انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی

انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی همزمان با انتخاب رشته دانشگاه سراسری انجام می شود. دانشگاه غیر انتفاعی مدرکی معادل دانشگاه شبانه را به فارغ التحصیلان ارائه می دهد. متقاضیان می توانند در زمان اعلام شده از سوی سازمان سنجش و با مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری اقدام به انتخاب رشته نمایند.

اسامی دانشگاه های غیر انتفاعی و رشته ها در دفترچه انتخاب رشته ذکر شده است.

افرادی قادر به انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی می باشند که در زمان ثبت نام گزینه شرکت در دانشگاه غیر انتفاعی و پیام نور را تایید کرده باشند.

مراحل انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی

داوطلبان می توانند در ماه های مهر و بهمن نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه های غیرانتفاعی اقدام نمایند. پس از اعلام نتایج از سوی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org داوطلبان می توانند نتایج و کارنامه خود را مشاهده نمایند و با توجه به آن اقدام به انتخاب رشته نمایند.

کارنامه داوطلب ملاک و معیار مناسبی برای انتخاب رشته می باشد. این فرایند نیازمند اطلاعات کافی از درصد، تراز و سهمیه می باشد که با مطالعه مقاله چگونه برای کنکور انتخاب رشته کنیم می توانید از آن ها آگاهی پیدا کنید.

در مرحله بعد از مشاهده کارنامه، دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی را مطالعه می کنیم. این دفترچه راهنمای کاملی از رشته محل های دانشگاه غیر انتفاعی را به داوطلبان نشان می دهد. انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی و سراسری با یکدیگر انجام می شود. و باید در 150 رشته ی انتخابی خود دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی را نیز قرار دهید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی

دفترچه انتخاب رشته شامل اطلاعات مهمی از نحوه انتخاب رشته، شرایط، زمان و غیره می باشد که چند روز بعد از اعلام نتایج از سایت سازمان سنجش برروی همین سایت قرار می گیرد. داوطلبان 150 حق انتخاب داشته که می توانند در انتخاب های خود علاوه بر دانشگاه سراسری دانشگاه های غیر انتفاعی را نیز در اولویت های خود قرار دهند. کد رشته های با آزمون و بدون آزمون در دفترچه ها جداگانه قرار گرفته و به صورت مجزا و مخصوص به خود می باشند داوطلبان هنگام انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی باید به این نکته توجه کنند.

انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته های تحصیلی صرفا با سوابق تحصیلی سراسری

زمان انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی

آزمون کنکور سراسری در تاریخ مشخص شده که از سایت سازمان سنجش اعلام می شود، برگزار خواهد شد. زمان انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی نیز چند روز بعد از آن و معمولا در نیمه دوم مرداد ماه می باشد.

  • به دلیل شرایط کرونا در کشور و تعویق این آزمون، متعاقبا انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی نیز دچار تغیراتی می شود. در سال جاری این زمان به صورت تقریبی اعلام شده است.

انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی در امسال با توجه به اعلام سازمان سنجش در نیمه دوم شهریور و از 20 – 30 شهریور ماه می باشد.

زمان دقیق انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی در صورت قطعی شدن آن توسط سازمان سنجش، در این مقاله به روز رسانی می شود و متقاضیان می توانند با مراجعه به این مقاله از زمان قطعی آن اطلاع پیدا کنند.

شما می توانید برای آگاهی دقیق تر از زمان و نحوه انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی با مشاوران مجموعه صدای مشاوران تماس گرفته و از سوالات خود رفع ابهام نمایید.

انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی

آخرین رتبه قبولی در دانشگاه غیر انتفاعی

هر ساله دانشگاه غیر انتفاعی لیستی از آخرین نفرات پذیرفته شده را به تفکیک دروس و درصد، در سایت خود قرار می دهد. داوطلبان با استناد به آن می توانند در انتخاب رشته خود آگاهانه تر عمل کرده و انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی موفقی را داشته باشند. آگاهی از رتبه و درصد آخرین فرد قبولی در انتخاب رشته معیار و ملاک مناسبی برای داوطلبان محسوب می شود. داوطلبان برای آگاهی از لیست آخرین نفرات قبولی در انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی می توانند از مشاوران مجموعه صدای مشاوران راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی

داوطلبان در دو نوبت بهمن و مهر می توانند اقدام به پذیرش و ثبت نام در دانشگاه غیر انتفاعی نمایند. یکی به صورت با آزمون و دیگری به صورت بدون آزمون انجام می شود. دفترچه انتخاب رشته هر کدام به صورت جداگانه در این مقاله قابل دریافت می باشد. انتخاب رشته بدون آزمون پذیرش صرافا بر اساس سوابق تحصیلی داوطب می باشد. با انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت نیز متقاضیان می توانند بر اساس اعلام دانشگاه غیر انتفاعی مبنی بر خالی ماندن ظرفیت، اقدام به انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی بر اساس ظرفیت های خالی در رشته و کد محل ها با این ظرفیت ها نمایند. امسال نیز احتمال انتخاب رشته برای تکمیل ظرفیت در اکثر کد رشته ها، در زمان تکمیل ظرفیت وجود دارد.

راهنمای تصویری انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی

راهنمای تصویری انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی به شما کمک می کند تا بهتر و راحت تر این فرایند حساس را انجام دهید. این راهنما به صورت تصویری و دقیق انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی  را آموزش می دهد. در راهنمای تصویری انتخاب رشته گام به گام مراحل انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش را مشاهده کرده و بر اساس آن می توانید به راحتی انتخاب رشته نمایید. در ادامه سایت سازمان سنجش را معرفی خواهیم کرد.

سایت انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی

داوطلبان بایستی در ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و سپس بر روی لینک دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری کلیک کنند. مطالعه کامل دفترچه برای داوطلبان الزامی می باشد. سپس وارد سایت سازمان سنجش می شوید این سایت شامل تمام اطلاعات لازم برای داوطلبان می باشد و با استفاده از آن می توان تمام اطلاعات مورد نیاز از نحوه، روش و زمان انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی را دریافت نمایید. برای مراجعه به آن کافی ست آدرس سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org را در مرورگر خود جست و جو کنید یا بر رو لینک زیر کلیک نمایید.

بعد از وارد شدن به سایت می توانید با استفاده از راهنمای تصویری انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی که در این مقاله ارائه شده، به راحتی انتخاب رشته نمایید. در زیر لینک ورود به سایت سازمان سنجش را مشاهده می کنید.

لینک سایت سازمان سنجش

در تصویر زیر گام اول بعد از ورود به سایت را مشاهده می کنید که می توانید بر روی گزینه ی انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری کلیک نمایید.

این گزینه تنها برای انتخاب رشته دانشگاه هایی می باشد که پذیرش آن ها با آزمون است.

سایت انتخاب رشته کنکور

بعد از باز شدن صفحه فوق روی انتخاب رشته تحصیلی آزمون سراسری کلیک کنید.

راهنمای تصویری انتخاب رشته

در این قسمت پس از مطالعه نکات ذکر شده گزینه اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری را مطالعه نموده ام را علامت بزنید.

چگونه برای کنکور انتخاب رشته کنیم

در تصویر زیر سه روش وجود دارد که شما می توانید وارد مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری شوید.

چگونه برای کنکور انتخاب رشته کنیم

در این بخش داوطلبان باید فرم را تکمیل کرده که در آن معدل سوابق تحصیلی را از آنها خواسته است سپس با تکمیل فرم روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنید.

انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی

انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا اینترنتی انجام می شود و سپس داوطلب باید به دانشگاه مربوطه برای انجام و تکمیل مراحل ثبت نام مراجعه نماید. متقاضی ابتدا باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و ضمن تکمیل مراحل ثبت نام در این سایت به نشانی sanjesh.org کد رهگیری انتخاب رشته دریافت نماید و در سایت در زمان مقرر اقدام به انتخاب رشته نمایند.

برای آگاهی از زمان تکمیل ظرفیت رشته های دانشگاه غیر انتفاعی، شرایط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور غیرانتفاعی می توانید با مشاوران مطلع از این امر در مجموعه صدای مشاوران تماس گرفته و در این زمینه موفقیت خود را قطعی نمایید.

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید