لیست بهترین رشته های دانشگاهی علوم انسانی

بهترین رشته های انسانی

جهت مشاوره در زمینه لیست بهترین رشته های دانشگاهی علوم انسانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته علوم انسانی از جمله رشته های پرطرفدار در کنکور سراسری است . در حال حاضر رشته انسانی جزو بهترین رشته های گروه های آزمایشی کنکور از نظر بازارکار است . بهترین رشته ها انسانی شامل رشته های حقوق ، روانشناسی ، حسابداری و … می باشند . بهترین شغل ها در رشته انسانی را می توان از جهات پولساز بودن آن ها و یا بازار کار خوب آن ها بررسی کرد .

بهترین رشته ها برای علوم انسانی را می توان از جنبه های متفاوت تقسیم بندی کرد . تقسیم بندی بهترین شغل ها در رشته انسانی بر اساس بازار کار و آینده شغلی آن ها بسیار حائز اهمیت است . در این مقاله درباره بهترین شغل ها در رشته انسانی ، پرطرفدارترین رشته های علوم انسانی و … می پردازیم .

بهترین رشته ها برای علوم انسانی

بهترین رشته ها برای علوم انسانی چه رشته هایی هستند؟ توجه داشته باشید که در واقع بهترین رشته ها انسانی ، رشته هایی هستند که با توجه به روحیات و علاقمندی شما انتخاب شوند . همچنین بهترین رشته ها برای علوم انسانی زمانی ارزش آن ها بیشتر می شود که بازار کار خوبی داشته باشند و  بتوانید با استفاده از آن ها پولسازی کنید.

بهترین رشته ها انسانی  شامل رشته های زیر می باشند.

  • حقوق
  •  مدیریت کسب و کار (MBA)
  •  روانشناسی
  • مدیریت مالی
  •  مدیریت بازرگانی
  •  حسابداری
  • مدیریت امور بانکی 

درنظر گرفتن یک رشته به عنوان بهترین رشته برای علوم انسانی در واقع یک امر نسبی است . قبل از انتخاب رشته انسانی باید به علایق خود و اشباع شدن گروهی از رشته های انسانی نیز توجه کنید . این دسته بندی براساس انتخاب رشته افراد برتر کنکورسراسری انسانی است .

 

رشته های انسانی

مشاغل رشته انسانی

پرطرفدارترین رشته های انسانی

همانطور که در بالا به آن اشاره شد پولساز ترین رشته های گروه انسانی شامل رشته های حقوق ، مدیریت کسب و کار (MBA) ، روانشناسی ، مدیریت مالی ، مدیریت بازرگانی ،حسابداری ، مدیریت امور بانکی می باشند . تقریبا می توان گفت بهترین شغل ها در رشته انسانی نیز در این دسته بندی قرار می گیرند .

پرطرفدار ترین رشته های انسانی در بین رتبه های زیر 100 کشوری 

طبق بررسی های انجام شده در انتخاب رشته های کنکور سراسری انسانی سال های گذشته همواره پرطرفدار ترین و بهترین رشته های انسانی در بین رتبه های زیر 100 کشوری  طبق ترتیب زیر بوده اند .

پرطرفدار ترین رشته های انسانی در بین رتبه های زیر 100 کشوری 
حقوق
روانشناسی
حسابداری
فلسفه و حکمت اسلامی
آموزش راهنمایی و مشاوره
آموزش زبان و ادبیات عربی
آموزش زبان و ادبیات فارسی

 

 

پرطرفدار ترین رشته های انسانی در بین رتبه های زیر 1000 کشوری

طبق بررسی های انجام شده در انتخاب رشته های کنکور سراسری انسانی سال های گذشته همواره پرطرفدارترین رشته های انسانی در بین رتبه های زیر 1000 کشوری  طبق ترتیب زیر بوده اند .

پرطرفدار ترین رشته های انسانی در بین رتبه های زیر 1000 کشوری
علوم قضایی فلسفه فقه و حقوق اسلامی مدیریت صنعتی
مدیریت مالی آموزش جغرافیا مدیریت دولتی
جامعه شناسی فلسفه و حکمت اسلامی حسابداری
اقتصاد مشاوره حقوق

بهتر است قبل از انتخاب رشته آگاهی لازم درباره ی هر یک از رشته  های زیر را به دست آورید .

 

بازار کار رشته حقوق

سوالی که در بین داوطلبان و متقاضیان انتخاب رشته گروه انسانی همواره مطرح می شود این است که بازار کار رشته حقوق چگونه است ؟ رشته حقوق  از جمله پرطرفدار ترین و پولساز ترین رشته های علوم انسانی می باشد . هرسال آزمون های مختلفی از جمله آزمون وکالت ، آزمون مشاوران حقوقی قوه قضائیه و… از بین فارغ التحصیلان رشته های حقوق  گرفته می شود و فرصت های شغلی بسیار برای آنها وجود دارد .

 

 

 

بازار کار رشته مدیریت

رشته مدیریت در بین سه گروه ریاضی ، تجربی و انسانی جزو پرطرفدار ترین و بهترین رشته ها انسانی می باشد . این رشته در شاخه های مختلفمدیریت بازرگانی ، مدیریت بانکی و مدیریت امور مالی ارائه می شود .

بازار کار رشته مدیریت بسیار قابل توجه و بررسی می باشد زیرا در حال حاضر مشاغل زیادی برای آن ها وجود دارد . اگر شما فردی با قدرت تجزیه وتحلیل امور و مسئولیت پذیر هستید می توانید رشته مدیریت را جزو بهترین رشته ها برای علوم انسانی بدانید و بعد از اعلام نایج اولیه ی کنکور سراسری انسانی 99 آن را در الویت انتخاب رشته خود قرار دهید  .

رشته مدیریت کنکور انسانی

بازار کار رشته حسابداری

رشته حسابداری نیز از جمله رشته های پرطرفدار گروه های ریاضی ، تجربی و انسانی می باشد . همچنین رشته ی حسابداری جزو بهترین مشاغل در رشته انسانی و پرطرفدارترین رشته های انسانی است . اکثر فارغ التحصیلان در رشته حسابداری جذب بازار کار می شوند . آینده شغلی در هر رشته نکته مهمی است که داوطلب کنکور سراسری 99 باید به آن توجه ویژه کند . تقریبا اکثر کسب و کار ها نیازمند فردی تحت عنوان حسابدار برای رسیدگی به امور مالی خود هستند . صرف داشتن بازار کار مناسب برای این رشته نمی توان آن را به عنوان بهترین رشته انسانی در نظر گرفت و باید به روحیات خود در امتخاب رشته کنکور سراسری توجه کنید .

رشته حسابداری کنکور

بازار کار رشته روانشناسی

رشته روانشناسی از جمله پرطرفدار ترین رشته های انسانی می باشد . فارغ التحصیلان رشته روانشناسی از زیر شاخه های رشته های انسانی می توانند در بهزیستی ، شهرداری ، نیروی انتظامی، سازمان زندان ها ، کانون اصلاح و تربیت ، بیمارستان ها ، مراکز مشاوره و… مشغول به کار شوند . برای افرادی که روحیه کنجکاو مدد جویانه ای دارند این رشته بهترین رشته انسانی می تواند باشد .

بهترین رشته انسانی برای خانم ها

تعیین بهترین رشته انسانی برای خانم ها امری دشوار است ولی می توان با توجه به روحیات خانم ها رشته هایی از گروه علوم انسانی را برای خانم ها معرفی کرد . بهترین رشته های دانشگاهی علوم انسانی برای خانم ها و پرطرفدارترین رشته های انسانی ، رشته های علوم تربیتی، روان شناسی و مشاوره، زبان و ادبیات، مددکاری اجتماعی، علوم ارتباطات و روابط عمومی  هستند . برای انتخاب هرکدام از این رشته ها به علایق خود توجه کنید.

کاردانی رشته های دانشگاهی علوم انسانی

رشته های دانشگاهی انسانی در مقطع کاردانی شامل موارد زیر است:

کاردانی تربیت معلم قرآن مجید، کاردانی علمی کاربردی اشتغال، کاردانی آموزش زبان و ادبیات فارسی، کاردانی آموزش دینی و عربی، کاردانی متصدی امور آموزشی،کاردانی باستان شناسی،کاردانی مطالعات اجتماعی، کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی، کاردانی مدیریت صنعت جهانگردی، کاردانی علمی کاربردی خدمات پرورشی، کاردانی علمی کاربردی اقتصاد کار و بهره وری، کاردانی علمی کاربردی روابط کار، کاردانی مربی کودک، کاردانی امور تربیتی، کاردانی آموزش و پرورش کودکان استثنایی

کارشناسی رشته های دانشگاهی علوم انسانی

رشته های دانشگاهی علوم انسانی در مقطع کارشناسی شامل موارد زیر است:

دبیری زبان و ادبیات عربی، دبیری علوم اجتماعی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، پژوهشگری اجتماعی، تعاون و رفاه اجتماعی، مردم شناسی، روابط عمومی، روزنامه نگاری، زبان و ادبیات ترکی آذری، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات کردی، علوم ارتباطات اجتماعی، علوم تربیتی، مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات، آماد، آموزش ابتدایی، ادیان و مذاهب، باستان شناسی، تاریخ، تاریخ اسلام، حقوق، خبرنگاری، دبیری الهیات و معارف اسلامی، دبیری تاریخ، آموزش تربیت بدنی، جغرافیا، دبیری جغرافیا، مطالعات خانواده ، فقه و حقوق امامی، فلسفه، زبان شناسی،  مترجمی زبان عربی، ایران شناسی، فرهنگ و معارف اسلامی،

کارشناسی ارشد رشته های دانشگاهی علوم انسانی

رشته های دانشگاهی انسانی در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته، رشته معارف اسلامی و حقوق است.

رشته های مشترک بین گروه های انسانی، تجربی و ریاضی

تعدادی از رشته های دانشگاهی هم هستند که در بین رشته های انسانی، تجربی و ریاضی مشترک اند که دانش آموزان انسانی هم می توانند وارد این رشته ها در دانشگاه شوند.  این رشته ها هم در مقاطع مختلف دانشجو می پذیرند.

رشته های مشترک در مقطع کاردانی

رشته های مشترک در مقطع کاردانی شامل این رشته ها می باشند:

کاردانی حسابداری، کاردانی علوم انتظامی، کاردانی علم اطلاعات و دانش شناسی،  کاردانی مدیریت صنعتی، کاردانی خدمات مسافرتی و جهانگردی، کاردانی امور بانکی، کاردانی امور بیمه، کاردانی امور دولتی، کاردانی امور مالی و مالیاتی، کاردانی تربیت معلم قرآن مجید، کاردانی مدیریت بازرگانی، کاردانی مدیریت گمرکی.

برای انتخاب بهترین رشته های انسانی ،قطعا نیاز به مشاوره تحصیلی و شغلی کارشناسان حرفه ای، که در مورد رشته های دانشگاهی و بازار کار اطلاعات کاملی دارند، خواهید داشت. کارشناسان صدای مشاور راهنمای شما در انتخاب بهترین رشته خواهند بود.

جهت مشاوره در زمینه لیست بهترین رشته های دانشگاهی علوم انسانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید