تغییرات رشته‌های دکتری تخصصی در سال ۱۴۰۰

تغییرات رشته‌های دکتری تخصصی در سال ۱۴۰۰

جهت مشاوره در زمینه تغییرات رشته‌های دکتری تخصصی در سال ۱۴۰۰

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

خبر های جدی حاکی از آن است که تغییرات رشته های دکتری تخصصی شامل حذف گروهی از رشته ها مثل رشته های ادیان و عرفان ، فلسفه منطق و… و اضافه شدن گروهی دیگر از رشته ها شامل علوم اجتماعی ،فقه و مبانی حقوق اسلامی می شود. در این مقاله به صورت به تغییرات ایجاد شده در رشته های دکتری تخصصی سال 1400 پرداخته شده است. در ادامه میتوانید جدولی شامل تغیرات رشته های تخصصی سال 1400 را مطالعه نمایید.

با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

تغییرات رشته‌های دکتری تخصصی در سال 1400

امسال با توجه به خبر های منتشر شده تغییرات اساسی ای در رشته های دکتری تخصصی بوجود آمده است. این تغییرات شامل تغییر در رشته های دکتری تخصصی 1400 می باشد حذف و اضافه رشته ها باعث ایجاد سوال های بسیاری در ذهن داوطلبان یا شرکت کنندگان کنکور دکتری تخصصی شده است. ثبت نام دکتری تخصصی نیز آغاز شده است با مطالعه این مقاله می توانید آگاهی و امادگی بیشتری ببرای شرکت در این آزمون پیدا نمایید.

تغییرات رشته‌های دکتری تخصصی در سال ۱۴۰۰

در ادامه این مقاله می توانید جدول مربوط به حذف رشته ها و اضاقه شدن رشته های دکتری تخخصصی را مطالعه نمایید.

 

رشته های دکتری تخصصی

در رشته های تخصصی دکتری تغییراتی ایجاد شده است. ازجمله این تغییرات می توان به حذف گروهی از رشته ها مثل رشته های ادیان و عرفان ، فلسفه منطق ،حقوق جزا و جرم شناسی و همچنین مدیریت دولتی اشاره کرد. امسال سه مجموعه رشته به مجموعه رشته پذیرش برای رشته «علوم شناختی – روانشناسی» اضافه شده است. از جمله رشته های دکتری تخصصی که اضافه شده اند می توان به علوم اجتماعی ،فقه و مبانی حقوق اسلامی ، فلسفه و کلام اسلامی ، روانشناسی و مالی اشاره کرد.

مجموعه علوم اجتماعی با رشته علوم شناختی – روانشناسی و گرایش شناخت اجتماعی، مجموعه روانشناسی با رشته علوم شناختی – روانشناسی با گرایش‌های روانشناسی شناختی و شناخت اجتماعی، مجموعه مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی علوم شناختی – مدل سازی شناختی علوم شناختی – علوم اعصاب شناختی گرایش‌های «مغز و شناخت» و «رایانش و هوش مصنوعی»، مجموعه زبان شناسی به رشته علوم شناختی – زبان شناسی شناختی به این موضوع می‌پردازند.

در جدول زیر می توانید تغییرات رشته های دکتری تخصصی  سال 1400 به صورت کامل و جامع را مطالعه نمایید :

تغییرات رشته‌های دکتری تخصصی در سال ۱۴۰۰

در ادامه اگر سوالی در رابطه با تغییرات رشته های دکتری تخصصی دارید می توانید با سامانه صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی نمایند .

 

ثبت نام آزمون دکتری 1400

متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری باید در زمان معین اقدام به ثبت نام آزمون دکتری 1400 در سایت سنجش نمایند. ثبت نام آزمون دکتری امسال در آذر ماه صورت می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روند ثبت نام کنکور دکتری 1400 و زمان دقیق برگزاری کنکور دکتری می توانیدمقاله های زیر را  مطالعه نمایید.

ثبت نام آزمون دکتری ازاد ۱۴۰۰

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰

تغییرات آزمون دکتری تخصصی 1400

در آزمون دکتری نیز تغییراتی به وجود آمده است. جدیدترین تغییرات مربوط به آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ در اطلاعیه سازمان سنجش اعلام شد. این تغییرات شامل تغییر در رشته ها مواد امتحانی و ضرایب دروس هر کدام از مجموعه های امتحانی آزمون دکترای تخصصی ۱۴۰۰ می باشد. این تغییرات شامل موارد زیر است :

الف. دکتری آموزشی پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

۱- آزمون متمرکز (۴۰ درصد)

۲- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)

۳- مصاحبه علمی و سنجش عملی (۴۰ درصد)

میزان تأثیر هریک از مولفه‌ها در سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته در کنکور 1400 :

الف- دکتری آموزشی – پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی-پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

۱. آزمون متمرکز (۵۰ درصد)

۲. سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)

۳. مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد)

 

تغییرات کنکورهای ۱۴۰۰

امسال علاوه بر تغییراتی که در رشته های دکتری تخصصی ایجاد شده است تغییرات دیگری نیز در کنکور سال آینده دکتری و همچنین سایر کنکور هایی که سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می نماید ایجاد خواهد شد. داوطلبانی که خواهان شرکت در کنکور ۱۴۰۰ می باشد بهتر است تا جهت برنامه ریزی تحصیلی از آخرین تغییرات کنکور ۱۴۰۰ اطلاع پیدا نمایند. ما در مقاله ای به بررسی تغییرات کنکور های سال 1400پرداخته ایم.

با کلیک بر روی مقاله زیر می توانید از همه تغییرات مربوط به کنکور های دکتری ،ارشد و کارشناسی ارشد اطلاع یابید.

تغییرات کنکورهای ۱۴۰۰

تغییرات کنکور 1400 نسبت به 99

 

جمع بندی مقاله

در این مقاله به بررسی تغییرات رشته های دکتری تخصصی سال 1400 پرداخته ایم. امسال تغییرات اساسی ای در رشته های دکتری تخصصی بوجود آمده است. جدول تغییرات رشته های دکتری تخصصی در این مقاله برای شما ارائه شده است. همچنین با مطالعه این مقاله می توانید از تغییرات ایجاد شده در کنکور دکتری سال آینده نیز آگاه شوید.

در صورتی که در ذهنتان سوال پاسخ داده نشده ای باقی مانده است

می توانید با مجموعه بزرگ صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید

تا مشاوران ما شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

“موفق باشید”

 

جهت مشاوره در زمینه تغییرات رشته‌های دکتری تخصصی در سال ۱۴۰۰

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید