ترمیم معدل دیپلم نظام جدید برای کنکور 98 – 99

شرایط ترمیم نمرات دانش آموزان دوره متوسطه 97

جهت مشاوره در زمینه ترمیم معدل دیپلم نظام جدید برای کنکور 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آموزش و پرورش شرایط ترمیم معدل دیپلم نظام جدید برای کنکور 98-99 را اعلام کرد. دانش آموزان برای ترمیم نمرات دروس نهایی دیپلم نظام جدید آموزشی اقدام نمایند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه مذکور را در قالب نامه ای به رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش برای ترمیم نمرات دروس نهایی دانش آموزان نظام جدید آموزشی (3-3-6) ارسال نمود.

ترمیم معدل دیپلم نظام جدید برای کنکور 98 – 99

ترمیم معدل دپیلم نظام جدید برای کنکور 98 – 99 ، با توجه به مفاد مصوبه اخیر آمورش و پرروش ، برای فارغ التحصیلان نظام جدید ، مجاز و امکانپذیر است. واجدین شرایط می توانند برای ترمیم معدل دیپلم نظام جدید اقدام نمایند. 

شرایط لازم برای ترمیم معدل دیپلم نظام جدید 

ثبت نام متقاضیان برای ترمیم معدل دیپلم نظام جدید به صورت داوطلب آزاد و پیرو قوانین ثبت نام، صرفا در مدارس بزرگسالان دولتی انجام می شود. در صورتی که در برخی مناطق ، واحد آموزشی بزرگسالان دولتی ، دایر نباشد، ثبت نام دانش اموزان برای ترمیم معدل در یکی از واحدهای آموزشی روزانه که از سوی اداره آموزش و پرورش تعیین می شود، با تفکیک جنیسیت خواهد بود.

  • نمراتی که دانش آموزان ، از مرحله ترمیم معدل کسب می نمایند، موجب ارتقای نمرات دروس نهایی در امتحانات است ولی جایگزین نمرات قبلی نخواهد شد. این اقدام صرفا برای اعمال در سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز اموزش عالی کشور است.
  • درصورتی که متقاضی از مرحله ترمیم معدل ، نمره پایین تری نسبت به امتحان اصلی کسب کند، نمرات پیشین در سوابق تحصیلی داوطلب کنکور اعمال خواهد شد.
  • دانش اموزان متوسطه که تمایل به انجام ترمیم معدل و ارتقای نمرات دروس نهایی پایه سوم متوسطه برای کنکور می باشند، لازم است فقط در منطقه فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند.
  • فارغ التحصیلان دوره متوسطه که متقاضی ترمیم نمرات دروس نهایی سوم می باشند، فقط یک بار می توانند در یکی از نوبت های امتحانی خرداد، شهریور ماه یا دی ماه ، برای انتخاب درس یا دروس مورد نظر خود اقدام نمایند.

ترمیم معدل دیپلم نظام جدید برای کنکور 98 - 99

عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش نیز در تشریح ترمیم سوابق تحصیلی گفته بود: هر شخصی بخواهد درس یا دروسی را مجدد امتحان بدهد و نمره خودش را ترمیم کند می‌تواند درخواست شرکت مجدد درامتحانات نهایی را بدهد. به این ترتیب متقاضیان به منطقه آموزش و پرورش خود که دیپلمشان را آنجا گرفته‌اند مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت می‌کنند.
وی ادامه داد: بنابراین دانش آموزی که اکنون در حال تحصیل است نمی‌تواند درخواست ترمیم نمره بدهد. بنابراین هر دانش‌آموخته می‌تواند تنها یک مرتبه از این امکان استفاده کند. نمرات ترمیم شده فقط برای اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به سازمان سنجش ارسال می‌شود و تاثیری در معدل و نمره دیپلم افراد ندارد.
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد دروس مشمول نیز گفت: هر دانش آموزی بنا به تشخیص خود و در صورت نیاز در هر تعداد درس که امتحانش به صورت نهایی برگزار می‌شود می تواند شرکت کند و این سوابق ترمیم شده در گزینش نهایی در کنکور تاثیرگذار است.
وی درباره نوع مدارس و زمان شرکت در آزمون ترمیم نمره نیز گفت: در هر نوبت امتحانی که نهایی برگزار می‌شود امکان شرکت در آزمون وجود دارد. شرایط و نوع مدرسه از جمله تیزهوشان یا نمونه دولتی بودن نیز تاثیری در گزینش و ترمیم معدل ندارد و شرایط شرکت در آزمون ترمیم سوابق تحصیلی برای همه متقاضیان یکسان است.

جهت مشاوره در زمینه ترمیم معدل دیپلم نظام جدید برای کنکور 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید