اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد آزاد و سراسری 98

جهت مشاوره در زمینه اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد آزاد و سراسری 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 98 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آغاز شد. همانطوری که می دانید در سال های اخیر دو آزمون سراسری و آزاد کنکور کارشناسی ارشد 98 با هم ادغام شده و به صورت یک آزمون هماهنگ کشوری برگزار می شود و در آن تعداد زیادی از داوطلبان در سراسر کشور به رقابت می پردازند اما بعد از دریافت نتایج کنکور کارشناسی ارشد از مرحله انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد از هم جدا می شود.

ظرفیت پذیرش در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال ۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی 154.383 نفر است. از تعداد 575006 داوطلب حاضر در جلسه آزمون، تعداد 288090 نفر زن و 286916 نفر مرد می باشند. حدود ۵۰.۱۰ درصد داوطلبان زن و ۴۹.۹۰ درصد مرد هستند و ۹۹.۸۲ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شدند و تعداد 38877 نفر در دو کدرشته امتحانی مجاز شده اند.

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد آزاد و سراسری 98

نتایج کنکور کارشناسی ارشد 98 طبق تقویم اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور:

نتایج آزمون کارشناسی ارشد سراسری از تاریخ 98/04/17 اعلام شد.

دفترچه انتخاب رشته ۱۶ تیر منتشر می شود

آغاز انتخاب رشته 19 تیرتا 23تیر است.
اعلام نتایج نهایی شهریور خواهد بود.

داوطلبان می توانند جهت اطلاع از نمرات و درصدهای خود با مراجعه به سایت سازمان نتایج خود را مشاهده نمایند. کارنامه شامل درصدهای هر درس در آزمون، رتبه و نمره های داوطلبان و اعلام مجاز بودن داوطلب به انتخاب رشته می باشد. همزمان با انتشار کارنامه اولیه، دفترچه انتخاب رشته نیز روی سایت قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با توجه به نمره و رتبه اکتسابی خود در آزمون اقدام به انتخاب رشته نمایند. گزینش نهایی داوطلبان به صورت 20/80 یعنی تاثیر 80 درصدی نمره آزمون و تاثیر 20 درصدی معدل دوره کارشناسی (لیسانس) انجام می شود.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و آزاد به صورت جداگانه انجام می شود و داوطلبان متقاضی انتخاب رشته در دانشگاه آزاد می بایست دفترچه آن را از سایت azmoon.org دریافت نموده و برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

در نهایت کارنامه نهایی داوطلبان شامل رشته پذیرش شده داوطلبان در دهه اول شهریور ماه روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. ما در این مقاله به شما می آموزیم که چگونه نتایج کنکور کارشناسی ارشد خود را مشاهده کنید در ادامه با ما همراه باشید. اگر داوطلبان در هر دو انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری مجاز شدند انتخاب رشته آنها انجام می پذیرد و اشکالی ندارد.

 

نحوه دریافت نتایج کنکور کارشناسی ارشد 98

مشاهده نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد طبق روال سالهای گذشته به دو روش صورت می پذیرد. که در ادامه به تشریح آنها می پردازیم:

  • مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد 98 به روش شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام: مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد با استفاده از شماره پرونده و کد رهگیری به این صورت است که داوطلبان پس از وارد شدن به سایت سازمان سنجش و پس از آن و وارد شدن به بخش کارشناسی ارشد به قسمت نتایج نهایی آزمون تحصیلات تکمیلی رفته و در آنجا با وارد کردن شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام نتایج خود را مشاهده کنند. اگر به کد پیگیری ثبت نام خود دسترسی نداشتید می توانید به روش زیر عمل کنید.
  • مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد 98 به روش با شماره پرونده و کد ملی: در این روش با وارد کردن اطلاعات فردی و شماره پرونده خود می توانید نتایج خود را مشاهده نمایید. اگر به این طریق هم موفق نشدید و یا به هر دلیل به شماره پرونده خود دسترسی نداشتید می توانید از طریق سیستم پاسخگویی اطلاعات خود را بازیابی کرده و نتیجه خود را دریافت نمایید. در این طریق ابتدا باید در سیستم عضو شده سپس درخواست خود را در سیستم ثبت نموده و منتظر پاسخ کارشناسان سازمان سنجش شوید کارشناسان سازمان سنجش در اسرع وقت و ظرف مدت 48 ساعت به درخواست شما پاسخ خواهند داد. اگر در سیستم پاسخگویی با مشکلی مواجه شدید یا به هر دلیل نتوانستید به این طریق اطلاعات خود را بازیابی کنید می توانید در هر زمان با شماره تلفن صدای مشاوران تماس بگیرید و از کارشناسان و مشاوران کمک بگیرید.

جهت مشاوره در زمینه اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد آزاد و سراسری 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید