بیمه حوادث دانش آموزی

بیمه حوادث دانش آموزی

جهت مشاوره در زمینه بیمه حوادث دانش آموزی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شهریه بیمه حوادث دانش آموزی و میزان کمک هزینه این بیمه به دانش آموزان در صورت بروز حوادث مختلف در طول سال تحصیلی در این مقاله توضیح داده شده است. برای مشاهده میزان پرداختی بیمه حوادث دانش آموزی به خانواده ها در صورت بروز هرگونه اتفاق در مدرسه و یا خارج از مدرسه و حوادثی که شامل بیمه دانش آموزی می شوند، با این مقاله همراه باشید.

بیمه حوادث دانش آموزی

بیمه حوادث دانش آموزی

وزارت آموزش و پرورش کشور در سال تحصیلی 99 – 1400 تمامی دانش آموزان و کارکنان خود را تحت پوشش بیمه حوادث دانش آموزی، درمان مازاد و مسئولیت مدنی بیمه‌ شدگان در قبال یکدیگر قرار داده است. بیمه نامه حوادث دانش آموزی شامل دو بخش زیر می باشد:

  1. تعهدات در بخش حادثه و درمان مازاد دانش آموزی به صورت شبانه روزی در داخل یا خارج از مدرسه
  2. طرح جامع مسئولیت مدنی بیمه شدگان در قبال یکدیگر (مدیران، دانش آموزان، کارکنان مدارس) و اشخاص ثالث در فضاهای آموزشی و پرورشی و اماکن متعلق به آموزش و پرورش، اردوهای دانش آموزی و اردوی راهیان نور

هزینه بیمه دانش آموزی

هزینه بیمه دانش آموزی  شرکت بیمه معلم در خصوص بیمه حوادث و درمان دانش‌آموزی با نرخ حقّ بیمه ۵۹ هزار و ۴۰۲ ریال برای هر نفر در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، به ادارات کل استان ابلاغ شد.

وزارت آموزش و پرورش، تمامی دانش آموزانی را که در سراسر کشور تحت پوشش سازمان ها و نهاد های حکایتی نظیر سازمان بهزیستی و کمیته امداد می باشند را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه حوادث دانش آموزی قرار خواهد داد.

همچنین طبق اعلام شورای عالی آموزش و پرورش، مدیران مدارس موظف می باشند که تامی دانش آموزان را برابر اطلاعات سامانه سناد دانش آموزی، در برابر حوادث احتمالی بیمه نمایند.

بیمه دانش آموزی اختیاری است یا اجباری

در پاسخ به سوال بیمه دانش آموزی اختیاری است یا اجباری باید بگوییم این بیمه کاملا اجباری می باشد. اجباری بودن بیمه دانش آموزی نه تنها چیز بدی نیست بلکه به نفع تمامی داش آموزان و خانواده های آن ها می باشد. با توجه به مبلغ بسیار کم بیمه دانش آموزی، پرداخت آن برای خانواده های مرفه مشکلی به دنبال نخواهد داشت. همچنین برای خانواده های بی بضاعت، پرداخت 7500 تومن بسیار به صرفه می باشد زیرا در صورت پرداخت این مبلغ، در ادامه سال تحصیلی، کمک هزینه کلیه خدمات درمانی ( مربوط به حوادث ) توسط بیمه به خانواده ها پرداخت می شود.

بیمه دانش آموزی چه فایده ای دارد

بیمه دانش آموزی چه فایده ای دارد

با توجه به اجباری بودن بیمه، خانواده ها به دنبال این هستند که پولی که برای بیمه دانش آموزی فرزندشان پرداخت می نمایند، چه فایده ای برایشان دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بیمه دانش آموزی از ابتدای مهر ماه ( شروع سال تحصیلی ) تا پایان زمان سال تحصیلی برای دانش آموز، ضامن پرداخت هرگونه خسارت دانش آموز می باشد. بیمه دانش آموزی با هزینه کمی که دارد، کمک هزینه بسیار بزرگی برای درمان دانش آموزان در حوادث درون مدرسه و در مواردی خارج از مدرسه می باشد. در ادامه مواردی که شامل بیمه مدارس می شود و میزان کمک هزینه بیمه برای این حوادث را بررسی می نماییم.

بیمه دانش آموزی تا چه مبلغی را پرداخت می کند

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، گودرز کریمی فر در پاسخ به این سوال که بیمه دانش آموزی تا چه مبلغی را پرداخت می کند، توضیحاتی ارائه داد. بنا بر توضیحات وی در رابطه با بخش اول این بیمه نامه، میزان پرداختی بیمه به دانش آموزان و مشمولان بیمه دانش آموزی، از قرار زیر است:

جبران هزینه‌های اعمال جراحی ناشی از بیماری و به‌شرط بستری در بیمارستان به‌استثنای هزینه جراحی عمل لوزه و سایر استثنائات مندرج در شرایط عمومی بیمه گروهی مازاد بر تعهدات بیمه­ گر پایه تا سقف ۴۰ میلیون ریال تعیین شده است.

نوع حادثه دانش آموزی میزان پرداخت بیمه
جبران غرامت فوت ناشی از حادثه 100,000,000 ریال
جبران غرامت نقص عضو ناشی از حوادث یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال
هزینه درمان سرپایی و بیمارستانی ناشی از هر حادثه تا سقف ۴۰ میلیون ریال
هزینه درمان اعمال جراحی ناشی از بیماری مازاد بر سهم بیمه پایه 20,000,000 ریال
هزینه خرید و پیوند کلیه 30,000,000 ریال
جبران هزینه ‌های کاشت حلزون برای 100 نفر به صورت متمرکز در کل کشور برای هر نفر 100,000,000 ریال
جبران 30 مورد غرامت فوت ناشی از بیماری (غیر حادثه) که در مدرسه اتفاق افتاده باشد به صورت متمرکز به ازای هر دانش آموز 100,000,000 ریال
جبران کمک هزینه خرید 200 دستگاه سمعک به صورت متمرکز در کل کشور برای هر دانش آموز 20,000,000 ریال

بنا بر توضیحات کریمی فر، بخش دوم بیمه نامه حوادث دانش آموزی نیز از قرار زیر می باشد:

نوع حادثه دانش آموزی میزان پرداخت بیمه
جبران غرامت نقص عضو ناشی از حادثه بر مبنای نقص عضو و رای مراجع ذی‌ صلاح تا حد دیه کامل
هزینه درمان سرپایی و بیمارستانی ناشی از حادثه 100,000,000 ریال
جبران سایر هزینه‌ های درمان ناشی از حوادث بیمه شدگان 500,000,000 ریال برای هر نفر به صورت متمرکز در کل کشور به تعداد 40 نفر
پرداخت دیه برای 5 نفر

نکات: ملاک محاسبه هزینه‌ های پزشکی تعرفه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

نکات مهم بیمه دانش آموزی

برخی از نکات مهم در رابطه با بیمه دانش آموزی را در ادامه بررسی می نماییم. با توجه به این نکات می توانید به صورت بهینه از بیمه نامه خود استفاده نمایید.

  1. فرزندان شهدا، آزادگان، مفقودالاثر ها و جانبازان انقلاب و جنگ تحمیلی و همچنین دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی از پرداخت حق بیمه معاف می‌ باشند.
  2. در مواردی که بیمه شدگان قبلاً از بیمه خدمات درمانی استفاده کرده باشند، میزان تفاوت هزینه ‌های پزشکی آن ها حداکثر تا میزان تعهد بیمه گر و با رعایت تعرفه وزارت بهداشت و درمان و درجه اولیاء و یا ذی نفع پرداخت می گردد.
  3. بیمه حوادث دانش آموزی برای یک سال صادر می‌ گردد، یعنی اگر در طول مدت تعطیلات تابستان دانش آموز طی حوادثی آسیب ببینید، خانواده ‌ها می ‌توانند از محل بیمه حوادث دانش آموزی غرامت دریافت نمایند.
  4. اگر برای دانش آموزی اتفاقی بیوفتد که مدیر مدرسه مقصر شناخته شود، او می ‌تواند علاوه بر دریافت خسارت از بیمه حوادث، از مدیر مدرسه نیز شکایت کرده و از وی یا محل بیمه مسئولیت او، خسارت دیگری نیز دریافت کند.
  5. بیمه حوادث دانش آموزی همه حوادثی که دانش آموز را در طی 24 ساعت تهدید می‌ کند و مورد پذیرش بیمه‌ نامه است تحت پوشش قرار می ‌دهد. بنابراین دریافت خسارت از این بیمه تنها محدود به حوادث رخ داده در مدرسه نیست بلکه در هر مکان و در هر ساعت از شبانه‌ روز که دانش آموز دچار حادثه شود و خسارتی ببیند، می ‌تواند از بیمه حوادث خود استفاده کند.

بیمه اردوی راهیان نور

بیمه اردوی راهیان نور

به تازگی و در طی سال های اخیر، نوع دیگری از بیمه حوادث دانش آموزی تحت عنوان بیمه اردوی راهیان نور، در بیمه نامه گنجانده شده است. این بیمه با تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان در طول برگزاری اردوی راهیان نور، از آن ها حمایت می نماید. این بیمه سه نوع پوشش فوت، نقص عضو و از کار افتادگی و هزینه های پزشکی را دارا می باشد.

هزینه پرداختی بیمه اردوی راهیان نور به دانش آموز بابت فوت و نقص عضو، در ماه های حرام و غیر حرام تا دیه کامل می باشد. برای هزینه های پزشکی نیز تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال تومان به بیمه شده پرداخت می گردد.

جمع بندی

در این مقاله میزان هزینه ثبت نام بیمه دانش آموزی و مواردی که مشمول دریافت حق بیمه می باشد توضیح داده شد. در صورتی که در رابطه با نحوه ثبت نام بیمه دانش آموزی و نحوه دریافت کمک هزینه بیمه بابت هر کدام از حوادث نام برده شده در بیمه نامه، سوالی دارید، می توانید با کارشناسان مجموعه صدای مشاوران تماس حاصل نموده و به صورت تلفنی پاسخ سوال خود را دریافت نمایید.

هزینه بیمه دانش آموزی سالانه به ازای هر دانش آموز چقدر است؟

7500 تومان در سال 98. تا کنون نرخ جدید هزینه بیمه برای سال 99 اعلام نشده است.

چه حوادثی مشمول پرداختی بیمه می باشند؟

تمامی موارد مشمول، در مقاله توضیح داده شده اند.

میزان پرداختی بیمه راهیان نور چقدر است؟

تا سقف 10,000,000

جهت مشاوره در زمینه بیمه حوادث دانش آموزی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
7 دیدگاه برای “بیمه حوادث دانش آموزی”
  1. سلام.خسته نباشید ببخشید سال ۹۷ دستم شکست وپلاتین‌گذاشتن.الان‌ درش آوردم‌ وهزینه درآوردنش توبیمارستان خصوصی ۳میلیون تومان شده.الان مدرسه هزینه روبه من پرداخت میکنه.باتشکر

    • سلام دوست محترم ایا این مسئله در مدرسه اتفاق افتاد؟ متن قردادچک نمایید

  2. سلام خسته نباشید من دماقم شکسته از مدرسه و خاستم بدونم که بیمه دانش اموزی در حد چقدر ب من کمک میکنه تا دماقم رو عمل کنم لطفا جواب بدید

  3. سلام من پارسال چشمم اسیب دید و چشمم رو از دست دادم و این اتفاق با کار دستی که برای مدرسه درست کرده بودم افتاد معلم ها و دانش اموز ها هم دیدن وای در مدرسه اتفاق نیوفتاد و نیم ساعت بعد از خروج از مدرسه افتاد ایا بیمه خرج هایی که شده را میدهد یا خیر حدود ۱۰ میلیون هم خرج کردیم

  4. سلام …وقتتون به خیر
    لطفا راهنمایی بفرمایید:
    سایت و یا سامانه برای دریافت خسارت دانش آموزی با ارائه ی مدارک پزشکی را نمی دونم. ممنون میشم…

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید