اشتباهات رایج در انتخاب ارشد کنکور سراسری

اشتباهات رایج در انتخاب ارشد کنکور سراسری

جهت مشاوره در زمینه اشتباهات رایج در انتخاب ارشد کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اطلاع از اشتباهات رایج در انتخاب رشته ارشد کنکور سراسری ، مانع از اشتباه در انتخاب رشته ارشد می شود؛ قصد داریم به بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد و تقاضاي اولويت بعدي بپردازیم. با دانستن اشتباهات رایج در انتخاب رشته ارشد کنکور سراسری می توانید انتخاب رشته آگاهانه داشته باشید.

داوطلبان گرامی کنکور کارشناسی ارشد می توانند برای پیشگیری از اشتباهات رایج در انتخاب ارشد کنکور سراسری و مشاوره قبولی در انتخاب رشته کنکور سراسری 98 با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس حاصل فرمایند.

لیستی از اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری

در این صفحه به طور مختصر و مفید از اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری مطلع می شوید.

1- نداشتن اطلاعات کافی درمورد مباحث اصلی و مهم در انجام انتخاب رشته : داشتن اطلاعات کافی درمورد دانشگاه، میزان هزینه، گرایش رشته، فاصله از شهر محل سکونت و اشتغال حین تحصیل می باشد.

2- بی توجهی به اهمیت انتخاب رشته کارشناسی ارشد : این گروه از داوطلبان دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد را به دقت مطالعه نمی کنند و از راهنمایی مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور نیز استفاده نمی نمایند و به علت اشتباه در انجام انتخاب رشته با مشکل مواجه شده و انتخاب رشته آگاهانه ای انجام نمی دهند.

3- مشورت با افراد غیرحرفه ای درمورد انتخاب رشته کارشناسی ارشد : توجه داشته باشید که افراد معمولی (فارغ التحصیلی ، دانشجو ، استاد و… ارشد) اطلاعات کامل جامع برای انتخاب رشته ارشد نظیر رتبه و تراز مورد نیاز و یا ظرفیت پذیرش هر رشته در هر دانشگاه و… ندارند و با توجه به تجربیات و افکار شخصی خودشان (بدور از هرگونه نیت منفی) به شما مشاوره خواهند داد و صرفا دیدگاه و تجربیات شخصی خود را مطرح می کنند، توصیه ما به داوطلبان این است که حتما برای مشاوره انتخاب رشته از راهنمایی کارشناسان متخصص در انجام انتخاب رشته ارشد ، استفاده کنند که سال ها در زمینه انتخاب رشه برای صدها نفر فعالیت داشته اند.

4- توجه به حاشیه های بی اهمیت در انجام انتخاب رشته کارشناسی ارشد : در انجام انتخاب رشته لازم است موارد حاشیه ای و اصلی را بدانید و وقت خود را صرف مسائل حاشیه ای بی اثر نکنید.

5- نداشتن توجه کافی به هدف از تحصیل در یک رشته با توجه به بازار کار : اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، نمی توانید منکر این شوید که مایلید از زمان یا هزینه ای که برای تحصیل می کنید ، کسب درآمد نمایید. پس لازم است از بازار کار رشته تحصیلی کارشناسی ارشد که انتخاب می کنید، آگاهی داشته باشید.

نکته : برخی از رشته ها از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار می باشند ولی ممکن است شما با توجه به شرایطی که دارید (علاقمندی، سرمایه کار، محیط کار ، میزان تقاضای بازار کار و…) بعد از فارغ التحصیلی امکان کسب درآمد کافی از رشته تحصیلی خود را نداشته باشید، از طرفی دیگر ممکن رشته هایی باشد که شناخت کافی از آن ندارید و یا اطلاعات صحیح درمورد آن کسب نکرده اید ، ولی با توجه به شرایط شخصی شما، در بازار کار از درآمد بسیار بالاتری برخوردار شوید.

توجه:

شخصی را تصور کنید که به رشته های هنری و یا رشته های مربوط به زیبایی علاقمند است ولی فارغ التحصیل رشته غیر مرتبط شده و با تخصص وارد بازار کار شده است، و در نهایت به دلیل مسائل شخصی فقط امکان فعالیت به عنوان کارمند را داشته است و طبق چارچوبی ثابت حقوق مشخص و ناچیزی را دریافت می کند و با وجود تلاش بسیاری که در طول یک ماه با توانایی و تخصص خود انجام داده است در پایان ماه حقوقی در حدود یک تا دو میلیون تومان دریافت کند و در هفته اول ماه تمام حقوق خود را صرف بدهی و مخارج روزانه خود کند و متحمل فشار شدید و استرس ناشی از مشکلات مالی شود، در همین اوضاع و شرایط از درآمد ماهی 10 -15 میلیون تومان در ماه یک آرایشگر مطلع می شود  و یا از درآمد X میلیونی یک متخصص زیبایی … مطلع می شود!!!!! در این شرایط چه حسی خواهد داشت !؟؟ قطعا به خود می گوید کجای راه را اشتباه رفته ام؟؟

باید گفت دوست عزیز شما متاسفانه انتخاب رشته صحیحی نداشته اید، وقت خود را بدون بازدهی در دانشگاه تلف کرده اید و متاسفانه حالا تو مانده ای و بدهی و استرس…!

توجه کنید که در بازار کار صرفا مدرک ملاک کسب درآمد نیست ، چیزی که مهم است این است که در عمل توانایی پول ساختن در بازار کار خود را داشته باشید. حتما شما هم در اطرافتان فارغ التحصیلان دکتری و PHD دارید که در زمینه تحصیلی خود کسب درآمد نمی کنند و فقط مدرک گرفته اند، حتی اگر به این دلیل انتخاب رشته می کنید که نظر دیگران را نسبت به موفقیت های تحصیلی خود جلب کنید ،لازم است بدانید که نظر دیگران هم نسبت به فردی که فارغ التحصیل شده ولی با استفاده از رشته تحصیلی خود در بازار کار ، به رفاه مالی نرسیده ، مثبت نیست!

پس به خاطر خودتان هم که شده از اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری بپزهیزید.

6- عدم توجه به رتبه و تراز لازم: عدم توجه به رتبه و تراز لازم برای قبولی در رشته ی مورد نظر خود در کنکور کارشناسی ارشد همان سال

7- عدم اطلاعات کافی درمورد سهمیه ها: نداشتن اطلاعات کافی درمورد سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد.

8- عدم تکمیل صحیح فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد

9- تاخیر در انجام انتخاب رشته کارشناسی ارشد : انتخاب رشته را به روزهای پایانی موکول نکنید و در اولین فرصت برای انتخاب رشته ارشد اقدام کنید.

10- عدم اطلاعات کافی در مورد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها

11- عدم توجه به محل دانشگاه مورد نظر و پردیس های هر دانشگاه تا محل سکونت

داوطلبان گرامی کنکور کارشناسی ارشد می توانند برای پیشگیری از اشتباهات رایج در انتخاب ارشد کنکور سراسری و مشاوره قبولی در انتخاب رشته کنکور سراسری 98 با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس حاصل فرمایند.

جهت مشاوره در زمینه اشتباهات رایج در انتخاب ارشد کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید