ارزان ترین دانشگاه های ایران کدام است

ارزان ترین دانشگاه های ایران کدام اند

جهت مشاوره در زمینه ارزان ترین دانشگاه های ایران کدام است

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

هنگام انتخاب رشته سوالاتی نظیر ارزان ترین دانشگاه های ایران کدام است، کدام دانشگاه معتبر تر است و… ذهن دانشجویان را درگیر می‌کند. دانشگاه های زیادی نظیر دانشگاه سراسری، پیام نور، آزاد، غیر انتفاعی و… در کشور وجود دارند که انتخاب دانشگاه را برای داوطلبان کمی گیج کننده کرده است.
در این مقاله می خواهیم به معرفی ارزان ترین دانشگاه های ایران بپردازیم تا کسانی که از بضاعت مالی مطلوبی برخوردار نیستند هم بتوانند به تحصیل بپردازند.

ارزان ترین دانشگاه های ایران کدام است

ارزان ترین دانشگاه های ایران

اگر بخواهیم به مقایسه دانشگاه ها بپردازیم و ارزان ترین دانشگاه های ایران را معرفی کنیم در ابتدا باید فاکتور های مختلفی را در نظر بگیریم.

یکی از فاکتور هایی که دانشجو برای هزینه کمتر باید در نظر بگیرد فاصله محل زندگی دانشجو تا محل کار آن است. زیرا کرایه رفت و آمد و همچنین در صورت دور بودن دانشگاه شهریه خوابگاه و خورد و خوراک بسیاری از دانشجویان بی بضاعت را با مشکل روبرو کرده.

در تمام دوره های مختلف نظیر پردیس خودگردان، پیام نور، آزاد و… بجز دوره روزانه شما موظف به پرداخت شهریه هستید که این شهریه با توجه به نوع دوره و دانشگاه متفاوت است به طور مثال دوره های پردیس دانشگاه امیرکبیر بسیار گران تر از دانشگاه آزاد تهران است.

در پایین شهریه دانشگاه های مختلف را مقایسه می کنیم. شما با توجه به محل زندگی خود و شهریه دانشگاه ها می توانید اقدام به انتخاب دانشگاهی کنید که کم ترین هزینه را برای شما دربر داشته باشد.

مقایسه شهریه دانشگاه های ایران

مقایسه شهریه دانشگاه های ایران

سعی کردیم در لیست زیر شهریه دانشگاه های ایران را با هم مقایسه کنیم تا داوطلبان بتوانند ارزان ترین دانشگاه ایران را برای تحصیل انتخاب کنند.

شهریه دانشگاه دولتی (روزانه و شبانه)

دانشگاه های دولتی در 2 دوره روزانه و شبانه اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. در دوره روزانه پرداخت شهریه وجود ندارد و تمام هزینه های دانشجو بر عهده دانشگاه می باشد که دارای معایب و مزیت هایی است.
اما دوره شبانه که در دانشگاه های دولتی ارائه می شود دارای شهریه می باشد که دانشجو موظف به پرداخت آن است. دانشجو دوره شبانه با دانشجویان روزانه سر یک کلاس می‌نشینند و بجز پرداخت شهریه تفاوت دیگری ندارند.

گروه شهریه ثابت شهریه متغیر به ازای هر واحد شهریه کل
فنی و مهندسی 970/000 20/000 الی 120/000
علوم انسانی 650/000 20/000 الی 120/000

شهریه دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد هر ساله اقدام به جذب دانشجو در رشته های مختلف بدون کنکور و با کنکور می کند که در هر دو صورت دانشجو موظف به پرداخت شهریه است. دانشگاه آزاد تهران، کرج و قزوین جزو بهترین دانشگاه های آزاد ایران است اما جزو ارزان ترین دانشگاه های ایران نیستند.

در لیست زیر شهریه دانشگاه آزاد را ملاحضه میفرمایید:

گروه شهریه ثابت شهریه متغیر شهریه کل
فنی و مهندسی 980/000 750/000 1/730/000
علوم انسانی 570/000 750/000 1/320/000

شهریه دانشگاه پیام نور

در پایین شهریه دانشگاه پیام نور را ملاحظه می کنید که نسبت به دانشگاه های دیگر بسیار پایین تر است. اصل سیستم دانشگاه پیام نور آموزش از راه دور (غیر حضوری) است اما دارای کلاس های نیمه حضوری و حضوری نیز می‌باشد. شهریه متغیر بر حسب نوع درس (نظری یا عملی) تعیین می‌شود که ما در لیست زیر شهریه متغیر را به صورت میانگین در نظر گرفتیم.

گروه شهریه ثابت شهریه متغیر به ازای هر واحد شهریه کل
فنی و مهندسی 172/000 20/000
علوم انسانی 172/000 20/000

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه غیر انتفاعی یکی از ارزان ترین دانشگاه های ایران بوده که مشمول شهریه می باشد و شهریه دانشگاه غیر انتفاعی بر اساس مناطق محروم و محل دانشگاه تعیین می شود.

گروه شهریه ثابت شهریه متغیر به ازای هر واحد شهریه کل
فنی و مهندسی 470/000 20/000
علوم انسانی 370/000 20/000

در انتها به این نکته توجه کنید که شهریه های ذکر شده مربوط به سال تحصیلی 97 – 98 بوده و در سال جدید با افزایش 15 درصدی شهریه روبرو هستیم.

جهت مشاوره در زمینه ارزان ترین دانشگاه های ایران کدام است

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید