تعطیلی مدارس و دانشگاه ها به دلیل کرونا تا پایان سال 98

تعطیلی مدارس و دانشگاه ها

جهت مشاوره در زمینه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها به دلیل کرونا تا پایان سال 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

وزیر بهداشت از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها به دلیل کرونا تا پایان سال 98 خبر داد. سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط زنده با شبکه خبر از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های کشور تا پایان سال خبر داد.
وزیر بهداشت ضمن اعلام این مطلب که مدارس و دانشگاه‌های کشور تا پایان سال تعطیل شد گفت: از مردم استدعا دارم از این تعطیلی برای مسافرت استفاده نکنند و اگر مردم توجه نکنند ممکن است برای مدت طولانی درگیر این بیماری باشیم.

به این ترتیب مدارس و دانشگاه های کشور حداقل تا 15 فروردین تعطیل می باشد.
اما چه اتفاقی برای درس های دانش آموزان و دانشجویان خواهد افتاد؟
این تعطیلی نگرانی هایی را میان دانش آموزان، دانشجویان، خانواده های آن ها و همچنین اساتید و معلمان ایجاد کرده است.

در ادامه به برنامه هایی برای جبران این تعطیلی مدارس و دانشگاه ها اشاره می کنیم.

همچنین این امکان فراهم می باشد که از طریق شماره تلفن های موجود در همین صفحه با کارشناسان تماس بگیرید و به صورت تلفنی از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها کسب اطلاع کنید.

تعطیلی دانشگاه ها تا پایان سال 98 و تمهیدات دانشگاه ها

شیوع ویروس کرونا دانشگاه های سراسر کشور را تحت تاثیر خود قرار داد و باعث تعطیلی خوابگاه ها در همان روزهای اول اعلام رسمی شد. در ادامه تعطیلی دانشگاه ها تا پایان سال 98 باعث شد تا دانشگاه ها بسیار جدی تر به مقوله آموزش از راه دور یا مجازی توجه نشان دهند.

در ادامه به برنامه تعدادی از این دانشگاه ها اشاره خواهیم کرد.

تعطیلی کلاس های پیام نور

دانشگاه پیام نور در اطلاعیه خود از افزایش سهم آموزش الکترونیک خود خبر داده است؛ به نحوی که ظرفیت جدیدی برای برگزاری مجازی کلاس‌ها در اختیار استان‌ها قرار گرفته است تا به تشخیص خود و طبق اولویت، بخشی از کلاس‌های رفع اشکال که پیش از این به صورت حضوری برگزار می‌شد را به صورت مجازی برگزار کنند.

این دانشگاه اعلام کرده است در صورت لزوم در تقویم آموزشی، تغییرات اعمال می‌شود.
همچنین معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور امروز اعلام کرد که تمام پرسنل دانشگاه پیام نور دارای بیماری‌های تنفسی زمینه‌ای، بانوان باردار و بیماری‌های خاص تا ۱۴ اسفند ماه به دورکاری می‌روند.

این دانشگاه در راستای توصیه مراجع بهداشتی و درمانی و با هدف کاهش ضرورت مراجعه دانشجویان به دانشگاه شرایطی ایجاد کرده تا حضور دانشجو در مراکز این دانشگاهی به حداقل رسانده شود که از جمله این موارد می‌توان به اعلام نتایج آزمون‌ها، برنامه‌های کلاسی، ارتباط با استادان، کارمندان و مدیران در سامانه «پیام من» http://apps.pnu.ac.ir ، اشاره کرد.

اپلیکیشن “پیام من”، اولین اپلیکیشن رسمی دانشگاه پیام نور است.

از دانشجویان این دانشگاه خواسته شده با توجه به شرایط حساس کنونی و احتمال افزایش ابتلا به بیماری کرونا از حضور فیزیکی در مراکز وواحد‌ها اجتناب کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور همچنین یادآور شد:
دانشجویان دانشگاه همچنین می‌توانند نسخه مجازی کتاب‌های انتشارات دانشگاه پیام نور را از اپلیکیشن کتابخوان دانشگاه به آدرس apps.pnu.ac.ir تهیه کنند.

تعطیلی دانشگاه های سراسری

در پی تعطیلی مدارس و دانشگاه ها سراسری برگزاری کلاس های دانشگاه به شکل مجازی تقریبا در اکثر دانشگاه های آغاز شده است. دانشجویان با توجه شیوع گسترده ویروس کرونا بهتر است مراجعه حضوری به دانشگاه نداشته و برنامه های آموزش از راه دور را از طریق سایت دانشگاه پیگیری نمایند.
البته امکان تغییر در تقویم آموزشی در پی تعطیلی دانشگاه های سراسری دور از ذهن نمی باشد.

برای مثال دانشگاه تربیت مدرس این گونه برنامه های آموزشی خود را دنبال می کند.

دانشگاه تربیت مدرس به منظور بهره گیری اعضای هیأت علمی خود از خدمات الکترونیکی دو گزینه انتخابی استفاده از «فضای درسی اختصاصی در سامانه یادگیری الکترونیکی (LMS) برای ارائه محتویات و همچنین خدمات آموزشی» و «برگزاری کلاس آنلاین از طریق نرم افزار وب کنفرانس Adobe connect» پیش بینی کرده است. همچنین ارائه دروس نظری مقطع دکتری (PhD) با حداکثر تعداد ۷ دانشجو از طریق نرم افزار ” Adobeconnect ” امکان پذیر است.
اعضای هیأت علمی این دانشگاه نیز باید برای برخی فعالیت‌های ضروری آزمایشگاهی، برگزاری برخی جلسات اجتناب ناپذیر دفاعیه رساله و پایان نامه دانشجویان و نیز فعالیت‌های عادی گروه در دانشگاه حضور داشته باشند.

تعطیلی دانشگاه آزاد

دکتر مجید مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه ویدئو کنفرانس با معاونان توسعه مدیریت و منابع استان های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی برای مقابله با این ویروس تمهیداتی را در نظر گرفته است. شیوع ویروس کرونا باعث شده تا خدمات آموزشی دانشگاه ها با یک اختلال مقطعی مواجه شود و بر این اساس مقرر شد تا دانشگاه آزاد اسلامی در سریع ترین زمان ممکن با تغییر مسیر و تغییر شیوه آموزشی، کلاس های خود را از حضوری به مجازی و غیرحضوری تبدیل کند.

دکتر مشکینی تاکید کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و برای پیشگیری از ابتلای دانشجویان به این بیماری، از هفته آینده برنامه ریزی های لازم برای برگزاری کلاس های مجازی و غیرحضوری فراهم می شود و دستورالعمل اجرایی آن تا چهارشنبه هفته جاری به واحدها ابلاغ می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی با بیان اینکه با برگزاری مجازی کلاس ها از آسیب آموزشی دانشجویان و واحدهای دانشگاه پیشگیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید با اتخاذ سیاست های درست، تهدید ویروس کرونا را به یک فرصت تبدیل و از این مرحله سخت با سربلندی و موفقیت عبور کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه به بررسی مسائل مربوط به بودجه و سال مالی واحدهای دانشگاهی، عملکرد اداری مالی واحدها و مراکز دانشگاهی، تمهیدات لازم دانشگاه برای مقابله با ویروس کرونا، ارزیابی عملکرد بخشنامه های حوزه اداری مالی و غیره پرداخت.

تعطیلی مدارس و دانشگاه ها به دلیل کرونا تا پایان سال 98

تعطیلی مدارس تا پایان سال 98 و برنامه های دانش آموزان

از آن جا که دانش آموزان حداقل بیش از 40 روز از مدارس دور خواهند بود و تعطیلی مدارس تا پایان سال 98 ، در واقع حضور دانش آموزان در مدارس  15 فروردین خواهد بود.
این تعطیلی باعث برهم خوردن تقویم آموزشی مدارس شده و آن ها را با مشکلات فراوانی مواجه می کند.
از همین روی وزارت آموزش پرورش و مدارس تلاش نموده اند تا به شکل آموزش از راه دور برنامه های آموزشی خود را پیش ببرند. در ادامه بهاین تلاش ها اشاره می کنیم.

به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مدارس ، برای جبران برنامه درسی دانش آموزان، درس‌های آنان در شبکه آموزش و با تدریس معلمان با تجربه ارائه خواهد شد. برنامه تلویزیونی آموزش مکمل برای مقاطع مختلف تحصیلی که از طریق شبکه آموزش (شبکه ۷) به طور زنده پخش می شود.

همچنین این امکان فراهم می باشد که از طریق شماره تلفن های موجود در همین صفحه با کارشناسان تماس بگیرید و به صورت تلفنی از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها کسب اطلاع کنید.

جهت مشاوره در زمینه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها به دلیل کرونا تا پایان سال 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید