ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی

ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانشگاه آزاد الکترونیکی به صورت مجازی و از طریق اینترنت اقدام به آموزش داوطلبان می نمایند. تمام مراحل ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی به صورت اینترنتی و آنلاین انجام میگیرد. داوطلبان به جای حضور فیزیکی به صورت آنلاین از تدریس اساتید بهره مند می شوند. این مقاله به داوطلب کمک میکند که چگونه در این دانشگاه ثبت نام و انتخاب رشته نماید. همچنین لیست رشته ها و زمان ثبت نام در سایت reg.iauec.ac.ir را معرفی می نماید.

دانشگاه الکترونیکی چیست

این سوال که دانشگاه الکترونیکی چیست سوالی است که ذهن اکثر داوطلبان که قصد انتخاب این دانشگاه را دارند به خود مشغول کرده است. دانشگاه الکترونیکی مدلی از تحصیل می باشد که برای دانشگاه واقعی در فضای مجازی و برای یادگیری خدمات تحصیلی به صورت الکترونیک طراحی شده است که تمام مراحل تحصیل و یادگیری از طریق وب سایت و به صورت مجازی انجام می شود. دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی یکی از این دانشگاه ها می باشد که خدمات تحصیلی را به صورت الکترونیکی ارائه می دهد.

از مهمترین دستاوردها و مزیت های دانشگاه مجازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افزایش کیفیت یادگیری و آموخته های علمی و دانشگاهی
  2. دسترسی آسان به حجم بسیار بالایی از اطلاعات و دانش های جهانی
  3. دسترسی به موقع و در زمان مناسب به اطلاعات
  4. کاهش هزینه های آموزشی و تحصیلی
  5. دسترسی و امکان تعامل با تعداد بیشتری از متخصصان و دانشمندان در فضای مجازی

دانشگاه آزاد الکترونیکی تقریبا 3 سال است که وارد سیستم آموزشی دانشگاه ها شده و داوطلبان علاقه مند به تحصیل در رشته های مجازی می توانند با روش اینترنتی و مجازی اقدام به تحصیل نمایند.

زمان ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی

زمان ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی طبق اعلام سازمان مربوطه از تاریخ 99/5/5 می باشد و تا تاریخ 99/6/2  فرصت ثبت نام وجود دارد.  امکان تمدید مهلت ثبت نام نیز وجو دارد و داوطلبانی که در  این زمان نتوانستند ثبت نام نمایند در تمدید مهلت امکان ثبت نام برای آن ها وجود خواهد داشت. ثبت نام به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی می باشد که در سایت reg.iauec.ac.ir انجام می گیرد این سامانه سایت اصلی دانشگاه آزاد الکترونیکی می باشد و ثبت نام بدون آزمون این دانشگاه را در همین سایت می توان انجام داد.

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی به شرح زیر می باشد:

  • عکس پرسنلی 4*3 جهت درج در کارت دانشجویی (حداکثر حجم 30 کیلو بایت)
  • عکس ارسالی باید به صورت تمام رخ، زمینه سفید و با رعایت شئونات اسلامی باشد.
  • کارت ملی پشت و رو ( حداکثر حجم کیلو بایت 100)
  • همه صفحات شناسنامه (حداکثر حجم کیلو بایت 100)
  • مدرک نظام وظیفه پشت و رو ( حداکثر حجم کیلو بایت 100)
  • آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی موقت تحصیلی (حداکثر حجم 150 کیلو بایت)
  • در  صورتی که متقاضی استفاده از سهمیه شاهد – جانباز بالای %25 آزاده هستید، بارگذاری تصویر مدارک الزامی بوده .  ارسال عکس پشت و روی کارت بنیاد شهید (حداکثر حجم 100 کیلو بایت)
  • دانشجویانی که متقاضی استفاده از سهمیه بهزیستی برای ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی می باشند، حتما باید نامه بهزیستی را بارگذاری نمایند. (حداکثر حجم 110 کیلو بایت) ریز نمرات(حداکثر حجم 200 کیلو بایت)
  • برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد جهت تطبیق دروس پیش نیاز توسط مدیر گروه آموزشی، ارسال ریزنمرات ضروری است در صورتی که ریز نمرات برای مدیر گروه ارسال نشود تمام دروس پیش نیاز برای دانشجو در ترم اول انتخاب خواهد شد.
  • پذیرفته شدگانی که فاقد کارت پایان خدمت و معافیت نظام وظیفه می باشند، می بایست بعد از انجام ثبت نام اینترنتی، جهت دریافت برگه معافیت تحصیلی و مراجعه به پلیس 10+ با مدارک ذکر شده به اداره ثبت نام به آدرس تهران – خیابان پاسداران – خیابان نیستان 8 – تقاطع خیابان رام و نیستان پلاک  5 حضورا مراجعه نمایند.

هزینه ثبت نام دانشگاه آزاد الکترونیکی

هزینه ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت می باشد. داوطلبان ثبت نام دانشگاه آزاد الکترونیکی جهت تکمیل فرایند ثبت نام باید برای تکمیل فرایند ثبت نام داوطلبان باید به صورت علی الحساب مبلغ 8،500،000 ريال براي دانشجويان مقطع کارشناسی ارشد، 4،500،000 ريال برای دانشجويان کارشناسی و مبلغ 1،815،000  ریال برای دانشجويان شاهد و ايثارگر به عنوان علی الحساب، به صورت الکترونیکی و از طریق یکی از درگاه های بانکی عضو شتاب در سایت دانشگاه  پرداخت نمایند. این مبلغ به صورت علی الحساب بوده و در صورت انتخاب رشته و تعداد واحد ها، این مبلغ ممکن است تغییر کند.

میزان شهریه کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه های مجازی

شهریه کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد مجازی

میزان شهریه کارشناسی ارشد فنی مهندسی دانشگاه های مجازی

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه مجازی

جدول شهریه دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی

این شهریه ها با توجه به تعداد واحد های نظری و دیگر خدمات دانشگاهی ارائه می شود و داوطلبان می توانند با توجه به جدول شهریه های زیر هزینه و شهریه دانشگاه آزاد مجازی را محاسبه نمایند.

مقطع رشته شهریه ثابت 1 واحد نظری بیمه خدمات آموزشی
کارشناسی علوم انسانی 5/559/231 435/895 31/500 1/500/000
غیر علوم انسانی 9/800/195 435/895 31/500 1/500/000
کارشناسی ارشد علوم انسانی 23/201/838 1/635/426 31/500 1/500/000
غیر علوم انسانی 25/376/490 1/635/426 31/500 1/500/000

شرایط ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی ( مجازی )

شرایط ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی (مجازی ) که در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه ذکر شده است به شرح زیر می باشد.

  1.  داوطلبانی که تمایل به ثبت نام در مقطع کاردانی را دارند، دارا بودن مدرک دیپلم الزامی می باشد.
  2. داوطلبان دارای مدرک نظام قدیم در صورت داشتن مدرک پیش دانشگاهی، می توانند برای انجام ثبت نام اقدام نمایند.
  3. داشتن مدرک 4 ساله نظام قدیم برای تمامی داوطلبان الزامی می باشد.
  4. آن دسته از فارع التحصیلان هنرستان و همچنین فنی و حرفه ای که مایل به انجام ثبت نام می باشند، در صورتی که مدرک کاردانی را داشته باشند می توانند اقدام به ثبت نام نمایند.
  5. دانشجویانی که در حال تحصیل هستند و متقاضی ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی می باشند، انصراف از رشته فعلی برای آن ها ضروری می باشد.
  6. دانشجویان دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی و … در گام اول نیازی به انصرف از تحصیل ندارند. اما در مرحله دوم لازم است درخواست انصراف خود را ثبت نمایند.
  7. انجام ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی در مقطع کارشناسی نیز با توجه به شرایط ذکر شده امکان پذیر است.
  8. دانش آموزان پایه دوازدهم، در صورتی می توانند برای ثبت نام دانشگاه مجازی بدون کنکور اقدام نمایند که تا قبل از پذیرش در این دانشگاه، بتوانند مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایند.
  9. داشتن مدرک کارشناسی برای ثبت نام و پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد الزامی می باشد.
  10. داشتن حداقل معدل لازم برای پذیرش در دانشگاه مربوطه از شروط پذیرش محسوب می شود.

پذیرش با کنکور دانشگاه آزاد الکترونیکی

شرایط پذیرش و ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی در حال حاضر، پذیرش دانشجو از بین داوطلبان کنکور سراسری و آزاد می باشد. به طوریکه از بین شرکت کنندگان و علاقه مندان که در انتخاب رشته خود این دانشگاه را انتخاب کرده اند، با توجه به نمره کل داوطلب و رشته انتخابی و ظرفیت دانشگاه، افرادی جهت تحصیل در دانشگاه الکترونیکی انتخاب می گردند و می توانند در این دانشگاه تحصیل نمایند.

پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد الکترونیکی

در دانشگاه آزاد هم به صورت با آزمون و هم بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. داوطلبان بعد از انتخاب رشته و قبولی در رشته مورد نظر می توانند در سایت دانشگاه آزاد الکترونیکی اقدام به ثبت نام نمایند. در صورت علاقه مندی به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه نیز می توانید از طریق سایت reg.iauec.ac.ir اقدام نمایید.

داوطلبان می توانند در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه مجازی نیز در سایت خود دانشگاه اقدام به ثبت نام نمایند و در قسمت ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی سایت ،این ثبت نام را انجام دهند.

سایت ثبت نام دانشگاه آزاد الکترونیکی

سایت ثبت نام دانشگاه آزاد الکترونیکی برای دانشگاه آزاد و سراسری متفاوت می باشد. دانشجویان بعد از ثبت نام در سایت اصلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org می توانند لیست رشته های مورد نظر واحد الکترونیکی را را در سامانه وارد نموده و در صورت پذیرش در سایت دانشگاه ثبت نام نمایند.

ثبت نام در دانشگاه آزاد نیز در سایت خود دانشگاه به آدرس reg.iauec.ac.ir انجام می شود. این فرایند درصورتی می باشد که ثبت نام و انتخاب رشته در ابتدا در سایت azmoon.org انجام شده باشد چنانچه در دانشگاه انتخابی قبول شده اید ثبت نام در سامانه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد به نشانی  reg.iauec.ac.ir انجام می گیرد. داوطلبان می توانند با وارد کردن کد ملی و کد کارت اعتباری خریداری شده در زمان ثبت نام  رشته های مورد نظر خود را در سامانه azmoon.org وارد نمایند و ثبت نام را درانجام دهند. داوطلبان بعد از انتخاب رشته و قبولی در رشته مورد نظر می توانند در سایت ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی اقدام به ثبت نام نمایند. در صورت علاقه مندی به ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی بدون کنکور نیز می توانید به طور مستقل از طریق سایت reg.iauec.ac.ir اقدام به ثبت نام نمایید.

ویدیو آموزشی ثبت نام دانشگاه آزاد الکترونیکی

ویدیو آموزشی ثبت نام برای دانشجویان اخراجی و انصرافی واحد الکترونیکی

ثبت نام دانشگاه آزاد الکترونیکی

لیست رشته های کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد الکترونیکی

در دانشگاه آزاد الکترونیکی لیست رشته هایی ارائه می شود و داوطلبان با آگاهی از این لیست رشته ها می توانند رشته مورد نظر خود را انتخاب نموده و اقدام به ثبت نام و تحصیل نمایند.

ردیف گروه آموزشی کد رشته رشته
1 ریاضی و فنی 41054 مهندسی کامپیوتر
2 زبانهای خارجی 20312 آموزش زبان انگلیسی
3 زبانهای خارجی 20311 زبان و ادبیات انگلیسی
4 علوم انسانی 21207 مدیریت بازرگانی
5 علوم انسانی 21211 مدیریت صنعتی
6 علوم انسانی 20812 علوم سیاسی
7 علوم انسانی 21245 مدیریت مالی
8 علوم انسانی 20531 روابط عمومی
9 زبانهای خارجی 20334 زبان و ادبیات آلمانی
10 علوم انسانی 20394 زبان شناسی
11 علوم انسانی 20202 زبان و ادبیات عربی
12 علوم انسانی 21329 مدیریت امور گمرکی
13 علوم انسانی 21209 مدیریت بیمه
14 زبانهای خارجی 20328 زبان فرانسه – ادبی
15 علوم انسانی 20517 علوم ارتباطات اجتماعی
16 علوم انسانی 20573 برنامه ریزی اجتماعی و تعاون
17 علوم انسانی 20510 مردم شناسی
18 علوم انسانی 21602 مشاوره
19 علوم انسانی 20915 اقتصاد
20 علوم انسانی 21260 مدیریت کسب و کارهای کوچک
21 علوم انسانی 21301 حسابداری
22 علوم انسانی 21210 مدیریت دولتی
23 علوم انسانی 20735 روان شناسی
24 علوم انسانی 21103 تاریخ
25 علوم انسانی 20101 زبان و ادبیات فارسی
26 علوم انسانی 20429 علوم قرآن و حدیث
27 علوم انسانی 20410 فلسفه و حکمت اسلامی
28 علوم انسانی 20530 روزنامه نگاری
29 زبانهای خارجی 20381 زبان وادبیات ارمنی
30 علوم انسانی 20612 علوم تربیتی
31 زبانهای خارجی 20333 مترجمی زبان آلمانی
32 علوم انسانی 20511 مددکاری اجتماعی
33 علوم انسانی 20453 ادیان و عرفان
34 علوم انسانی 20481 تاریخ و تمدن ملل اسلامی
35 علوم انسانی 20454 فقه و مبانی حقوق اسلامی
36 علوم انسانی 20505 جامعه شناسی

نحوه شرکت در کلاس های دانشگاه آزاد الکترونیکی

داوطلبانی که در شهرهای دیگر کشور ساکن هستند نیز می توانند ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی را انجام داده و به صورت مجازی و الکترونیکی در کلاس آنلاین دانشگاه آزاد شرکت نمایند. بسته های آموزشی در سایت دانشگاه آزاد الکترونیکی به نشانی reg.iauec.ac.ir قرار می گیرد و داوطلبان در سراسر کشور می توانند اقدام به تحصیل در این واحد دانشگاهی نمایند. در اکثر مواقع صفر تا صد تحصیل اعم از آموزش تا امتحان به صورت مجازی انجام می شود. ولی در مواردی نیز امتحان ها به صورت حضوری در یکی از دفاتر و شعب دانشگاه انجام خواهد شد. با توجه به رشته تحصیلی و داشتن واحد های عملی در رشته در سایت دانشگاه  کلاس های حضوری توسط دانشجو رزو خواهد شد و پس از آن در تاریخ مقرر در جلسه کلاس می توانند حضور به عمل آورند.

دانلود لیست رشته های کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی

اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد واحد مجازی

مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد واحد مجازی ( الکترونیکی ) دارای اعتبار می باشد و فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی می توانند همانند دیگر دانشجویان در موسسات آموزش عالی اقدام به ادامه تحصیل نمایند. تمام رشته های این دانشگاه دارای موافقت و اعتبار از وزارت علوم و تحقیقات فناوری می باشند. در بعضی از رشته ها مدرک واحد الکترونیکی در مدرک تحصیلی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد الکترونیکی، درج نشده و مدرک خود دانشگاه آزاد به دانشجو ارائه می شود.

برای ارتباط با دانشگاه میتوانید با ایمیل دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی به نشانی info@iauec.ac.ir در ارتباط باشید.

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
21 دیدگاه برای “ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی”
  1. با سلام اگر کسی بدون آزمون قبول شده و مراحل ثبت نام فرستادن مدارک فقط اینترنتی رو کرده باشد ولی قصد رفتن و ثبت نام رو نداشته باشد مشکلی دارد.ممنون از شما

  2. با سلام
    من از طریق سایت آموزشیار ثبت نام کردم و بر اساس سوابق تحصیلی قبول شدم.
    الان ابن متن اومده برام:
    جهت انجام امور پذیرش نهایی در موعد مقرر (مندرج در اطلاعیه‌های رسمی دانشگاه آزاد اسلامی) به محل پذیرش مربوطه مراجعه نموده و ضمن ارائه مدارک درخواستی، اقدام به انجام پذیرش نهایی و اخذ شماره دانشجویی نمائید. پس از پذیرش نهایی میتوانید با مراجعه به سیستم آموزشیار و چاپ مجدد همین فرم شماره دانشجویی خود را به شرح زیر اخذ نمایید.
    به دانشگاه زنگ زدم میگه سایت آموزشیار رو اطلاعیشو نخونین،اینجا زدم شماره دانشجویی و شماره شناسنامه رو میگه مهلت ثبت نام تموم شده
    دانشگاه هم جواب درستی نمی ده ،هیچ اطلاعیه ای نیست که من باید چه کار کنم،میشه راهنمایی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سلام دوست محترم شما ابتدا در سایت اموزشیار مدارک اپلود کنید ومراحل از طریق سایت اموزشیاز واز طریق سیت دانشگاه پیگیری نمایید

  3. سلام من میخوام ثبت نام کنم فوق دیپلم رو میشه بگید کی باز میشه سایت ثبت نام

    • سلام سایت دانشگاه ازاد برای ثبت نام بسته هست ومقطع کاردانی مجازی ندارد

  4. سلام وعرض ادب.بنده درمقطع ارشدرشته کسب وکارگرایش مالی قبول شده وپیامک تاییدمدارک برام اومده ونوشته به سایت مراجعه وشهریه پرداخت وانتخاب واحدکنم.شماره دانشجوییم موقت هست.لطفاراهنمایی کنید.سپاس

  5. سلام وقت بخیر من ترم تخر کاردانیم و بنا ب دلایلی حضوری نمیتونم درس بخونم واحد الکترونیک کاردانی ب کارشناسی داره
    میتونین کمکم کنین؟🙏🏻

  6. با سلام، بنده پذیرفته شده مهرماه 98 از طریق کنکور در رشته حقوق تجارت بین الملل( کارشناسی ارشد-واحد الکترونیکی) هستم. همان موقع در سایت ثبت نام کردم و مدارک مورد نیاز را آپلود کردم اما ثبت نام را تکمیل نکردم (تا مرحله واریز). حال اگر تقاضای تحصیل در همان رشته را بدهم، آیا موافقت میشود؟ با تشکر

    • سلام دوست محترم دانشگاه ازاد تا شهریور ماه 1400باز گشت به تحصیل دارد

  7. سلام وقت بخیر….. من برای الکترونیکی ارشداز استعداد درخشان میخوام بخونم.. آیا در مدرک استعداد درخشان یا الکترونیکی برای رشته روانشناسی تربیتی ثبت می شود ؟؟؟
    اگه الکترونیکی برم برای کار به مشکل بر میخورم؟ لطفا راهنمایی کنید
    🙏🙏🙏🙏

  8. با سلام و وقت بخیر…. برای ارشد دانشگاه آزاد روانشناسی تربیتی میخوام از استعداد درخشان برم واحد الکترونیکی بزنم یکی این که در مدرک استعداد درخشان یا واحد الکترونیکی ثبت میشه؟؟؟؟ دوم اینکه بخوام باهاش سرکار برم به مشکل بر میخورم؟؟؟

  9. سلام وقت بخیر ببخشید بنده سوالی داشتم اینکه خودم در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستم و خواستم همزمان در رشته ثانویه غیر از رشته خودم هم ادامه تحصیل بدم یعنی دو رشته. آیا اصلا امکانش هست؟ میشه راهنمایی کنید ممنون

  10. سلام نحوه ازمون برای ایرانیان مقیم ترکیه شهر انکارا به چه نحویه ؟ میشه مجازی شرکت کرد ؟ یا دفتر و شعبه ای انکارا دارین؟ یا سفارت ؟ممنون

  11. ببخشید یه سوال داشتم برای ثبت بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد الکترونیکی چگونه و چه زمانی باید اقدام کنیم

  12. مهلت ثبت نام تموم شده؟من امسال کنکور دادم میخواستم بهمن ماه مجازی برم سرکلاس چون شاغلم

  13. سلام .من بدون کنکور میخوام کارشناسی پیوسته ثبت نام کنم سایت مجدد کی باز میشه؟

  14. سلام من اخر تابستون مدرک فوق دیپلمم رو میگیرم
    هنوز چهار واحدم مونده که باید امتحان بدم
    میتونم برای ورودی مهر یا آبان کارشناسی ناپیوسته مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد شرکت کنم؟

  15. سلام من چهار واحدمو هنوز امتحان ندادم آخر تابستون مدرک فوق دیپلمم رو میگیرم
    الان میتونم برای ورودی مهر یا آبان کارشناسی ناپیوسته مدیریت صنعتی ثبت نام کنم؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید