آزمون اصلح فرهنگیان چیست | جزئیات برگزاری آزمون اصلح

آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه آزمون اصلح فرهنگیان چیست | جزئیات برگزاری آزمون اصلح

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آزمون اصلح فرهنگیان چیست ؟ این آزمون برای چه افرادی برگزار می شود ؟ و … پاسخ تمامی این پرسش ها را می توانید در این مقاه مطالعه نمایید. آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان برای افرادی می باشد که ضمن تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه های دیگر برای سنجش میزان مهارت های خود در آزمون اصلح شرکت کرده و مهارت آنان سنجیده خواهد شد.

آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان چیست ؟

آزمون اصلح فرهنگیان گام پایانی و پا پر چالش مهارت آموزان ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است که پس از گذشت بیش از یک سال از حضور آنان در آزمون استخدامی قرار است با ابهامات بسیار برگزار شود. هر ساله برخی از وزارت خانه ها نهاد ها و سازمان های دولتی بخشی از نیرو های مورد نیاز خود را از طریق آزمون استخدامی جذب می کنند و این افراد پس از گزینش های لازم و طی کردن دوره آموزشی می توانند به کار در نهاد برگزار کننده آزمون مشغول شوند.

اما این فرآیند برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش پیچیده تر از دیگر نهاد ها می باشد و پس از گذشت حدود 15 ماه از زمان آزمون همچنان روند آزمودن این افراد ادامه دارد. یکی از مراحل پیشرو این افراد آزمون اصلح می باشد. آزمون اصلح فرهنگیان برای افرادی می باشد که در دانشگاه های دیگر تحصیل کده و از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان پذیرش شده اند و برگزاری آزمون اصلح برای بررسی صلاحیت این افراد می باشد. همچنین افرادی که در دانشگاه فرهنگیان نیز تحصیل کرده اند نیز می توانند در این آزمون شرکت کرده و خود را محک بزنند.

نحوه برگزاری آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان

 طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر برگزاری آزمون اصلح در دانشگاه فرهنگیان به‌ صورت حضوری برای استخدامی‌های جدید به گوش رسید که با توجه به اوج گرفتن مجدد بیماری کرونا نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. دانشجویان و مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان پس از کسب نمره لازم از  آزمون اصلح ، برای تدریس به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند و به گونه‌ای با موفقیت در آزمون اصلح فرهنگیان صلاحیت حرفه‌ای آنها برای تدریس تائید می‌شود.

آزمون اصلح فرهگیان علاوه بر مرحله سوالات با پاسخ چند گزینه‌ای، دارای آزمون عملکردی است که بخش چالشی این ارزیابی خواهد بود. آزمون اصلح ممکن است با توجه به وضعیت کرونا در کشور برگزاری اش متفاوت باشد ولی احتمال دارد در بعضی استان ها که وضعیت کرونا سفید است آزمون اصلح فرهنگیان به صورت حضوری برگزار شود.

شما می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان با شماره های درج شده در این مقاله تماس حاصل نمایید و پاسخ پرسش خود را جویا شوید.

آزمون اصلح فرهنگیان ویژه چه کسانی است

 این سوال که آزمون اصلح ویژه چه کسانی است  را می توان این گونه پاسخ داد که داوطلبین ورود به این دانشگاه به چند دسته تقسیم می‌شوند. گروه اول این افراد کنکوری هستند که برای پذیرش از این افراد 20 هزار نفر ظرفیت مصوب شد. این امر با دستور وزیر آموزش و پرورش محقق شد. این افراد پس از پذیرش در کنکور و انجام مصاحبه مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

گروه دیگری تحت عنوان ماده 28 قرار است مورد پذیرش قرار گیرند که تاکنون ظرفیت در این عرصه مشخص نشده است. احتمال دارد طبق این ماده حتی تا 30 هزار نفر مورد پذیرش قرار گیرند و آزمون آن از طریق سازمان سنجش برگزار خواهد شد.

دسته سوم افرادی هستند که آزمون اصلح را باید سپری کنند تا صلاحیت آن ها برای تدریس محرز شود. این مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است. این امتحان به نحوی به آزمون های جامع دانشگاه ها شباهت دارد و نشان دهنده این است که افراد در مدتی که مورد آموزش قرار گرفته اند چه میزان تسلط بر موارد ارائه شده دارند. آزمون اصلح فرهنگیان برای کسانی برگزار می‌شود که پودمان‌های ما را سپری کرده و باید تسلط خود را به این شکل نشان دهد.

آزمون اصلح تضمینی برای کیفیت مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، پیش از ظهر امروز نشست سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش  برگزار شد. در این نشست، حسین بر با تاکید بر برگزاری هر چه بهتر آزمون جامع مهارت آموزان در آذر ماه سال جاری اظهار داشت: در صورت نیاز دانشگاه فرهنگیان، وزارت آموزش و پرورش آماده است از طریق سامانه LTMS دانشگاه فرهنگیان را در برگزاری این آزمون یاری رساند.  وی، افزود: کیفیت اقتضاء می کند، آزمون جامع مهارت آموزان ماده 28 در بهترین شرایط و با بالاترین استانداردهای معلمی، برگزار شود.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، گواهینامه های صادر شده توسط مرکز سنجش، مستقر در معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان برای مهارت آموزان را مدرکی مهم درراستای  بهره مندی این افراد طی سال های آتی  از مزایای  رتبه بندی ذکر کرد.

در ادامه این نشست کچوئیان، تعداد سئوالات گروه های 23 گانه آزمون جامع مهارت آموزان طی سال جاری را مشتمل بر 70 سئوال اعلام و در خصوص برگزاری آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان برای دو گروه شرکت کننده گفت: ورودی های ماده 28 آزمون استخدامی سال 98 که پودمان آن ها به دلیل شرایط کرونا در سال 99 برگزار شد از جمله گروه های شرکت کننده در آزمون جامع هستند.

وی، از مهارت آموزان سال های قبل به عنوان گروه دوم شرکت کننده در آزمون جامع یاد کرد و گفت: این گروه افرادی هستند که تاکنون نتوانسته اند حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند. عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، جمعیت آماری شرکت کننده در آزمون سال جاری را 12 هزار مهارت آموز ذکر کرد. سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از زمان اعلام آزمون جامع مهارت آموزان سخن گفت و افزود: بعد از گذشت 20 روز از آزمون اصلح نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

کچوئیان، در پایان، خاطر نشان کرد: مهارت آموزانی که نتوانند حد نصاب نمره آزمون سال جاری را کسب کنند می توانند در آزمون جبرانی دهه نخست اسفند ماه شرکت کنند.

جمع بندی 

درمقاله بالا می توانید اطلاعات بسیار جامع و مفیدی در رابطه با آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان به دست آورده و مطالعه نمایید. شما می توانید از نحوه برگزاری این آزمون در شرایط کرونا نیز مطلع شوید.

جهت مشاوره در زمینه آزمون اصلح فرهنگیان چیست | جزئیات برگزاری آزمون اصلح

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
4 دیدگاه برای “آزمون اصلح فرهنگیان چیست | جزئیات برگزاری آزمون اصلح”
  1. سلام.. وقتتون بخیر.. میخواستم بدونم ما که دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور قبول شدیم هم باید ازمون اصلح رو بدیم؟!

  2. سلام.. این ازمون اصلح برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هست که از طریق کنکور میرن دانشگاه هم هست؟!

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید