بازارکار و درامد رشته پرستاری

بازارکار و درامد رشته پرستاری

جهت مشاوره در زمینه بازارکار و درامد رشته پرستاری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

معرفی رشته پرستاری، نحوه ورود به  این رشته، بازارکار و درامد رشته پرستاری ، حقوق و مزایای پرستاری و همچنین شرایط ادامه تحصیل در این رشته موضوع مقاله پیش رو است.

رشته پرستاری یکی از رشته های بسیار پرطرفدار در زیر گروه آزمایشی علوم تجربی می باشد. این رشته هر ساله توجه بسیاری از داوطلبان را به خود جلب می کند. از دلایل اقبال دانشجویان به این رشته می توان به درآمد است نسبتا خوب ، بازارکار مناسب و ثبات شغلی و همچنین شان اجتماعی بالای پرستاران اشاره کرد.

معرفی رشته پرستاری

رشته پرستاری همانطور که ویژگی های مثبت ذکر شده را دارا می باشد اما دارای سختی های فراوانی نیز می باشد. از جمله مهمترین این مشکلات قبولی در کنکور ، توانایی جسمی و ذهنی بالای پرستاران ، ساعات کاری شیفتی و نامنظم ، گذراندن طرح اجباری به مدت ۲ سال و در معرض دائمی بیماری ها بودن می باشد.

پرستار و وظایف متعددی را در بیمارستانها و مراکز درمانی برعهده دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود. لازم است داوطلبان رشته پرستاری قبل از انتخاب رشته از این وظایف به صورت کاملا آگاهی داشته و خود را برای انجام آنها آماده کنند.

  • ثبت ویژگی های بیمار در گزارشات و پرونده های پزشکی
  • پانسمان کردن زخم ها و همچنین انجام تزریقات برای بیماران
  • داروی بیماران را در زمان و شرایط مناسب مطابق با دستورالعمل پزشک به بیمار بدهند.
  • انجام اعمالی مانند کنترل فشارخون و وضعیت تنفسی و همچنین بررسی مداوم دمای بدن.
  • مطلع بودن از نحوه استفاده دستگاه های پزشکی به منظور کمک به تیم درمان
  • تامین آرامش بیماران

بازارکار و درامد رشته پرستاری در ایران

بازارکار و درامد رشته پرستاری در ایران چیزی میانه حداقل سه و نیم میلیون تومان و حداکثر ۶ میلیون تومان می باشد.
این درامد سالانه میان ۴۲ تا ۷۲ میلیون تومان برآورد می شود.
با توجه به این که میزان کسب درآمد برای پرستاران در محیط های مختلف و با توجه به مهارت، سمت ، شیفت و ساعات کاری و تخصص متفاوت می باشد، بنابراین میزان درآمد و حقوق پرستاران نیز با هم متفاوت خواهد بود. میزان درآمد بستگی به مقطع تحصیلی دانشگاه ( کارشناسی ، کارشناسی ارشد، دکتری ) و البته مهارت و سوابق کاری، درسمت و شیفت های مختلف، سر پرستار ، سوپروایزر آموزشی، سوپروایزر بالینی ، سوپروایزر کنترل عفونت و ریاست پرستاری و… ، محل فعالیت پرستاران اغلب در مراکز درمانی می باشد.

البته محل فعالیت در این زمینه بسیار گسترده می باشد،میزان درآمد پرستار بخش اورژانس بیمارستان با پرستار بخش اطفال بیمارستان یا بخش داخلی و جراحی و یا ICU و CCU و اطاق عمل یکسان نمی باشد.
از آنجا که در تمامی کشورهای دنیا ، کمبود پرستار به دلیل افزایش نرخ سالخوردگی وجود دارد ، همواره رشته پرستاری از بازارکار بسیار خوب و ثابتی برخوردار است. به طوری که دانشجویان رشته پرستاری پس از پایان تحصیلی بدون فوت وقت وارد دوره طرح می شوند و از همان ابتدا حقوق دریافت می نمایند. و پس از دو سال می توانند به استخدام بیمارستانهای دولتی یا خصوصی و یا سایر مراکز پزشکی و درمانی درآیند.

البته این میزان درآمد برای پرستاران بسیار پایین تر از نرخ متوسط جهانی در کشورهای پیشرفته میباشد ، به همین دلیل بسیاری از پرستاران پس از مدتی به مهاجرت فکر می کنند.

به عنوان مثال درآمد سالیانه یک پرستار در کانادا چیزی در حدود ۶۰ هزار دلار برآورد می شود. حدود ۷۲ میلیون تومان حقوق ماهیانه پرستاران در کانادا می باشد.

پذیرش و قبولی در رشته پرستاری

پذیرش در رشته پرستاری از طریق کنکور سراسری صورت می گیرد. متقاضیان جهت ورود به این رشته می‌بایست در کنکور سراسری ثبت نام نموده و در صورت مجاز شدن انتخاب رشته ، رشته پرستاری را انتخاب نمایند.

البته وزارت بهداشت در سال های اخیر به دلیل کمبود نیروی انسانی در شغل پرستاری به تعدادی دیگر از رشته های پیراپزشکی مانند مامایی ، بهداشت محیط و بهداشت دهان اقدام به تامین نیروی انسانی در این رشته ها بر اساس سوابق تحصیلی و معدل داوطلبین می نماید.

ادامه تحصیل در رشته پرستاری

 ادامه تحصیل در رشته پرستاری در دو مقطع کارشناسی ارشد به دکترا امکان پذیر می باشد.

 رشته های ارشد این رشته شامل بافت شناسی ، فیزیولوژی ، اپیدمیولوژی ، آناتومی ، بهداشت داخلی ، داخلی جراحی و بهداشت می باشد.

بر این اساس داوطلبین گرامی می توانند برای ثبت نام بدون کنکور در رشته های یاد شده با مشاورین سایت صدای مشاوران از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب به صورت تلفنی تماس گرفته و اقدام به ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص نمایند. همچنین برای اطلاع دقیق ازبازارکار و درامد رشته پرستاری می‌توانند از مشاورین کمک بگیرند.

جهت مشاوره در زمینه بازارکار و درامد رشته پرستاری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید