تفاوت دوره های تمام وقت و پاره وقت دانشگاه آزاد

تفاوت دوره تمام وقت و پاره وقت

جهت مشاوره در زمینه تفاوت دوره های تمام وقت و پاره وقت دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

از آنجا که در سال های اخیر گرایش دانشجویان رشته های دانشگاه آزاد افزایش داشته است در این مقاله به تفاوت دوره های تمام وقت و پاره وقت دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت. این موضوع احتمالا ذهن بسیاری از داوطلبین را درگیر خود کرده است و سوالاتی از جمله تفاوت شهریه دانشجویان دوره تمام وقت و پاره وقت ، تفاوت ماهیت دوره های تمام وقت و پاره وقت ، و همچنین اختلاف در اعتبار مدرک تحصیلی دوره های پاره وقت و تمام وقت و بسیاری سوالات دیگر در ذهن شما شکل گرفته باشد. ما در این مقاله سعی می کنیم به پرسش های فوق پاسخ دهیم

 در پایان اگر هر گونه سوال یا ابهامی در مورد اختلاف دوره های تمام وقت و پاره وقت دانشگاه آزاد در ذهن شما وجود داشت می‌توانید هر روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و با مشاورین سایت صدای مشاوران ارتباط برقرار کنید.

تفاوت نظام آموزشی دوره های تمام وقت و پاره وقت دانشگاه آزاد

 تفاوت نظام آموزشی دوره های تمام وقت و پاره وقت دانشگاه آزاد صرفا برای دانشجویان رشته‌های غیر پزشکی می باشد.  دانشجویانی که امکان تحصیل در دو نوبت صبح و عصر را داشته باشند جزوه نظام آموزشی تمام وقت محسوب می شوند.  در این میان دانشجویانی هم هستند  که به دلایل مختلف امکان حضور در کلاس های صبح و عصر را نداشته بر اساس قوانین نظام آموزشی پاره وقت برای این دسته از افراد شکل گرفته است.

اختلاف اصلی دوره های تمام وقت و نیمه وقت در مدت زمان تحصیل این دوره ها است. اگر داوطلبی بخواهد به صورت تمام وقت در مقطع کاردانی تحصیل کند مدت زمان تحصیل وی حدود دو و نیم سال می باشد. اما اگر همین داوطلب تحصیل در دوره های نیمه وقت کاردانی را داشته باشد مدت زمان تحصیل وی چهار و نیم سال افزایش می یابد. البته در صورتی که معدل دانشجویی  پاره وقت بالاتر از ۱۷ باشد، وی می‌تواند  در ترم آینده تا ۲۴ واحد انتخاب رشته کنند.

 در مقطع کارشناسی یا لیسانس نیز طول مدت تحصیل برای  دانشجویان  دوره های تمام وقت ۴ سال و دوره های پاره وقت ۸ سال می باشد.

 تذکر بسیار مهم: اگر دانشجویان پسر به صورت پاره وقت تحصیل کنند طبیعتا لازم است که معافیت  تحصیلی آنها تمدید شده و مدت زمان بیشتری را بتوانند بدون نگرانی از خدمت سربازی به تحصیل ادامه دهند.

تفاوت دانشجویان تمام وقت و پاره وقت

نحوه اعطای مدرک تحصیلی یا میزان اعتبار و تفاوت دانشجویان تمام وقت و پاره وقت نیز یکی دیگر از سوالات داوطلبین می باشد. شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب نموده است به تمامی دانشجویانی که در دانشگاه آزاد به صورت تمام وقت یا نیمه وقت تحصیل می کنند مدرک ای رسمی اعطا شود و البته در ادامه تاکید کردند است عنوان دانشجوی پاره وقت در مدرک تحصیلی دانشجو درج شود.

 تفاوت در میزان شهریه دوره های تمام وقت و پاره وقت در دانشگاه آزاد سوال دیگری است که برای مخاطبین به وجود می آید. در اینجا باید ذکر کنیم اختلاف دوره های تمام وقت و پاره وقت تنها و تنها در زمان به اتمام رساندن دوره تحصیلی می باشد.  بسیاری از داوطلبان گمان می کنند میزان شهریه دانشگاه آزاد برای دوره های تمام وقت یا پاره وقت متفاوت می باشد در صورتی که اینگونه نیست. میزان شهریه دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان تمام وقت و نیمه وقت یکسان می باشد.

 نکته دیگری که می تواند به عنوان نکته مثبتی برای داوطلبین دوره های نیمه وقت باشد ، تغییر نظام آموزشی از دوره پاره وقت و تمام وقت می باشد. دانشجویان هر زمانی که بخواهند می توانند دوره دوره تحصیلی خود را تغییر داده و در صورت موافقت گروه تحصیلی خود در دوره های تمام وقت فقط به تحصیل ادامه دهند.

جهت مشاوره در زمینه تفاوت دوره های تمام وقت و پاره وقت دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید