذیرش دانشجویان به ترتیب نفرات در لیست دانشجویان برتر هر رشته در مقطع کارشناسی انجام می گیرد.
  3. نتایج اولیه ارزیابی مدارک رسیده و اسامی پذیرفته شدگان اولیه در اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام خواهد شد.
  4. به متقاضیان توصیه می شود جهت اطلاع از تغییرات در محتوا و زمان بندی فراخوان، نتایج اولیه و نهایی پذیرش و هر گونه اطلاعیه مرتبط، سایت دانشگاه به آدرس بالا را بطور مستمر بررسی نمایند.

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه چمران اهواز 99 – 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید