آموزش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | آموزش مرحله به مرحله

آموزش انتخاب رشته کنکور سراسری 99

جهت مشاوره در زمینه آموزش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | آموزش مرحله به مرحله

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

داوطلبان کنکور ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پس از دریافت کارنامه اولیه کنکور دو راه پیش رو دارند، یا با مطالعه آموزش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ خودشان انتخاب رشته کنند و یا با مشاورین متخصص صدای مشاوران تماس بگیرند و یا حتی در جلسه ای حضوری انتخاب رشته آن ها توسط مشاورین متخصص انجام شود.

شما با خواندن این مقاله می‌توانید با نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ و نکات مهم انتخاب رشته آشنا شده و انتخاب رشته ای مفید، با دانش بالایی که از مطالعه این مقاله کسب می‌کنید داشته باشید.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 99

هر ساله پس از اعلام نتایج کنکور سراسری داوطلبان با استخراج کد رشته ها منتظر فرا رسیدن زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می‌مانند تا بر حسب علایق خود انتخاب رشته کنند.

در سال های گذشته سازمان سنجش زمان انتخاب رشته آزمون سراسری را در بازه 20 الی 26 مرداد ماه اعلام کرد اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا انتخاب رشته با یک ماه تعویق رو به رو شد و احتمالا اواخر شهریور یا اوایل مهر زمان انتخاب رشته باشد. برای انتخاب رشته داوطلب باید در تاریخ اعلام شده به سایت sanjesh.org مراجعه کند.

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳

با توجه به درخواست بسیاری از داوطلبان تصمیم گرفتیم نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را به صورت مرحله به مرحله و تصویری آموزش دهیم. حتما تا انتها مقاله همراه ما باشید.

در ابتدا شما باید وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید.

سپس در قسمت سمت راست روی گزینه سراسری کلیک کنید. (وسط صفحه نیز قسمت سراسری وجود دارد)

حال روی لینک دفترچه و انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ کلیک کنید.

انتخاب رشته آزمون سراسری 99

در این مرحله وارد صفحه ای جدید میشوید که باید بر روی لینک انتخاب رشته های آزمون سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با آزمون کلیک کنید. (توجه کنید تصویر این مرحله موجود نیست)

حال وارد صفحه ای می‌شوید که تصویر آن را در پایین مشاهده می‌کنید. پس از خواندن نکات این صفحه با جزئیات باید بر روی تایید و ادامه کلیک کنید.

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 99

در این مرحله شما باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید تا بتوانید به صفحه انتخاب رشته وارد شوید. 3 روش برای ورود وجود دارد که با شماره پرونده، سریال ثبت نام و یا شماره رهگیری همراه با کدملی می‌توانید وارد شوید.

انتخاب رشته

انتخاب رشته های متمرکز یا نیمه متمرکز

در انتخاب رشته های متمرکز و نیمه متمرکز باید در اولویت بندی این رشته ها به یک سری نکات توجه کنید تا در انتخاب رشته کنکور به مشکل بر نخورید.

هنگامی که شما رشته های متمرکز را در اولویت های اول خود قرار می‌دهید و پس از آن رشته های نیمه متمرکز را می‌آورید باید دقت کنید که اگر شما در آن رشته متمرکز که اولویتش بالاتر است قبول شوید دیگر سیستم اولویت های پایین تر را بررسی نمیکند در نتیجه شما در رشته نیمه متمرکز قبول نمی‌شوید.

اما هنگامی که اولویت رشته های نیمه متمرکز را بالاتر از رشته های متمرکز قرار می‌دهید و در رشته نیمه متمرکز قبول می‌شوید سیستم اولویت های بعدی را هم چک می‌کند تا هنگامی که در یک رشته متمرکز هم قبول شوید.

به طور خلاصه بخواهیم بگوییم شما باید اولویت رشته های نیمه متمرکز را بالاتر از متمرکز قرار دهید زیرا پس از قبولی در یک رشته نیمه متمرکز اولویت های بعدی شما هم بررسی می‌شود تا در یک رشته متمرکز هم قبول شوید زیرا رشته های نیمه متمرکز دارای مصاحبه و گزینش اند که زمان بر است.

نکات مهم در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳

نکات مهم در انتخاب رشته کنکور 99

با توجه به مهم بودن معقوله کنکور سراسری تصمیم گرفتیم نکات مهم در انتخاب رشته کنکور سراسری را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به بهترین شکل انتخاب رشته کنید و در بهترین رشته و دانشگاه ممکن با توجه به رتبه کنکورتان قبول شوید.

رشته مورد علاقه

اولین و مهم ترین نکته در انتخاب رشته آزمون سراسری در نظر گرفتن علاقه است. در ابتدا ببینید رشته مورد علاقه شما کدام است، برای یافتن علاقه کافیست ببینید در چه کاری انگیزه بالا و تمایل به پیشرفت دارید و خواندن کتاب یا انجام کار های عملی در چه زمینه ای برای شما لذت بخش است. آن زمینه جایی است که می توانید استعداد های خود را شکوفا کنید.

بازار کار

یکی دیگر از نکات مهم انتخاب رشته کنکور سراسری بازار کار یا آینده شغلی رشته ای است که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید. 4 سال تحصیل در رشته ای که آینده مطلوبی ندارد باعث نا امیدی شما در وسط راه میشود پس حتما بازار کار رشته مورد علاقه خود را نیز برای انتخاب رشته کنکور در نظر بگیرید.

بررسی دروس دانشگاهی رشته مورد نظر

برای اینکه آشنایی بیشتری از رشته مورد نظر خود پیدا کنید می‌توانید دروس دانشگاهی آن را بررسی نمایید. اینگونه متوجه می‌شوید وقتی وارد دانشگاه شوید چه دروسی را برای پاس کردن پیش رو دارید. می‌توانید چارت دروس رشته مورد نظرتان را از اینترنت دانلود کرده و دروس انتخابی در هر ترم را بررسی نمایید.

با دانشویان رشته و دانشگاه مورد نظر ارتباط برقرار کنید

حتما با این ضرب المثل آشنایی دارید تجربه را تجربه کردن خطاست. پس همیشه سعی کنید از تجربه کسانی که راه شما را قبلا رفته اند استفاده کنید اینگونه دیگر اشتباهی که آن ها مرتکب شده اند را انجام نمی‌دهید و با مشکلات و سختی های پیش رو آشنا می‌شوید. اگر دسترسی به دانشجویان دانشگاه های دیگر برایتان دشوار است با مشاوران متخصص ما تماس بگیرید.

اطلاع از نحوه پذیرش تمامی رشته ها و دانشگاه ها

سعی کنید با اصطلاحات متمرکز و نیمه متمرکز و همچنین دوره های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان و… آشنا باشید و اطلاعات لازم را در مورد آن ها داشته باشید زیرا عدم آگاهی در انتخاب رشته سراسری موجب مشکلات جبران ناپذیری می‌شود که حتی ممکن است جوانی شما را به باد فنا دهد.

محل دانشگاه

حتما در انتخاب رشته تحصیلی به محل دانشگاه توجه کنید زیرا مشاهده شده بسیاری از دانشویان دانشگاه های دور نتوانستند در شهر غریب دوام بیاورند و غربت و دوری از خانواده را تحمل کنند به همین دلیل یا انتقالی گرفتند یا از ادامه تحصیل انصراف دادند.

اولویت بندی رشته ها

یکی دیگر از مهم ترین نکات انتخاب رشته کنکور سراسری اولویت بندی رشته ها است پس سعی کنید رشته ها را بر اساس علاقه و بازار کار اولویت بندی کنید. همچنین بعد از انتخاب رشته مورد علاقه اولویت را به دانشگاه های معتبر بدهید. حتی اگر رتبه شما مطلوب نباشد هم باز از دانشگاه های برتر مانند دانشگاه تهران شروع کنید و بعد به ترتیب دانشگاه های پایین تر را وارد کنید.

مراجعه به مشاور انتخاب رشته کنکور

مشاور انتخاب رشته کنکور

مطمئن باشید هرچقدر هم در انتخاب رشته آگاهی داشته باشید باز هم کامل نیستید و باید از یک فرد متخصص که کارش انتخاب رشته کنکور است کمک بگیرید. پس حتما سعی کنید از خدمات مشاوره انتخاب رشته ما استفاده کنید و با مشاورین متخصص ما تماس بگیرید.

انتخاب رشته خوب و مطمئن

انتخاب رشته یک بار در سال اتفاق می‌افتد و در صورت اشتباه باید یک سال دیگر کنکور بدهید تا بتوانید دوباره انتخاب رشته کنید. پس تحت هیچ شرایطی انتخاب رشته را شوخی نگیرید و از انجام این کار بدون دانش و آگاهی اجتناب کنید. برای انتخاب رشته مطمئن می‌توانید از مشاورین متخصص کمک بگیرید تا اشتباهی صورت نگیرد.

اعتراض به انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳

اعتراض به انتخاب رشته کنکور 99

برای اعتراض به انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ باید به سایت اصلی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید و اعتراض خود را که می‌تواند شامل یکی از موارد زیر باشد ثبت کنید.

داوطلبان می توانند از سیستم پاسخگویی سازمان سنجش برای اعتراض به کارنامه اولیه، انتخاب رشته و… استفاده کنند تا در اسرع وقت به اعتراض آن ها با دلیل پاسخ داده شود. همچنین هر ساله سازمان سنجش با انتشار کارنامه سبز قبولی داوطلب در رشته مورد نظر و همچنین رشته های رد شده را نمایش می دهد.

اعتراض به چه مواردی قابل قبول است

برخی از داوطلبان پس از مقایسه کارنامه اولیه کنکور و پاسخنامه منتشر شده از سازمان سنجش به درصد دروس اعتراض دارند که در این صورت می توانند اقدام به اعتراض کنند. بعضی دیگر نیز به تاثیر سوابق تحصیلی و همچنین عدم تاثیر سهمیه اعتراض دارند که می توانند با اعتراض به نتایج و پیگیری پاسخ لازم را دریافت نمایند.

در هر موردی می‌توان اعتراض خود را به سازمان سنجش ارسال کرد تا بررسی های لازم انجام شود که اینگونه حق هیچ داوطلبی ضایع نمیشود. طی آمار سازمان سنجش بیشتر اعتراضات به کارنامه اولیه کنکور و عدم قبولی در رشته مورد علاقه ثبت می شود.

برای اطلاع از نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور می‌توانید مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

سوالات متداول 

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد با سراسری چه تفاوتی دارد؟

برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری شما به سایت اصلی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه می کنید و انتخاب رشته خود را انجام می‌دهید اما برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد شما باید به سایت azmoon.org مراجعه کنید.

چگونه بدانم در کدام رشته و دانشگاه قبول می‌شوم؟

برای اینکه بدانید داوطلبان کنکور سال قبل از شما با رتبه شما در چه رشته و دانشگاهی قبول شدند یا قبول شدگان رشته و دانشگاهی که مد نظر شماست در سال قبل چه رتبه ای داشتند می‌توانید از سایت های تخمین رتبه استفاده کنید و یا با مشاوران متخصص ما تماس حاصل فرمایید.

حداکثر چه تعداد کد رشته می‌توان وارد کرد؟

شما مجاز به انتخاب حداکثر 150 کد رشته هستید.

جهت مشاوره در زمینه آموزش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | آموزش مرحله به مرحله

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید