افزایش ظرفیت رشته های پزشکی در کنکور 98

طرح پذیرش دانشجوی پزشکی بعد از مقطع کارشناسی 98-99

جهت مشاوره در زمینه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی در کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سازمان سنجش آموزش کشور، افزایش ظرفیت رشته های پزشکی در کنکور 98 را اعلام کرد. ظرفیت پذیرش رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی در کنکور 98 افزایش یافت. احتمال قبولی علاقمندان این رشته ها، در انتخاب رشته کنکور ، افزایش خواهد داشت. 

افزایش ظرفیت رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در کنکور 98

سازمان سنجش اعلام کرد، ظرفیت رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در کنکور سال 98 افزایش یافت. افزایش ظرفیت پذیرش در سه رشته پزشکی پرطرفدار مذکور ، احتمال قبول شدن در رشته های پزشکی را برای داوطلبان گروه تجربی افزایش داد.

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور ، زمان انتخاب رشته فرا می رسد. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تاکید بر اینکه بیش از 730هزار نفر داوطلب در کنکور 98 پذیرفته خواهند شد، اعلام کرد، زمان اعلام نتایج اولیه کنکور  در دهه دوم مرداد ماه است.

میزان ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی، در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است. حدود 8700 نفر دانشجو در این رشته ها قبول می شوند. 

میزان ظرفیت پذیرش دانشگاه ها برای کنکور امسال هنوز نهایی نشده است. دانشگاه ها تا مرداد ماه فرصت دارند، میزان ظرفیت های خود را برای ثبت نام دانشجویان ، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نمایند. در حال حاضر ظرفیت حدودی رشته های پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی اعلام شده است که در مقایسه با سال گذشته ، افزایش داشته است. همانطور که گفتم ظرفیت 8700نفری در دانشگاه ها آماده پذیرش دانشجو در سه رشته پزشکی می باشد.

این میزان ظرفیت بدون در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه آزاد علام شده است. میزان ظرفیت دانشگاه آزاد هنوز اعلام نشده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ، اضافه کرد میزان ظرفیت پذیرش در کنکور دوره قبل گذشته را حدوداً 730هزار نفر بود. امسال نیز همین اندازه ظرفیت خواهد بود و ظرفیت 1میلیون و 200هزار نفری در دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو با احتساب دانشگاه آزاد اعلام شد و دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیتی در حدود 500 هزار نفر پذیرش دارد.

افزایش ظرفیت رشته های پزشکی در کنکور 98

سهمیه مناطق سیل زده در کنکور 98

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اختصاص سهمیه پذیرش به داوطلبان مناطق سیل زده نیز گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرین جلسه خود مصوبه‌ای را در رابطه با اختصاص پنج درصد سهمیه مازاد برای داوطلبان مناطق سیل زده تصویب کرد. بر این اساس در چهار شهر کشور شامل پلدختر، آق قلا، گمیشان و معمولان که در نتیجه سیل آسیب دیده‌اند حدود ۳۷۵۵ داوطلب کنکور داریم که طبق این مصوبه، سهمیه‌ای را به این گروه از داوطلبان اختصاص می‌دهیم.

دکتر خدایی خاطر نشان کرد: سهمیه داوطلبان مناطق سیل زده در همان استان خودشان اختصاص خواهد یافت. در واقع برای شهرهای پلدختر و معمولان در دانشگاه‌های لرستان و برای گمیشان و آق قلا نیز در دانشگاه‌های استان گلستان تا ۵ درصد ظرفیت مازاد اختصاص خواهیم داد. البته چون این میزان ظرفیت براساس اعلام نیاز استانداری‌ها خواهد بود بنابراین رشته‌ها را خود استان مشخص می‌کند و مجدداً تأکید می‌کنم ظرفیت اختصاصی، مازاد بر سهمیه سابق اعمال خواهد شد.

دکتر خدایی یادآور شد: ما سال گذشته که استان کرمانشاه با زلزله درگیر شد سهمیه‌ای برای داوطلبان این استان اختصاص دادیم و سهمیه این مناطق زلزله زده در رشته‌های مورد نیاز اعلام شده از سوی استانداری حدود ۲۸۲ نفر ظرفیت در دوره‌های روزانه بود که برای رشته‌های مورد نیاز اختصاص یافت.

وی در خصوص زمان اعلام نتایج کنکور امسال خاطر نشان کرد: نتایج اولیه کنکور ۹۸ دهه دوم مردادماه اعلام می‌شود و بعد از حدود دو روز داوطلبان اقدام به انتخاب رشته خواهند کرد و در نهایت نتیجه نهایی دهه سوم شهریورماه منتشر می‌شود.

دکتر خدایی تأکید کرد: کلید سوالات گروه‌های آزمایشی که آزمون آنها امروز برگزار شد نیز فردا جمعه بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

جهت مشاوره در زمینه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی در کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید