تجمیع انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه آزاد و سراسری

تجمیع انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه آزاد و سراسری

جهت مشاوره در زمینه تجمیع انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه آزاد و سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شنیده ها حاکی از آن است که انتخاب رشته های پزشکی (4 رشته اصلی گروه علوم تجربی یعنی پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) در دانشگاه آزاد از این پس به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش و آموزش کشور پذیرش می شوند. در ادامه سخنان دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور را در این باره می خوانیم.

تجمیع پذیرش چهار رشته پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر دکتر ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در ارتباط با طرح تجمیع یا یکی شدن پذیرش و انتخاب رشته چهار رشته پزشکی اطهار کرد:

“بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در آذرماه، پذیرش دانشجو در ۴ رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در همه زیرنظام های آموزشی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متمرکز از طریق انتخاب رشته های پزشکی در سازمان سنجش صورت می‌گیرد.”

خدایی ادامه داد:

“به این ترتیب دانشگاه آزاد باید ظرفیت‌های تعیین و تأیید شده از سوی وزارت بهداشت در سه رشته دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی و یک رشته دامپزشکی تأیید شده از سوی وزارت علوم را به سازمان سنجش ارائه دهد و انتخاب رشته تنها یکبار از سوی داوطلبان و به صورت متمرکز انجام می‌گیرد.”

زمان اجرای طرح تجمیع پذیرش رشته های پزشکی

بر اساس گفته های سازمان سنجش و آموزش زمان اجرای طرح تجمیع انتخاب رشته های پزشکی از سال 99 خواهد بود. در کنکور سال 99 این طرح برای رشته های پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه آزاد اجرا می شود.

“بر اساس مصوبه جدید، داوطلبان مجاز کنکور 99 در زمان انتخاب رشته باید به این ترتیب عمل کنند که در صورت علاقه مندی به تحصیل در 4 رشته محل پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد این رشته‌ها را در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش درج کنند. به عبارت دیگر این 4 رشته دانشگاه آزاد در کنار سایر رشته محل‌های انتخابی داوطلب در یک فرم انتخاب رشته درج می‌شود و پذیرش نهایی بر اساس این فرم انتخاب رشته صورت می‌گیرد.”

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد:

“پیش از این داوطلبان مجاز کنکور سراسری برای انتخاب این 4 رشته محل دانشگاه آزاد می‌توانستند انتخاب‌های خود را در فرم جداگانه مخصوص به دانشگاه آزاد درج کنند. اما با این تغییر، انتخاب رشته این رشته محل‌ها به صورت متمرکز خواهد بود. این مصوبه شورای سنجش و پذیرش از کنکور 99 اجرایی می‌شود.”

سوالات متداول

  1. طرج تجمیع انتخاب رشته های پزشکی از چه تاریخی آغاز می شود؟
    طرح تجمیع انتخاب رشته های پزشکی از کنکور سال 1399 اجرا می شود.
  2. کدام رشته های دانشگاه آزاد به صورت متمرکز با دانشگاه سراسری انتخاب می شوند؟
    دندانپزشکی، دامپزشکی، پزشکی و داروسازی

جمع بندی

طبق بیانیه اخیر سازمان سانجش و آموزش، زین پس انتخاب رشته و پذیرش چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی  داروسازی به صورت متمرکز و همراه با انتخاب رشته دانشگاه سراسری از طریق سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org برگزار می گردد و دانشجویان تنها یک بار نیاز به انتخاب رشته برای این رشته های پزشکی را دارند.

جهت مشاوره در زمینه تجمیع انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه آزاد و سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید