ترمیم معدل دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳

ترمیم معدل دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه ترمیم معدل دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ترمیم معدل دانشگاه آزاد شیوه ای از ارائه خدمات تحصیلی به دانشجویان می باشد که در صورت داشتن معدل پایین بتوانند این کسری را به گونه ای جبران نمایند. در این مقاله قصد داریم روش ترمیم معدل در دانشگاه آزاد را به شما آموزش دهیم و اینکه دانشجویان در چه صورتی می توانند اقدام به ترمیم معدل خود در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نمایند.

ترمیم معدل دانشگاه آزاد

ترمیم معدل دانشگاه آزاد از جمله خدماتی است که این دانشگاه برای دانشجویان خود قرار داده است در واقع در سال های اخیر برای جبران معدل دانشجویان و کسب معدل بالاتر دانشگاه آزاد این طرح را پیشنهاد داده و در تمام واحد های خود ارائه داده است. در این طرح که هم در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد دانشجویان بنابر شرایط خود می توانند معدل خود را ترمیم نمایند. در ادامه از طرح ترمیم معدل در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری بیشتر مطلع خواهید شد.

ترمیم معدل کارشناسی دانشگاه آزاد

ترمیم معدل کارشناسی دانشگاه آزاد برای دانشجویانی که به صورت مجازی در کلاس ها حضور داشتند و یا به صورت حضوری در سال های اخیر در کلاس های دانشگاه حضور داشته اند می تواند موثر باشد. شیوه ی اجرای این طرح به گونه ای می باشد که دانشجو چنانچه در مقطع کارشناسی در دروس انتخاب کرده نمره ای کمتر از 12 کسب نموده باشد می تواند چنانچه ترم تحصیلی مجاز برای گذراندن واحد را طی نکرده باشد، تا یک سال فرصت دارند، مازاد بر واحدهای انتخابی حداکثر تا 3 درس و سقف 6 واحد را مجددا و بدون پرداخت شهریه انتخاب و نمره خود را ارتقا دهند.

برای دانشجویانی که به هر دلیلی نیاز به افزایش معدل خود دارند این طرح می تواند بسیار مفید باشد مشاوران ما می توانند در این زمینه و نحوه تقاضای طرح ترمیم معدل راهنمای شما باشند کافیست با شماره های درج شده در انتهای مقاله تماس حاصل نمایید و از از صفر تا صد طرح ترمیم معدل مطلع شوید.

ترمیم معدل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد دانشجویان می توانند در صورت موافقت دانشگاه آزاد اقدام به ترمیم معدل خود نمایند. دانشجویان متقاضیان ترمیم معدل می توانند در صورتی که نمره کمتر از 14 را کسب کرده باشند تا یک سال فرصت دارند، مازاد بر واحدهای انتخابی حداکثر تا 3 درس و سقف 6 واحد را مجددا و بدون پرداخت شهریه انتخاب و نمره خود را ارتقا دهند.

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد نیز می توانند در صورت کسب نمره کمتر از 14 اقدام به اجرای طرح ترمیم معدل نمایند. این طرح نیز مانند مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد جزو شهریه محسوب نمی شود.

برای اطلاع از وضعیت اجرای طرح ترمیم معدل در دیگر دانشگاه ها می توانید با مجموعه صدای مشاوران تماس حاصل نمایید و اطلاعات لازم را در رابطه با ترمیم معدل کسب نمایید.

دروس ترمیم معدل دانشگاه آزاد

دروسی مانند پیشنیاز دانشگاهی و وصایای امام (ره) آشنایی با قرآن کریم و همچنین دروسی از دوره را که بر اساس رای کمیته انضباطی در آن نمره مردودی کسب شده باشد قابل تکرار نیست و دانشجو نمی تواند اقدام به ترمیم معدل در این دروس نمایند. فقط دروس نظری دوره را که وضعیت نمره آن عادی باشد می توان در ترمیم معدل تکرار نمود و نمره بالاتر را کسب کرد.

دانشجویانی که در دانشگاه آزاد تحصیل می نمایند و به دلیل شرایط کرونا به صورت مجازی دروس را مطالعه می نمایند نیز می توانند از طرح ترمیم معدل دانشگاه آزاد استفاده نمایند. دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز می توانند برای آگاه از شیوه اعمال طرح ترمیم معدل مقاله جامع و کامل ترمیم معدل دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ را مطالعه نمایند.

جمع بندی 

تمامی مطالب گفته شده در بالا می تواند به دانشجویان متقاضی ترمیم معدل در دانشگاه آزاد کمک نماید تا در صورت نیاز به معدل بالا این طرح بتواند موثر واقع شود. با مطالعه مطالب بالا از نحوه اجرای طرح ترمیم معدل مطلع می شوید.

جهت مشاوره در زمینه ترمیم معدل دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
44 دیدگاه برای “ترمیم معدل دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳”
  1. سلام
    من سال 1395 فارغ التحصیل دانشگاه آزاد شدم و مدرک گرفتم
    معدلم شده14/85 حالا میخوام معدلم برسه به 15
    چیکار میتونم بکنم آیا اصلا میشه کاری کرد؟
    فکر کنم با ارتقا نمره یه درس 3 واحدی مثلا 11 بوده بشه 18 میرسه بهش
    میخواستم راه حلشو بدونم ممنون

    • سلام دوست محترم شما چون فارغ التحصیل شده کار نمی شه کرد

  2. بنده دانشجوی داروسازی هستم
    برای ترمیم نمرات زیر ۱۴ میتوانم اقدام بکنم؟!

  3. سلام. بنده دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هستم و به جهت ارتقا معدل یک درس 2 واحدی که قبلا 13گرفته بودم به همراه پایان نامه اخذ کردم. حالا سوالم این است آیا نمره اکتسابی این درس جایگزین نمره قبلی میشود یا اینکه نمره هر دو در معدل تاثیر دارد؟ ممنون

  4. سلام
    من ترم 3 ارشد هستم ایا میتونم برای نمره 14 اقدام به ترمیم کنم؟

    • سلام بله شما می توانیداگر در نیمسال دوم98-99درکلاس مجازی شرکت ونمره کمتر از14گرفته اید باتوجه به شرایط امتحان مجدد ازادفقط یکبار تا پایان سال تحصیلی99-1400مازاد برواحدهای انتخابی وبدون پرداخت شهریه در امتحانات پایان نیمسال شرکت ونمره خود راجبران کنید

  5. سلام وقت بخیر ببخشید بنده ورودی 91هستم و و به دلیل مشکلات چند ترم مشروط شدم و سنوات تحصیل تمام شده است و مامایی کارشناسی پیوسته هستم ومعدل کل جهت فارغ‌التحصیل شدن 11/91هست و با ترم جهت ترمیم معدل موافقت نشده بهم آیا کاری میشه کرد چون من واحدام همه تمام شدن و فینال هم قبول شدم فقط مشکل معدل دارمایا از طریق وزرات بهداشت میشه کاری کرد؟ ممنون از راهنمایی شما

  6. باسلام و احترام خدمت کارشناسان محترم. من یک درسی را با نمره ۱۲.۵ و ۶ تا درس رو زیر ۱۲ در دوران حضوری در دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی پاس کرده ام. آیا امکانش هست دوباره این دروس را برای جبران نمره بردارم ؟ در ضمن هنوز فارغ‌التحصیل نشده ام. با تشکر فراوان.

    • سلام دوست محترم اگر مربوط به دوره کنکور باشد بله از واحد اموز دانشگاه پیگیری نمایید

  7. شرمنده منظورتون دوره کرونا هستش؟ چون من ۶ تا درس سه واحدی رو نمره زیر ۱۲ گرفتم این بخشنامه بیشتر از ۶واحد به من تعلق نمیگیره ؟ آیا راهی هست بتونم ۲۰ واحد یا بیشتر برای جبران نمرات اخذ کنم؟ مرسی بابت پاسخگوییتون.

    • سلام دوست محترم باموافقت دانشگاه شما می توانید با رعایت شرایط از لحاظ نظام وظیفه ترم جبرانی بردارید در ایین نامه دانشگاه ازاد قید شد

  8. سلام خسته نباشید
    آیا راهی برا ترمیم معدل بعد از فارغ التحصیلی و گرفتن مدرک هست؟
    یا ترمیم معدل فقط مختص حین تحصیل هستش؟

  9. سلام/دانشجوی کارشناسی دانشگاه آزاد هستم. یک درس چهارواحدی ام رو در ترم مجازی نمره 12 گرفتم. آیا میتوانم این درس رو ترمیم نمرش کنم؟؟

    • سلام دوست محترم اگر مربوط بهترم مهر هست چیزی اعلام نشده

  10. سلام .من سال۹۷ کارشناسی گرفتم و رفتم خدمت تموم کردم .الان میخوام ترمیم معدل بگیرم الان میتونم ترمیم معدل بگیرم ؟درضمن مدرک کارشناسی من هنوز صادر نشده

  11. با سلام
    در صورتی که در ترم جبرانی، فرد درس مورد نظر را مردود بشود، چه اتفاقی می افتد؟ تشکر

  12. سلام ببخشید من دو درس برای ترمیم معدل گرفته و نمره اش هم از دفعه اول بیشتر شد و معدل کلم بالای 14 شد حالا می خواستم بپرسم که ایا این دو نمره جایگزین نمره های قبل می شود یا نه هر دو دفعه اثر و ثبت می شود؟ ممنون می شوم اگر پاسخ دهید.

    • سلام دوست محترم نمرات مربوط به هر درس در کارنامه درج شده و بالاترین نمره ملاک عمل قرار می‌گیرد. در صورتی که نمرات درس یا دروس مساوی باشند فقط یکی از نمرات مدنظر قرار می‌گیرد.

    • سلام دوست محترم نمرات مربوط به هر درس در کارنامه درج شده و بالاترین نمره ملاک عمل قرار می‌گیرد. در صورتی که نمرات درس یا دروس مساوی باشند فقط یکی از نمرات مدنظر قرار می‌گیرد.

  13. سلام ببخشید ترمیم معدل در کارنامه ذکر میشود؟ یعنی کنار درسی که ترمیم زده شده نوشته میشه که این درس ترمیم زده شده؟

  14. سلام اگر امکانش هست لطفا راهنمایی کنید من 9 واحد درسی و 6 واحد پایان نامه دارم آیا راهی و تبصره ای میشناسید که من 15 واحد رو ترم آخر انتخاب واحد کنم وگرنه بخاطر 1 واحد درسی یک ترم بیشتر بیام

    • سلام دوست محترم از طریق اموزش پیگیری نمایید یا معرفی به استاد یکی

  15. با سلام آیا برای ترمیم معدل باید دروسی رو که قصد گذروندنش رو داریم به صورت معرفی گذرانده بشه یا باید سر کلاس حاضر شد؟چون من واحد ام ترم اول تحصیلی 99 تموم شدند

  16. سلام من ترم ۶کارشناسی دانشگاه آزاد هستم ترم گذشته یک درس عمومی رو ۱۰شدم ایا میشه ترمیم معدل زد و باید چیکار کنم؟

    • سلام دوست محترم مقاله مربوط به ترمیم معدل سایت مطالعه نمایید

  17. سلام. من درسیو ترم بهمن سال 98 نمره 10 گرفتم.(کارشناسی هستم) هنوز هم وقت هست برای ترمیم معدل ، من این درسو بدون پرداخت شهریه دوباره بردارم؟؟
    و اگر ترمیم معدل داشته باشیم برای ارشد دیگه نمیتونیم با سوابق تحصیلی وارد دانشگاه بشیم؟؟؟!؟
    ممنون میشم اگر پاسخ بدین.

    • سلام دوست محترم آن دسته از دانشجویانی که در کلاس‌های مجازی شرکت کرده و تا سقف سه درس و حداکثر شش واحد را در دوره کاردانی و کارشناسی، نمرات کمتر از ۱۲ و در دوره تحصیلات تکمیلی نمره کمتر از ۱۴ کسب کنند، می‌توانند تا پایان سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ مازاد بر واحد‌های انتخابی مجددا بدون پرداخت شهریه انتخاب واحد کرده و نمره خود را جبران کنند

  18. با سلام و خسته نباشید
    من سه ترم اولمو بنا به دلایلی گند زدم و میخوام نمرات زیر 12 روجبران کنم به نظرتون از کی باید اقدام کنم؟
    البته الان ترم 4 کارشناسی ام.

  19. سلام وقت بخیر
    برای ترمیم نمره های ۱۷ ۱۸ کاری نمیشه کرد ؟
    یا راه دیگه ای بجز ترمیم معدل برای بالا بردن معدل کل وجود نداره ؟

    • سلام دوست محترم اگر فارغ التحصیل نشدیدشما می تونیدترمیم انجام دهید

  20. باسلام وقتتون بخیر
    در مقطع دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی درایام کرونا آیا می توان دروسی را که نمره آن ۱۵.۵ هست از طریق ترمیم معدل جبران کرد

  21. باسلام وقتتون بخیر
    در مقطع دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی درایام کرونا آیا می توان دروسی را که نمره آن ۱۵.۵ هست از طریق ترمیم معدل جبران کرد

  22. سلام و وقت بخیر من سال 1394 کارشناسی ناپیوسته عمران را تمام کردم اما معدلم زیر 12 شد و به دلیل نداشتن سنوات مجبور شدم برم خدمت.الان میتونم ترمیم بکنم معدلمو؟ یا اگر نتونم معدلمو ترمیم کنم ایا میتونم برای رشته جدید یک سری دروس رو تطبیق بزنم؟

  23. باسلام وقتتون بخیر
    در مقطع دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی درایام کرونا آیا می توان دروسی را که نمره آن ۱۵.۵ هست از طریق ترمیم معدل جبران کرد

  24. سلام من ترم اخرم ۱۱واحدم مونده میخام از ترمای اول ک دوتا درس زیر ۱۲دارم بردارم امکانش هس؟؟

  25. سلام.
    ترمیم معدل تک درس امکان پذیر هست؟
    ارشد دانشگاه آزاد هستم، یکی از درس هام رو 14.25 شدم.
    ممنون از سایت خوبتون

  26. سلام وقت به خیر
    من دانشجوی دکتری دامپزشکی هستم و این ترم امتحان عملی یک درس دو واحدی که ۱ واحد آن تئوری هست و سر همه کلاس های حضوری اش هم بودم رو خیلی بد دادم و استاد هم معلومه میخواد بندازه
    . میخواستم بدونم تو سایت خودش اعمال میکنه که من درس رو ترم دیگه بردارم حتی با اینکه واحد هام زیاد باشه یا اینکه باید برم با آموزش دانشگاه هماهنگ کنم؟ یا اینکه نمره اش خراب میکنه بقیه معدل رو یا خیر؟ (البته در متن نوشته بودید لحاظ نمیشه)

  27. سلام آیا میشه ترمیم معدل رو معرفی به استاد گرفت؟

  28. سلام برای امسال یعنی اگر درسی رو حضوری زیر 12 شدم و کارشناسی هستم امکانش هست مهر 1401 دوباره برش دارم؟

  29. سلام وقتتون بخیر
    بنده ترم آخر ارشد هستم که پایان نامه – درس 3 واحدی و وصایا و قرآن دارم – مجموع معدلم در ترم های گذشته 15/85 شده اگه بخوام معدلمو در حد 17 بشه
    آیا میتونم از جبران معدل ماده 47 استفاده کنم ؟؟؟ لطفا راهنماییم کنین

    سپاسگزارم

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید