انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سراسری 98

انتخاب رشته کارشناسی ارشد

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سراسری 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد موضوعی است که پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و اعلام نتایج اولیه داوطلبان موضوعی که ذهن داوطلبان و متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات تحصیلات تکمیلی را به خود مشغول می کند. مبحث انتخاب رشته می باشد انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری 98 و به کل موضوع انتخاب رشته بحثی بسیار مهم و تخصصی می باشد که آینده تحصیلی و بعضا شغلی داوطلبان در گرو آن می باشد. اگر پروسه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و در کل انتخاب رشته به درستی انجام نشود، ممکن است داوطلبان با وجود زحمات و تلاش های بسیار برای کنکور کارشناسی ارشد در هیچ رشته محلی پذیرش نشوند و زحمات یک سال داوطلب به هدر رود و هم ممکن است داوطلبان در رشته محلی پذیرش شوند که استعدادها و توانایی لازم را در آن رشته نداشته باشند و مجبور به انصراف از تحصیل شوند و یا حتی ممکن است به دلیل انتخاب نادرست در رشته محلی دور پذیرفته شوند که در اینجا بحث دوری از خانواده و هزینه های رفت و آمد و محل زندگی نیز مطرح می شود. لذا لازم است داوطلبان توجهات لازم را داشته باشند و با حداکثر دقت رشته محل مورد نظر خود را با توجه به رتبه، محل زندگی، علاقه، استعداد و فاکتورهای دیگر تعیین نمایند. به شما توصیه می کنیم این کار را به مشاوران و کارشناسان صدای مشاوران بسپارید و از آنها کمک بگیرید. کارشناسان صدای مشاوران آماده پاسخگویی و کمک و راهنمایی به شما متقاضی انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد می باشند. ما در این مقاله قصد داریم تا به شما کمک کنیم تا انتخاب رشته ای دقیق و مفید داشته باشید پس با ما همراه باشید.

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سراسری 98

طبق روال سال های گذشته نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد و ایضا دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد در نیمه های خرداد ماه منتشر خواهد شد.

نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سراسری 98

داوطلبان می بایست ضمن مشاهده کارنامه اولیه و نمرات و درصدهای خود در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org نسبت به پر کردن فرم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد اقدام نمایند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که برای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سراسری (دوره های روزانه و شبانه دانشگاه) و دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور، واحدهای مجازی و پردیس های خودگردان مطالعه این دفترچه کافیست. و اما برای انتخاب رشته های کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می بایست دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دریافت و مطالعه نمایند برای دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد داوطلبان باید به سایت دانشگاه به نشانی azmoon.org مراجعه نمایند و دفترچه را به دقت مطالعه فرمایند. مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته  کنکور کارشناسی ارشد جهت دانشگاه سراسری امری لازم و ضروری برای داوطلبان می باشد. از آنجایی که انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد برای داوطلبان امری حیاتی می باشد و همیشه نکات و اطلاعات و قوانینی وجود دارد که ممکن است داوطلبان نادیده بگیرند و یا به آنها توجه ننمایند و از چشم شان دور بماند لذا توصیه می شود فرآیند انتخاب رشته را به افراد وارد و کار بلد بسپارید تا آینده تحصیلی و شغلی شما به خاطر سهل انگاری و کم توجهی به خطر نیفتد. در قدم اول برای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ابتدا می بایست دفترچه مربوط به گروه آزمایشی رشته امتحانی خود را از سایت سازمان سنجش دریافت نموده دفترچه های انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد در شش گروه آزمایش شامل: گروه علوم انسانی، گروه علوم پایه، گروه فنی و مهندسی، گروه کشاورزی، گروه هنر و گروه دامپزشکی رو سایت سازمان سنجش قرار می گیرند.

انواع سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 98

شامل سهمیه رزمندگان و ایثارگران و سهمیه رتبه های اول دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي در دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 98 می باشد که داوطلبان  لازم است جهت استفاده و اطلاع دقیق این سهمیه ها بهتر است دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد را مطالعه نمایند.

نکات مهم در دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 98

  • اولین و مهمترین نکته حائز اهمیت این است که دانشجویان کارشناسی ارشد حق شرکت در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد را ندارند.
  • داوطلبان دقت نمایند در ستون ملاحظات برخی رشته های تحصیلی، پذیرش با ضرایب یکی از گرایش های دیگر رشته عنوان گردیده، لذا داوطلبانی که براساس نتیجه مندرج در کارنامه مجاز به انتخاب رشته یا گرایش درج شده در ستون ملاحظات شده اند، می توانند این گونه محل ها را نیز در صورت تمایل انتخاب نمایند. همچنین در کنار عنوان رشته امتحانی در بالای جداول رشته های تحصیلی، کد ضریب مربوط به همین منظور نیز درج شده است .
  • داوطلبان دقت لازم را در انتخاب رشته محل های انتخابی داشته باشند و در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج فرمایند پس از گرفتن تأییدیه به هیچ عنوان کد انتخابی قابل تغییر و یا تعویض نیست.
  • داوطلبانی که رشته تحصیلی دوره کارشناسی آنها با رشته انتخابی کنکور تحصیلات تکمیلی ناهماهنگ است در صورت پذیرفته شدن می بایست با تشخیص گروه آموزشی مربوطه تعدادی درس جبرانی بگذراند و هزینه آنها هم به عهده دانشجو می باشد.
  • داوطلبانی که قبلا یک بار در دانشگاه سراسری پذیرفته شده و تحصیل نموده اند در صورت پذیرفته شدن در دوره روزانه رشته مربوطه می توانند در صورت دارا بودن شرایط (نظام وظیفه برای داوطلبان مرد) با پرداخت شهریه دوره نوبت دوم (شبانه) در رشته جدید تحصیل نمایند. پذیرش آن دسته از دانش آموختگانی که تحصیلات خود را قبلاً در دوره نوبت دوم گذرانده اند، برای رشته های روزانه در همان مقطع بلامانع است.

 

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سراسری 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید