تاثیر سهمیه بسیج در کنکور سراسری 98

حذف سهمیه بسیج از کنکور دانشگاه آزاد 98

جهت مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه بسیج در کنکور سراسری 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تاثیر سهمیه بسیج در کنکور برای افرادی که سابقه عضویت در پایگاه‌های بسیج را دارند، ممکن است. داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها می‌توانند با گرفتن گواهی عضویت در بسیج و دریافت کد 12 رقمی از سهمیه بسیج در کنکور استفاده کنند و شانس قبولی خود را برای ورود به دانشگاه افزایش دهند. همواره داوطلبان کنکور برای استفاده از سهمیه بسیج، سوالات و ابهاماتی دارند، در این مقاله در مورد نحوه امتیازدهی برای تاثیر سهمیه بسیج در کنکور و هم‌چنین نحوه استفاده از سهمیه بسیج در کنکور برای داوطلبان توضیح داده می‌شود.

برای اطلاع از جزییات سهمیه بسیج در کنکور  98 می توانید با مشاوران تحصیلی مرکز صدای مشاوران از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

جدول امتیازدهی سهمیه بسیج در کنکور

داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه بسیج در کنکور بایستی توجه کنند که برای استفاده از سهمیه بسیج در کنکور باید حداقل 12 ماه (یک‌سال) سابقه بسیجی فعال داشته باشند. لازم است داوطلبان توجه کنند که بایستی طبق امتیازبندی که در ادامه آورده خواهد شد باید حداقل 100 امتیاز کسب کنند تا بتوانند مشمول استفاده از سهمیه بسیج در کنکور شوند و کد 12 رقمی سهمیه بسیج را دریافت کنند. سهمیه بسیج در کنکور شانس داوطلبان برای قبولی در کنکور را ده درصد افزایش می‌دهد. داوطلبان باید بدانند که برای رشته‌های شاخه پزشکی در صورتی که 95 درصد تراز آخرین نفر قبولی را کسب کند پذیرفته خواهند شد. برای پذیرفته شدن در رشته‌های غیر پزشکی مقطع لیسانس نیز باید 90 درصد تراز آخرین نفر قبولی را کسب کنند. برای پذیرفته شدن در مقطع ارشد و بالاتر، داوطلبان باید 95 درصد تراز آخرین نفر قبولی را کسب کنند.

جدول امتیازدهی سهمیه بسیج
نوع و مدت زمان عضویت در بسیج امتیاز
هر یک ماه عضویت عادی ا امتیاز
هر یک ماه عضویت فعال 5/2 امتیاز
هر یک ماه عضویت در شورای پایگاه 5/3 امتیاز
هر یک ماه عضویت در شورای حوزه 4 امتیاز

نحوه استفاده از سهمیه بسیج در کنکور

داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه بسیج در کنکور باید توجه کنند که برای استفاده از سهمیه بسیج در کنکور ابتدا باید به پایگاه مقاومت بسیج مراجعه کنند و گواهی عضویت بسیجی فعال را دریافت کنند. پس از آن با مراجعه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گواهی عضویت فعال در بسیج خود را تایید نهایی کنند و کد 12 رقمی برای استفاده از سهمیه بسیج در کنکور را کسب کنند و هنگام ثبت نام در فرم ثبت نام خود در محل مربوطه درج نماید. داوطلبان دقت کنند که گواهی عضویت فعال در بسیج و کد 12 رقمی مربوط به استفاده از سهمیه بسیج در کنکور را برای اقدامات بعدی نزد خود نگه دارند. داوطلبان لازم است به این نکته مهم نیز توجه نمایند که تاثیر سهمیه بسیج در کنکور فقط مربوط به بسیج فعال و برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد و برخی دانشگاه‌های نظامی مانند بقیه‌الله مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. سهمیه بسیج در کنکور دانشگاه‌های دولتی تاثیر ندارد. داوطلبان لازم است دقت کنند که برای استفاده از سهمیه بسیج در کنکور باید بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور، هنگام انتخاب رشته، کد 12 رقمی که برای استفاده از سهمیه بسیج در کنکور دریافت کرده‌اند را در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد کنند. داوطلبان باید به نکات دیگری نیز در رابطه با استفاده از سهمیه بسیج در کنکور توجه کنند که عبارتند از؛ اگر داوطلب کد 12 رقمی مربوط به استفاده از سهمیه بسیج در کنکور را گرفت و در کنکور شرکت نکرد، از سهمیه خود استفاده نکرده است و بعدا می‌تواند از سهمیه خود در کنکور استفاده نماید. چنانچه داوطلب کد 12 رقمی سهمیه را گرفت و در کنکور پذیرفته نشد نیز از سهمیه خود استفاده نکرده است. اگر داوطلب متقاضی کد 12 رقمی را گرفت و پذیرفته شد، چه در دانشگاه ثبت نام کند و چه نکند، چه انصراف بدهد یا ندهد به هر حال از سهمیه بسیج خود استفاده کرده است. داوطلبان باید دقت کنند که فقط یک‌بار می‌توانند از سهمیه بسیج در کنکور خود استفاده کنند و نیز امکان استفاده از سهمیه بسیج در کنکور فقط در صورت ادامه فعالیت آن‌ها در بسیج وجود دارد و در صورتی که داوطلب ارتباط خود را با بسیج قطع کرده باشد، کد 12 رقمی مربوط به سهمیه بسیج به او تعلق نخواهد گرفت. نکته مهم دیگری که داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه بسیج در کنکور باید به آن توجه کنند این است که حتی در صورت کسب حداقل امتیاز مد نظر، داوطلب باید بسیجی فعال باشد. ضمن اینکه همانطور که ذکر شد، سابقه حضور فعال یک‌ساله برای افراد الزامی است و بقیه امتیاز را می‌توانند با سابقه عادی فعالیت در بسیج تامین کنند.

تاثیر سهمیه بسیج در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته های غیر پزشکی دانشگاه آزاد ، نسبت به داوطلبانی که فقط سهمیه عادی دارند، 10 درصد بیشتر است. اگر سهمیه بسیج فعال دارید، برای قبولی در رشته محل های کارشناسی ، کسب 90درصد تراز آخرین نفر قبولی برای قبول شدن کافیست.

تاثیر سهمیه بسیج در قبولی پزشکی دندانپزشکی و داروسازی

برای قبولی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ، با استفاده از سهمیه بسیج فعال، لازم است 95 درصد تراز آخرین نفر قبولی را کسب کنید.

 

برای اطلاع از جزییات سهمیه بسیج در کنکور  98 می توانید با مشاوران تحصیلی مرکز صدای مشاوران از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

 

جهت مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه بسیج در کنکور سراسری 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
10 دیدگاه برای “تاثیر سهمیه بسیج در کنکور سراسری 98”
  1. سلام خسته نباشید ببخشید یک سوال برای استفاده از سهمیه بسیج میشه 100 امتیاز داشته باشی ولی یکسال فعال نباشی؟؟ اخه من شنیدم هرکی 100 امتیازو داشته باشه کد رو بهش میدن حالا به نظرتون دانشگاه ازاد استعلام میگیره از افرادی که کد رو وارد کنن تا مطمین شه شرایطشو داری یا نه هرکی کدوبزنه قبول میکنه؟؟

    • سلام ابتدا باید توضیح دهیم سهمیه بسیج فعال به چه کسانی تعلق می گیرد :

      برای استفاده از سهمیه بسیج فعال باید هر کس حداقل 100 امتیاز کسب کرده باشد. ملاک امتیاز ها به صورت زیر است :

      به ازای هر ماه عضویت عادی 1 امتیاز

      به ازای هر ماه عضویت فعال 2/5 امتیاز

      به ازای هر ماه عضویت در شورای پایگاه 3/5 امتیاز

      به ازای هر ماه عضویت در شورای حوزه 4 امتیاز

      لازم به ذکر است اولا برای استفاده از سهمیه بسیج فعال باید حتما بسیجی فعال باشید حتی اگر 100 امتیاز را کسب کرده باشید.

      همچنین باید حداقل 1 سال سابقه بسیجی فعال را داشته باشید. یعنی ملاک استفاده از سهمیه بسیج فعال حداقل 1 سال سابقه فعالیت باید باشد و باقی ان را می توان از از سابقه عضویت عادی تامین کرد.

      زمان اقدام برای استفاده از سهمیه بسیج فعال بعد از اعلام اولیه نتایج کنکور سراسری است. به این شکل که بسیجی های فعال که طبق جدول امتیازات گفته شده می توانند حداقل 100 امتیاز کسب کنند باید به ناحیه سپاه پاسداران منطقه محل سکونت خود مراجعه کنند و کد 12 رقمی استفاده از سهمیه بسیج فعال را اخذ کرده و وارد فرم انتخاب رشته دانشگاه ازاد خود کنند.
      بنابراین در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بسیجی های فعال می توانند شانس قبولی خود در دانشگاه آزاد را نسبت به کسی که سهمیه عادی دارد تا 10 درصد بیشتر کنند. سهمیه بسیج فعال باعث می شود برای قبولی در رشته محل های مقطع کارشناسی کافیست 90 درصد تراز آخرین نفر قبولی و در رشته محل های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی باید 95 درصد تراز آخرین نفر قبولی را برای استفاده از سهمیه بسیج فعال کسب کنیم

  2. سلام ،ایا دانشگاه ازاد دانشجوبادرصدبالابدون سهمیه بسیج راجذب میکند

    • سلام شما برای اعمال سهمیه کدرو واردکنید تاثیربا امتیاز شماست

  3. من سه سال دوران مدرسه بسیح عادی ویک سال فعال بودم و هم چنین 4سال در دانشگاه عادی بودم.
    الان دوباره کنکور دادم آیا میتونم از سهمیه بسیجی برای پزشکی استفاده کنم؟

    • سلام این سهمیه مربوط به دانشگاه ازادهست وبایدکدرو ازپایگاه بسیج بگیرید ودرزمان انتخاب رشته واردکنید وتاثیرش هم بستگی به امتیازتون داره

  4. سلام. میخواستم بدونم سهمیه بسیجی فعال برای انتخاب رشته دانشگاه ازاد امسال حذف شده ؟! لطفا زود جواب بدین

  5. سلام سهمیه بسیج فقط برای دانشگاه ازاد هستش یا نه؟
    و اینکه کد را بای. در هنگام ثبت نام در کنکور داشته باشیم یا برای انتخاب رشته؟؟؟

    • سلام دوست محترم از سال گذشته این سهمیه از دانشگاه ازادحذف شده

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید