نتایج آزمون دکتری 98

جهت مشاوره در زمینه نتایج آزمون دکتری 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دریافت نتایج آزمون دکتری 98 از تاریخ 98/01/27آغاز شد. به خاطر چند مرحله‌ای بودن آزمون دکتری تخصصی 98، مانند دیگر سال‌ها در چند مرحله به طور مجزا انجام شد. داوطلبان آزمون دکتری 98 که قصد شرکت در کنکور دکتری تخصصی را دارند لازم است بدانند که پذیرش دوره دکتری تخصصی 98 شامل دو مرحله کنکور و مصاحبه تخصصی است که داوطلبان باید برای ورود به دوره دکتری تخصصی، هر دو این‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند. داوطلبان آزمون دکتری باید بدانند با اینکه آزمون دکتری دانشگاه‌های سراسری و آزاد اسلامی ادغام شده است و یک آزمون برای هر دو برگزار می‌شود اما انتخاب رشته این دو نوع دانشگاه متفاوت است لذا داوطلبان می‌توانند دو انتخاب رشته انجام دهند و زمان اعلام نتایج آزمون دکتری 98 آنان نیز فرق دارد. در ادامه این مقاله به جزییات اعلام نتایج آزمون دکتری 98 هر دو این دانشگاه‌ها برای داوطلبان آزمون دکتری به تفصیل توضیح داده می‌شود.

آزمون دکتری برای دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در ۷ گروه آزمایشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد، پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها برگزار شد.

 تاریخ خبر : 98/01/27

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 98

مرحله اول آزمون دکتری شامل کنکور تستی می‌شود که در اسفند ماه برگزار شد. نتایج این مرحله از آزمون دکتری 98 طبق روال سال‌های گذشته در نیمه دوم فروردین‌ماه از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور به داوطلبان آزمون دکتری 98 اعلام می‌شود. کارنامه تمامی داوطلبان شرکت‌کننده در مرحله اول آزمون دکتری 98 به روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می‌توانند کارنامه اولیه آزمون دکتری خود را مشاهده کنند و دریافت کنند.

در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۵۷ نفر مرد و مابقی زن هستند. همچنین از مجموع ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب، ۱۱۷ هزار و ۵۱۷ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۷۹ نفر در گروه علوم پایه، ۳۴ هزار و ۶۴ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۰ هزار و ۴۸۵ نفر در گروه کشاورزی، ۹ هزار و ۸۸۴ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۹۹ نفر در گروه دامپزشکی و مابقی داوطلبان در گروه آزمایشی زبان شرکت کردند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۸ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی روز جمعه ۳ اسفند ماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار شد که نتایج اولیه آزمون هفته جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 98/01/27 اعلام شد.

 

نحوه دریافت نتایج آزمون دکتری 98

اعلام نتایج آزمون دکتری 98 از طریق سایت سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان می‌رسد. سازمان سنجش و آموزش کشور برای تمامی داوطلبان آزمون دکتری 98 کارنامه آزمون صادر می‌کند. در این کارنامه بر مبنای عملکرد در آزمون دکتری 98 اسفند ماه، برای داوطلبان آزمون دکتری 98 رتبه‌ای اعلام می‌شود. داوطلبان می‌توانند بر مبنای رتبه‌ای که سازمان سنجش در کارنامه به آن‌ها اعلام کرده است، کد رشته‌های مدنظر خود را انتخاب کنند و در بازه انتخاب رشته که زمان دقیق آن را سازمان سنجش اعلام می‌کند، در سایت سازمان سنجش به ثبت برسانند.

سایت سازمان سنجش

برای دریافت مستقیم کارنامه نتایج آزمون دکتری 98 با راهنما کلیک نمایید.

 

انتخاب رشته دکتری 98

داوطلبان آزمون دکتری 98 بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری خود می‌توانند انتخاب رشته کنند و باید در سایت سازمان سنجش انتخاب رشته خود را به ثبت برسانند. لازم به ذکر است که داوطلبان آزمون دکتری 98 می‌توانند دو انتخاب رشته داشته باشند و به طور مجزا برای دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کنند. نتایج انتخاب رشته داوطلبان دکتری 98 در نیمه اول اردیبهشت‌ماه از طریق سایت سازمان سنجش به داوطلبان اعلام می‌گردد. در این مرحله تعدادی از داوطلبان آزمون دکتری 98 یعنی چند برابر ظرفیت دانشگاه‌ها برای شرکت در مصاحبه تخصصی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

مصاحبه آزمون دکتری 98

همانطور که می‌دانید پذیرش دوره دکتری تخصصی دانشگاه‌ها به صورت نیمه متمرکز است یعنی داوطلبان پس از پذیرش شدن از طریق آزمون بایستی مصاحبه تخصصی هر دانشگاه را نیز پشت سر بگذارند. پذیرش شدن در دوره دکتری منوط به قبولی در هر دوی این‌هاست. برای مصاحبه آزمون دکتری 98 حداکثر 5 کد رشته از کد رشته‌های انتخابی داوطلبان به آنان اعلام می‌شود که باید برای مصاحبه تخصصی آن دانشگاه‌ها، به دانشگاه‌های معرفی شده، مراجعه کنند. داوطلبان برای انجام مصاحبه‌های تخصصی دکتری دانشگاه‌ها که سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی آنان را مورد بررسی می‌دهد، بایستی در زمانی که دانشگاه مد نظرشان به آنان اعلام می‌کند، به دانشگاه مربوطه مراجعه کنند و مدارک خود را به صورت حضوری به دانشگاه تحویل داده و در مصاحبه تخصصی آن دانشگاه شرکت کنند. البته در مورد مصاحبه دانشگاه آزاد اسلامی باید گفت که دانشگاه آزاد برای مصاحبه در هر شهر یک دانشگاه آزاد را به عنوان مرکز مصاحبه اعلام می‌کند و داوطلبان باید برای مصاحبه به آن دانشگاه مراجعه کنند.

 

نحوه مشاهده کارنامه آزمون دکتری 98

برای مشاهده کارنامه آزمون دکتری 98 داوطلبان این آزمون بایستی به سایت سنجش و آموزش کشور مراجعه کرده و از بخش دکتری تخصصی این سایت، قسمت کارنامه نهایی دکتری تخصصی 98 را انتخاب کنند و با وارد کردن شماره داوطلبی و شماره پرونده خود و یا یکی از آن‌ها به اضافه شماره شناسنامه خود، کارنامه آزمون دکتری 98 خود را مشاهده و دریافت کنند. تاکید می‌شود که برای مشاهده کارنامه داوطلبان حتما باید شماره داوطلبی و یا شماره پرونده خود را داشته باشند. در صورتی که برای مشاهده کارنامه آزمون دکتری 98 خود به مشکل برخوردید، مشاوران تحصیلی صدای مشاوران می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

جهت مشاوره در زمینه نتایج آزمون دکتری 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید