ثبت نام براساس سوابق تحصیلی یعنی چه

تأثير سوابق تحصيلی در کنکور نظام جدید و نظام قدیم 99

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی یعنی چه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این صفحه مطلع می شوید که پذیرش براساس سوابق تحصیلی چیست ، سوابق تحصیلی شامل چیست، انتخاب رشته با سوابق تحصیلی چگونه است، اعلام نتایج براساس سوابق تحصیلی چه زمانی است، قصد داریم تمام جزئیات ثبت نام صرفا براساس سوابق تحصیلی را شرح دهیم. 

اعلامسوابق تحصیلی، تاثیر نمرات امتحانات کتبی نهایی می باشد و با توجه به مصوبات، سوابق تحصیلی به میزان 30% در نمره کل نهایی تاثیر مثبت دارد. سوابق تحصیلی در ثبت نام بدون کنکور و ثبت نام با کنکور ، موثر است. 

 سوابق تحصیلیبرای اطلاع از تاثیر سوابق تحصیلی 98 کلیک نمایید.

با توجه به مصوبات حذف کنکور 85 درصد از رشته ها ، پذیرش رشته محل های بدون کنکور، صرفا با سوابق تحصیلی و مستقل از کنکور است و کنکور سراسری برای سایر رشته محل هایی که پذیرش آنها از تلفیق نمره کنکور سراسری و سوابق تحصیلی است، انجام میشود.

ثبت نام براساس سوابق تحصیلی در سال 98

ثبت نام صرفا براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور ، بر مبنای شرط معدل و بدون نیاز به شرکت در کنکور انجام می شود. سازمان سنجش اعلام نموده است ، درسال 98 تعداد داوطلبان کنکور کاهش خواهد داشت و نیازی نیست همه در کنکور ثبت نام کنند. کنکور سراسری برای 85 درصد از رشته های دانشگاهی حذف شده است و پذیرش داوطلبان ، با توجه به شرط معدل امتحانات نهایی دیپلم، انجام می شود.

مهلت ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی 98

مهلت ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی برای دانشگاه های دولتی بدون کنکور سراسری و دانشگاه های غیر دولتی به شرح زیر می باشد:

  • 1- زمان ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی دانشگاه های غیر دولتی که ثبت نام بدون کنکور دارند، نظیر دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، موسسات غیرانتفاعی و پیام نور … ، هر سال در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه انجام می شود. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیر دولتی روی لینک زیر کلیک کنید:

سوابق تحصیلی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیر دولتی 98

برای ثبت نام بدون کنکور تا پایان شهریور 98 مهلت دارید به دانشگاه مورد نظر خود، مراجعه و مدارک مورد نیاز را ارائه نمایند. پذیرش بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی و معدل داوطلبان ، انجام می شود.

  • 2- زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری براساس سوابق تحصیلی در 85 درصد از رشته های بدون کنکور سراسری در تابستان 98 انجام خواهد شد برای مشاهده زمان دقیق ثبت نام بدون کنکور سراسری دانشگاه های دولتی روی لینک زیر کلیک نمایید:

سوابق تحصیلی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 98

برای اطلاع از اخبار حذف 85 درصد از رشته های دانشگاهی که بدون کنکور سراسری روی لینک سبز زیر کلیک کنید:

سوابق تحصیلی ثبت نام 85 درصد از رشته های کنکور براساس سوابق تحصیلی 98

براساس سوابق تحصیلی

محاسبه سوابق تحصیلی در ثبت نام بدون کنکور 98

نحوه محاسبه سوابق تحصیلی برای رشته‌های بدون کنکور ۹۸ برمبنای اصلاحیه قانون سنجش و پذیرش دانشجو انجام می شود. تاثیر سوابق تحصیلی ، تاثیر نمرات تعدادی از دروس سه سال آخر دوره متوسطه می باشد.  در حال حاضر امتحان نهای برای پایه دوازدهم است و به این دلیل که دو پایه دهم و یازدهم امتحان نهایی دارد، بنابراین ملاک و مبنای سوابق تحصیلی ، امتحانات پایه نهایی دوازدهم است و معدل آن به دانشگاه های مجری دارای پذیرش بدون کنکور اعلام می شود.

داوطلبان متقاضی پذیرش رشته محل های صرفا سوابق تحصیلی، نیازی به شرکت در کنکور سراسری سال 98 ،که ثبت نام آن از تاریخ 24 بهمن تا 2 اسفند 97 است، ندارند.

سوابق تحصیلی معیار محاسبه سوابق تحصیلی در ثبت نام بدون کنکور 

دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی 98

دریافت کد منطقه آموزش پرورش برای دریافت کد سوابق تحصیلی ضروری می باشد. کد منطقه تحصیلی مربوط به منطقه ای می باشد که داوطلب در آن دیپلم یا پیش دانشگاهی خود را دریافت نموده است و درصورتی که محل سکونت فعلی شما با محل دریافت مدرک تحصیلیتان یکی نیست توجه داشته باشید که به اشتباه کد منطقه سکونت فعلیتان را استفاده ننمایید. برای استفاده از نرم افزار دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی سازمان سنجش روی لینک زیر کلیک نمایید:

سوابق تحصیلی نرم افزار سازمان سنجش برای دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی 98

براساس سوابق تحصیلی

کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم 98

دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم داوطلبان کنکور 98 به این صورت است که باید ابتدا وارد سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نشانی dipcode.medu.ir شوند. پس از آن در پایین صفحه اصلی سایت روی گزینه “برای مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی اینجا را کلیک کنید” بزنند. برای دریافت راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی روی لینک زیر کلیک نمایید:

سوابق تحصیلی راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم

 

داوطلبان عزیز می توانند برای انجام ثبت نام بدون کنکور و رفع هرگونه ابهام در مورد اینکه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی یعنی چه و به چه صورت است، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند.

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی یعنی چه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
2 دیدگاه برای “ثبت نام براساس سوابق تحصیلی یعنی چه”
  1. سلام متاسفانه من موفق به ویرایش نشدم چون معدلم از طرف مدرسه اماده نبود الان که زمانش تموم شده باید چیکار کنم؟
    خواهش میکنم راهنمایی کنید

    • سلام دوست محترم پذیرش سوایق چه مقطع چه دانشگاهی ؟با مشاوران مادر ارتباط باشید یا ازسیستم پاسخگویی سازمان سنجش.اگرازاد هست ؟

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید