تغییرات کنکورهای ۱۴۰۰

جهت مشاوره در زمینه تغییرات کنکورهای ۱۴۰۰

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بسیاری از داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ به دنبال کسب آگاهی از آخرین تغییرات کنکور ۱۴۰۰ میباشند. همچنین بسیاری از داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نمودند و خواهان شرکت مجدد در کنکور می باشند به دنبال از تغییرات ایجاد شده در کنکور ۱۴۰۰ هستند. در این مقاله به صورت کامل به تغییرات کنکورهای 1400 برای شما پرداخته شده است.

با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

تغییرات کنکور ۱۴۰۰

داوطلبانی که خواهان شرکت در کنکور ۱۴۰۰ می باشد بهتر است تا جهت برنامه ریزی تحصیلی از آخرین تغییرات کنکور ۱۴۰۰ اطلاع پیدا نمایند.ثبت نام کنکور های سراسری امسال در آذر ماه صورت می گیرد. ثبت نام کنکور دکترا و همچنین ثبت نام کنکور ارشد از جمله ثبت نام هایی است که بازه زمانی ثبت نام آنها در آذر ماه می باشد.

زمان ثبت نام کنکور دکترا برای داوطلبان در بازه زمانی ۲ تا ۹ آذر امکان پذیر است. همچنین زمان ثبت نام کنکور ارشد نیز برای داوطلبان در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۳ آذر ماه سال ۱۳۹۹ امکان پذیر است.زمان ثبت نام کنکور سراسری کارشناسی امسال بهمن ماه اعلام شده است.

داوطلبان می توانند در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۸ بهمن به سایت سنجش و آموزش کشور مراجعه نمایند و پس از خرید کارت اعتباری اقدام به بارگذاری مدارک و اطلاعات ثبت نامی نمایند.زمان برگزاری آزمون های کنکور سراسری به ترتیب اسفند ماه خرداد و تیر ماه تعیین شده است.

تغییرات کنکورهای ۱۴۰۰

تغییر سوالات کنکور ۱۴۰۰

از جمله مهمترین تغییرات کنکور ۱۴۰۰ مربوط به سوالات آن می باشد. در سال گذشته سوالات کنکور سراسری در دو نوع نظام جدید و نظام قدیم طراحی شده بود امسال تنها یک نوع سوال برای داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ طراحی می‌شود. سوالات کنکور سراسری امسال بر مبنای نظام جدید برای داوطلبان کنکور طراحی می شود.

طبق بررسی های انجام شده بعضی از داوطلبان نظام قدیم 3 الی 5 بار دز کنکور سراسری شرکت نموده اند.سازمان سنجش درباره تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۰ این طور گفته است که تاثیر طراحی دو نوع سوال بر اساس نظام آموزشی و سطح ایجاد شده است. همچنین سازمان سنجش اعلام کرده است زمانی که دو نوع سوال برای کنکور سراسری طراحی می‌شود برای اینکه سطح دشواری سوالات یک تراز شود بخش عمده ای از سوالات از مواد مشترک دو نظام طراحی می گردد این در حالی می‌باشد که نظام آموزش متوسطه حدود ۶ سال است که تغییر پیدا کرده است و نمی توان کل سیستم آموزش کشور یک بخش شود.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به آمار داوطلبان کنکور سراسری از دو نظام آموزش متوسطه گفت: در کنکور سال ۱۳۹۹ از حدود یک میلیون و ۱۶۶ هزار نفر داوطلب کنکور سراسری در مجموع گروه‌های آزمایشی ۱۹۶ هزار نفر از نظام قدیم و ۹۶۹ هزار نفر از نظام جدید در آزمون شرکت کردند. ضمن اینکه از تعداد ۱۹۶ هزار نفر، تعداد ۵۳ هزار نفر فارغ التحصیلان کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند. در واقع ۸۳.۲ درصد داوطلبان نظام جدید و ۱۶.۸ درصد نظام قدیم بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین داوطلب نظام قدیم آموزش متوسطه ۱۱۷ هزار نفر در گروه تجربی بودند و در بقیه گروه‌های آزمایشی تعداد اندکی نظام قدیم بودند. لذا براساس توزیع های آماری پیش بینی می‌شود در سال آینده حدود ۸۰ هزار نفر نظام قدیم داشته باشیم که حدود ۶۰ هزار نفر از این تعداد در تجربی خواهند بود.

 

تغییرات کنکورهای ۱۴۰۰

در صورتی که سوالی درباره نحوه برگزاری و تغییرات کنکور 1400 دارید می توانید با مشاوران سامانه صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی نمایند.

تغییرات آزمون دکتری 1400

در آزمون دکتری نیز تغییراتی به وجود آمده است. جدیدترین تغییرات مربوط به آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ در اطلاعیه سازمان سنجش اعلام شد. این تغییرات شامل تغییر در رشته ها مواد امتحانی و ضرایب دروس هر کدام از مجموعه های امتحانی آزمون دکترای تخصصی ۱۴۰۰ می باشد.
بر اساس قوانین مصوب شده در سال ۹۸ در به تسهیلات تکمیلی دانشجویان دکتری سال ۱۴۰۰ به بعد میزان تاثیر هر یک از مولفه ها در سنجش دانشجو در مقطع دکترای ناپیوسته به شرح زیر می باشد

الف. دکتری آموزشی پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

۱- آزمون متمرکز (۴۰ درصد)

۲- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)

۳- مصاحبه علمی و سنجش عملی (۴۰ درصد)

میزان تأثیر هریک از مولفه‌ها در سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته در کنکور 1400 :

الف- دکتری آموزشی – پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی-پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

۱. آزمون متمرکز (۵۰ درصد)

۲. سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)

۳. مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد)

 

تغییرات آزمون ارشد 1400

در کنکورارشد امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و سایر موارد تغییراتی ایجاد شده است. از جمله تغییرات ایجاد شده در کنکور ارشد 1400 مربوط به پذیرش آنها براساس سوابق تحصیلی می باشد. تخمین زده شده است که بیش از 90 درصداین شرایط را داشته باشند.

 

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: مقرر شد برای رشته محل‌هایی که تعداد داوطلب آن‌ها در آزمون کارشناسی ارشد کمتر از ظرفیت است، بدون برگزاری آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دوره کارشناسی پذیرش دانشجو به صورت متمرکز انجام شود و تخمین زده می‌شود بیش از ۹۰ درصد رشته‌های آزمون کارشناسی ارشد این شرایط را داشته باشند.

جمع بندی مقاله
با توجه به تغییرات کنکور های ۱۴۰۰ و سوالات پیرامون آن این مقاله نوشته شده است. در کنکور سراسری امسال سوالات بر عکس سال گذشته یک نوع می باشد و براساس نظام جدید طراحی می شود.

در صورتی که در ذهنتان سوال پاسخ داده نشده ای باقی مانده است

می توانید با مجموعه بزرگ صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید

تا مشاوران ما شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

“موفق باشید”

جهت مشاوره در زمینه تغییرات کنکورهای ۱۴۰۰

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید