تطبیق واحد دانشگاه علمی کاربردی

تطبیق واحد دانشگاه علمی کاربردی

جهت مشاوره در زمینه تطبیق واحد دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تطبیق واحد دانشگاه علمی کاربردی با شرایطی انجام می گیرد ؟ این سوال بسیاری از دانشجویان سایر مراکز آموزش و دانشگاه ها است که خواهان معادلسازی واحدهای خود می باشند. معادلسازی واحد دانشگاه علمی کاربردی دارای شرایط و ضوابطی است که به صورت کامل در این مقاله بررسی شده است.

با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

تطبیق واحد دانشگاه علمی کاربردی

شرایط تطبیق واحد در دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویانی که قبلا در سایر مراکز آموزشی و دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل بوده اند جهت معادلسازی دروس و تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی با شرایط تطبیق واحد دانشگاه علمی کاربردی را داشته باشند. این شرایط به شرح زیر می باشد:

  • پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی خود مجاز می باشد .
  • مدرک و محل تحصیل قبلی باید مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.
  • مراحل تحصیل دانشجو در مرکز آموزشی سابق باید مطابق برنامه مصوب شورای عالی برنامه ریزی دو وزارت فوق الذکر یا شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی  کاربردی دانشگاه باشد.
  • واحد های گذرانده شه توسط دانشجو باید با دروس رشته جدید به تشخیص گروه آموزشی مرکز و تایید نهایی شورای مرکز پذیرنده، اشتراک محتوایی داشته باشد و نمره هر یک از دروس کمتر از 12 نباشد. برای دانشجویان شاهد و ایثارگر نمرات دروس بین 10 تا 12 نیز قابل پذیرش است.

معادسازی واحد علمی کاربردی

دانشجویان سایر دانشگاه ها در صورتی می توانند در دانشگاه علمی کاربردی ادامه تحصیل دهند و واحد های خود را معادلسازی نمایند که شرایط زیر را علاوه بر شرایط عمومی ذکر شده در تیتر قبل داشته باشند. در ادامه این مقاله می توانید تبصره ها و سایر نکات معادلسازی واحد علمی کاربردی را مطالعه نمایید.

  • معادل سازی واحد علمی کاربردی و پذیرفتن درس ها  توسط گروه آموزشی فقط به شرط تایید نهایی شورای مرکز پذیرنده امکان پذیر است.
  • نمرات دروس پذیرفته شده از دانشجو در محاسبه میانگین نیم سال تحصیلی محسوب نمی گردد ولی در محاسبه میانگین کل نمرات دانشجو حساب خواهد شد.
  • دانشجو به ازای هر 12 تا 20 واحد از دروس پذیرفته شده یک نیم سال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل در آن مقطع تحصیلی اش کم می گردد.
  • تطبیق واحد دانشگاه علمی کاربردی برای دانشجویان انصرافی ، محروم از تحصیل و دانش آموخته دانشگاه های دولتی، دانشگاه فنی و حرفهای و علمی-کاربردی (ترمی و پودمانی) به صورتی است که اگر در دانشگاه پذیرفته شوند ، در دوره جدید حداقل 25 واحد درسی ثبت نام نموده و بگذرانند.
  • فقط معادل سازی واحد دانشگاه علمی کاربردی برای دروس عمومی و پایه دانشجویان انصرافی و محروم از تحصیل و دانشجویان دانشگاه های غیرانتفاعی و آزاد امکان پذیر است.

    تطبیق واحد دانشگاه علمی کاربردی

  • درس های گذرانده در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان و فراگیر پیام نور و سطح یک و سطح دو حوزه علمیه قابل معادل سازی در دوره های حضوری دانشگاه علمی کاربردی نمی باشد.
  • در اولین نیم سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود ، شورای مرکز باید حداکثر تا دو هفته پس از اتمام مهلت ثبت نام و تا زمان حذف و اضافه موراد مربوط به محتوای دروس، تعداد واحد ، نمرات اکتسابی و مقاطع تحصیلی را بررسی نماید و به معادلسازی واحد دانشگاه علمی کاربردی بپردازد.
  • دانشجویانی که مدرک بین مقطعی کاردانی داشته باشند و در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شوند ، اگر واحدهای درسی بیشتر از مقطع کاردانی گذرانده باشند و مطابق با سرفصل ها و تعداد واحد ها از نظر گروه آموزشی و شورای مرکز باشد می توانند واحد های خود را معادلسازی نمایند.
  • معادلسازی واحد علمی کاربردی دروس کاربینی ، کارورزی 1 و 2 و مهارت های مشترك فقط برای دانشجویان انصرافی و اخراجی دانشگاه علمی کاربردی امکان پذیر است.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی شده است تا برای دانشجویانی که خواهان تطبیق واحد دانشگاه علمی کاربردی می باشند، شرایط تطبیق واحد را به صورت کاملا کاربردی و جامع بررسی نماییم.

در صورتی که در ذهنتان سوال پاسخ داده نشده ای باقی مانده است

می توانید با مجموعه بزرگ صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید

تا مشاوران ما شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

“موفق باشید”

 

جهت مشاوره در زمینه تطبیق واحد دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید