ارزش مدرک دانشگاه علمی کاربردی

جهت مشاوره در زمینه ارزش مدرک دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

 آیا مدرک دانشگاه علمی کاربردی معتبر است؟ میخواهیم به طور کامل به شرح موضوع ارزش مدرک دانشگاه علمی کاربردی بپردازیم و خیال کساانی که قصد تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی  دارند را راحت کنیم. و به طور کامل توضیح دهیم که آیا مدرک دانشگاه علمی کاربردی معتبر است.  برای اطلاع از زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی کلیک نمایید.

دانشگاه علمی کاربردی

حدودا از دهه 80 دانشگاه علمی کاربری باب شده است که در سال های اخیر استقبال کننده های فروانی داشته است.

از جمله عوامل ورود آسان به این دانشگاه ها و به راحتی مدرک گرفتن ، باعث استقبال شاغلین و فارغ التحصیلان هنرستان ها و کاردانش که قصد تحصیل داشتند شد که به مرور زمان تنوع رشته ها و زیر مجموعه های دانشگاه علمی کاربردی افزایش پیدا کرد .

و در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی جایگاه خوبی بین داوطلبین دارد. تنها مشکل داوطلبین این دانشگاه این است که آیا مدارک این دانشگاه ارزش علمی دارند و یا در بین دانشگاه های دیگر معتبر هستند که ادامه به توضیح مفصل آن می پردازیم.

آیا مدرک دانشگاه علمی کاربردی معتبر است ؟

برای پاسخ به این سوال باید از دو جنبه بررسی کنیم : اعتبار ، کیفیت

دانشگاه های علمی کاربردی از لحاظ اعتبار هیچ فرقی با دانشگاه های دیگر ندارند . چرا که دانشگاه علمی کاربردی همانند دیگر دانشگاه موجود در ایران از قبیل دانشگاه های دولتی،آزاد،غیرانتفاعی،پیام نورمورد تایید وزارت علوم هست و مدارک دانشگاهی آن دارای مهر وزارت علوم است.

ولی مسلما از لحاظ کیفیت همه دانشگاه های علمی کاربردی نمره خوبی نمی گیرند .و در واقع میانگین کیفی دانشگاه علمی کاربردی از دانشگاه دولتی و تا حدودی دانشگاه آزاد پایین تر است. که این مسئله هم منطقی است بالاخره دانشگاهی که سخت گیری کمتری داشته باشد و ورود به آن راحت باشد نمی تواند کیفیت بالایی داشته باشد.

پس به طور کلی این دانشگاه ها از لحاظ اعتبار با دیگر دانشگاه ها یکی است و جای هیچ نگرانی نیست اما از لحاظ کیفیت متفاوت است و انتظار بالایی از آن نمی رورد چرا که کیفیت دانشگاه غیر از خود دانشگاه به خود دانشجویان وابسته است و از دانشگاهی که بدون آزمون است نمی توان انتظار بالایی داشت .

اما  آن دسته از داوطلبین دانشگاه علمی کاربردی که به ناچار قصد تحصیل در این دانشگاه ها دارند  یک سری از دانشگاه های علمی کاربردی به ترتیب با کیفیت بالا را معرفی می کنیم که داوطلبین می توانند برای اطلاع از این دانشگاه ها با مشاورین ما تماس حاصل فرمایند تا با خیال راحت در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل نمایند.

کلاس های دانشگاه علمی کاربردی حضوری است یا غیرحضوری ؟

کلاس های دانشگاه علمی کاربردی در تمامی دوره ها به صورت حضوری است . اما با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان این دانشگاه شاغل هستند در زمان بندی کلاس ها تا حد مقدور کلاس ها را به آخر هفته و روزهای تعطیل پنج شنبه و جمعه منتقل میکنند تا دانشجویان تا حد امکان مشکلی برای حضور در کلاس ها نداشته باشند .

شهریه دانشگاه علمی کاربردی چه قدر است ؟

میزان شهریه به نوع رشته انتخابی دانشجویان بستگی دارد ولی در حالت کلی پایین بودن شهریه دانشگاه علمی کاربردی یکی از ویژگی های خوب این دانشگاه است.

نحوه ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی به چه صورت است ؟

دفترچه پذیرش دانشگاه های علمی کاربردی در سال به صورت دو بار حدودا  نیمه اول (مرداد و شهریورماه) و نیز نیمه دوم (آذر تا بهمن ماه) توزیع می شود که داوطلبین می توانند برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

جهت مشاوره در زمینه ارزش مدرک دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید