راهنمای انصراف از تحصیل 99

راهنمای انصراف از تحصیل

جهت مشاوره در زمینه راهنمای انصراف از تحصیل 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و آموزش‌های مجازی بسیاری از دانشجویان امکان حضور در کلاس های مجازی را ندارند و همین امر باعث شده است تا بخواهند اقدام به حذف ترم یا انصراف از تحصیل نمایند. در این مقاله نحوه انصراف از تحصیل به صورت کامل برای دانشگاه های آزاد ، پیام نور و … ارائه شده است. همچنین وضعیت داوطلبان سرباز در صورت انصراف از تحصیل نیز برای شما ارائه شده است.

با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد

– دانشجویانی که به دلایل آموزشی و یا انضباطی از دانشگاه اخراج می شوند مشمول پرداخت هزینه انصراف نمی شوند . در نظر داشته باشید شهریه پایه و متغیر نیم سالی که در آن اخراج شده اند به دانشجو برگردانده نمی شود .

– در صورتی که دانشجو ( به غیر از دانشجویان دکتری حرفه‌ای گروه پزشکی ) در بدو ورود و پس از ثبت‌ نام تا قبل از 30 مهر برای ورودی‌ های نمیسال اول و 30 بهمن برای ورودی‌های نیمسال دوم درخواست انصراف خود را در واحد ثبت کنند ، مشمول هزینه انصراف نمی‌ شوند .

– چنانچه تا قبل از 30 آذر برای ورودی‌ های نیمسال اول و 31 اردیبهشت برای ورودی‌های نیمسال دوم درخواست انصراف دهند ، 50 درصد کل شهریه پرداختی ( پایه و متغیر ) وصول و مابقی استرداد می‌ شود.

– اگر دانشجویی با مجوز سازمان مرکزی تغییر رشته یا گرایش دهد مشمول هزینه انصراف نمی شود .

– دانشجویانی که در نیم سال اول تحصیلی ، مرخصی تحصیلی از دانشگاه گرفته اند اگر قبل از ثبت نام در نیم سال دوم انصراف خود را به دانشگاه اعلام کنند مشمول پرداخت هزینه انصراف نمی شوند . در نظر داشته باشید شهریه پرداختی دانشجویان در زمان انصراف بازگردانده نمی شود.

– اگر شما دانشجوی مقطع کارشناسی پیوسته باشید و به هر دلیلی قصد انصراف از دانشگاه و درخواست دریافت مدرک کاردانی را داشته باشید می بایست مطابق با ردیف 2 جدول هزینه انصراف را پرداخت کنید.

– اگر شما دانشجو در واحدی  از واحدهای دانشگاه  آزاد با آزمون یا بدون آزمون ( به غیر از واحد های بین الملل ، برون مرزی ، ظرفیت مازاد خودگردان و الکترونیکی ) باشید و دوباره در دانشگاه آزاد همان واحد یا واحد دیگر ثبت نام کنید از پرداخت هزینه انصراف معاف هستید به شرطی که گواهی ثبت نام  در واحد دوم  را ارائه فرمایید.

راهنمای انصراف از تحصیل

انصراف از تحصیل برای شرکت مجدد در کنکور سراسری

در ادامه می توانید شرایط انصراف برای شرکت مجدد در کنکور سراسری سال 99 را مطالعه نمایید :

– برای شرکت در کنکور سراسری داوطلبان دانشگاه های روزانه در صورتی می‌توانند برای انجام ثبت نام اقدام نمایند که حداقل دو ترم تحصیلی را گذرانده باشند. در این صورت نیازی به انصراف از کنکور وجود نخواهد داشت و داوطلبان می توانند پس از انصراف از دانشگاه ، بدون هیچ گونه محدودیتی در کنکور شرکت کنند.

– در صورتی که دانشجویان پس از پذیرش در دانشگاه، انصراف خود را تائید نمایند، امکان شرکت و ثبت نام مجدد در کنکور را نخواهند داشت . بنابراین یک سال محرومیت از کنکور خواهند داشت .

– آن دسته از دانشجویانی که پس ازگذراندن ترم دوم مایل به درخواست انصراف می‌باشند، حتما باید یک سال تحصیلی کامل را پشت سر گذرانده باشند و پس از شروع ترم سوم باید هماهنگی‌های لازم را با دانشگاه محل تحصیل خود جهت انجام مراحل انصراف داشته باشند. (برای حضور این دسته از دانشجویان هیچ گونه منعی قرار داده نشده است).

– برای شرکت در کنکور سراسری مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز، در صورتی که درخواست انصراف خود را بدهند در همان سال امکان حضور و شرکت در کنکور همان مقطع را نخواهند داشت و دچار محرومیت از کنکور خواهند داشت.

– آن دسته از دانشجویانی که مشغول به تحصیل در دوره‌های روزانه هستند، در دوره کارشناسی ارشد و یا دکتری، برای شرکت در هر آزمونی باید ابتدا انصراف خود را از دانشگاه مربوطه به ثبت برسانند و سپس برای انجام ثبت نام اقدام نمایند.

– پذیرفته شدگان دانشگاه‌های نوبت دوم شبانه ، دانشگاه‌های پیام نور، غیر انتفاعی ، آزاد و پردیس خودگرادان و همچنین دانشگاه های مجازی، در صورتی مجاز به شرکت در آزمون سراسری سال بعد خواهند بود که واجد شرایط کنکور مجدد دانشجو انصرافی باشند.

– در صورتی که مایل به پذیرش در دانشگاه های روزانه می‌باشید، در صورت انجام ثبت نام در دانشگاه و یا عدم ثبت نام، از شرکت در دوره‌های روزانه سال بعد محروم خواهید شد.

– در صورتی که دانشجوی دانشگاه روزانه می‌باشید ولی از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف نداده‌اید، قبولی شما امکان پذیر نخواهد بود و برابر قوانین و مقررات با شما برخورد خواهد شد.

انصراف از تحصیل و سربازی

– برای آقایانی که مشمول خدمت سربازی می‌باشند، تنها یکبار امکان انصراف از تحصیل و کنکور مجدد دانشجو انصرافی وجود خواهند داشت.

انصراف از تحصیل

در صورتی که دانشجویی قصد انصراف از تحصیل دانشگاه را داشته باشد باید اقدام به پرداخت جریمه نماید اما در چند حالتی که در ادامه می خوانید نیازی به پرداخت هزینه انصراف از تحصیل نمی باشد :

1. انصراف از تحصیل دانشگاه روزانه: دانشجویان دانشگاه دولتی که بلافاصله پس از انصراف، قصد ادامه تحصیل در دوره روزانه را دارند، مشمول پرداخت جریمه انصراف نمی شوند.

2. انصراف از تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی: دانشجویان این دانشگاه ها که شهریه ترم های گذشته را تسویه کرده اند، پیش از شروع ترم جدید باید درخواست انصراف خود را اعلام کنند تا از پرداخت جریمه انصراف معاف شوند

3. انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد: دانشجویان دانشگاه آزاد که بلافاصله پس از انصراف، قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند از پرداخت جریمه انصراف معاف هستند.

 

میزان جریمه انصراف از تحصیل دانشگاه
نوع دانشگاه میزان جریمه
روزانه بسته به رشته، مقطع و دانشگاه، برآورد هزینه ای انجام شده و به عنوان مبلغ جریمه به دانشجو اعلام می گردد.
شبانه 1/5 برابر شهریه ثابت
پیام نور 1/5 برابر شهریه ثابت
غیرانتفاعی 1/5 برابر شهریه ثابت
پردیس خودگردان شهریه ثابت تمام ترم های باقی مانده
علمی کاربردی یک شهریه ثابت
دانشگاه آزاد کاردانی: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 4) * (نصف شهریه پایه)
کارشناسی ناپیوسته: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 4) * (نصف شهریه پایه)
کارشناسی ارشد ناپیوسته: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 4) * (نصف شهریه پایه)
کارشناسی پیوسته: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 8) * (نصف شهریه پایه)
دکتری حرفه ای (دامپزشکی): (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 12) * (نصف شهریه پایه)
دکتری حرفه ای (گروه پزشکی): کل شهریه پایه ترم های باقی مانده
دکتری تخصصی: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 7) * (نصف شهریه پایه)
دکتری تخصصی ورودی های 94 به بعد: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 6) * (نصف شهریه پایه)
دستیاری تخصصی: کل شهریه تحصیلی ترم های باقی مانده

جمع بندی مقاله

این مقاله راهنمای جامع انصراف از تحصیل می باشد. اگر دانشجویی قصد انصراف از تحصیل دانشگاه را داشته باشد باید اقدام به پرداخت جریمه نماید در این مقاله هزینه های جریمه های مربوط به انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد ، پیام نور، پردیس های خودگردان و سایر دانشگاه ها ارائه شده است.

در صورتی که در ذهنتان سوال پاسخ داده نشده ای باقی مانده است

می توانید با شماره های گروه صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید

تا مشاوران ما شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

“موفق باشید”

جهت مشاوره در زمینه راهنمای انصراف از تحصیل 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید