چگونه ذهن خود را روی درس متمرکز کنیم

چگونه ذهن خود را روی درس متمرکز کنیم

جهت مشاوره در زمینه چگونه ذهن خود را روی درس متمرکز کنیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این صفحه میخوانید که چگونه ذهن خود را روی درس متمرکز کنیم و چگونه تمرکز خود را در درس خواندن افزایش دهیم. قصد داریم راهکارهایی ساده و کابردی برای افزایش تمرکز شما در درس خواندن ارائه دهیم.

چگونه تمرکز خود را در درس خواندن افزایش دهیم

برای استفاده بهمینه از زمان مطالعه و درس خواندن ، لازم است بدانیم که چگونه ذهن خود را روی درس متمرکز کنیم. پرش های ذهنی ، افکار مختلف که گاه و بی گاه به ذهن انسان می رسد، در صورت کنترل نشدن مانع تمرکز در درس خواندن می شود. ولی چطور می توانیم این ذهن سرکش را مهار کنیم و با آرامش روی درس متمرکز شویم، این سوال و مشکلی است که اغلب دانش آموزان، کنکوری ها ، دانشجویان و…. با آن روبرو هستند. 

در اینجا نکاتی کلیدی برای افزایش تمرکز می خوانید ، قصد زیاده گویی و از این شاخه به شاخه رفتن نداریم و تمرکزمان بروی نکات مهماست:

  • قبل از شروع مطالعه هدف خود را از درس خواندن مشخص کنید 
  • یادداشت کنید که با رسیدن به هدفتان به چه نقاط قوتی دست پیدا می کنید و با درس نخواندن چه موقعیت هایی را از دست می دهید. با این روش اهرم انگیزه و استرس مفید را در خود فعال کنید
  • هر وقت فکر مزاحمی به ذهنتان خطور که یادداشتی که در مرحله قبل نوشتید بخاطر بیاورید.
  • تصمیم بگیرید ، شبکه های اجتماعی را کنار بگذارید، آن ها همیشه هستند ولی فرصت درس خواندن را همیشه ندارید.
  • دفتر ذهنتان را درمورد مشکلات خانوادگی ، احساسی، شغلی و … موقتا ببندید، موقع درس خواندن فقط درس بخوانید، هیچ مشکلی در زندگی پایدار نیست ، زمانی را که به درس اختصاص داده اید با هیچ مشکلی تقسیم نکنید.
  • محلی مناسب برای مطالعه انتخاب کنید، اگر منزل مناسب نیست به کتابخانه بروید …
  • برای فعالیت روزانه خود برنامه ریزی کنید و به هر کاری به طور منطقی زمانی اختصاص دهید، 
  • توجه داشته باشید ، زمانی را به هر بخش از برنامه روزانه خود اختصاص می دهید را فقط صرف موضوع مورد نظر کنید، مثلا در زمانی که برای غذا خوردن اختصاص داده اید، درس نخوانید و برعکس این.
  • اگر یک روز کامل به برنامه روزانه خود مقید بودید و همه چیز خوب پیش رفت برای خود یک جایزه در نظر بگیرید، (هر چیزی که خوشحالتان می کند و امکانپذیر است).
  • پرخوری نکنید و گرسنه و تشنه هم نباشید، زیرا گرسنگی و تشنگی تمرکز را کاهش می دهد.
  • از مواد غذایی مناسب برای افزایش تمرکز استفاده کنید ، برای مشاهده لیست مواد غذایی که باعث افزایش تمرکز می شود روی لینک سبز رنگ زیر کلیک نمایید:

مواد غذایی که باعث افزایش تمرکز می شود

  • خواب کافی داشته باشید، خواب کافی باعث یادگیری بهتر و تمرکز بیشتر و البته به خاطر آوردن اموخته های قبلی می شود.
  • بیش از حد توان فیزیکی و روحی خود ، زمان صرف مطالعه نکیند، در برنامه ریزی روزانه خود زمانی را به استراحت و انجام کارهای دلخواهتان کنید. یادتان باشد زمان استراحت به اندازه معقول، حق شماست آن را از خود دریغ نکنید ، چون دچار دلزدگی از درس می شوید.
  • برای افزایش تمرکز در زمان درس خواندن ، مهم است که استرس و نگرانی نداشته باشید، ولی سوالی که مطرح است این است که چطور می توان استرس نداشت؟؟؟ پاسخ این است که اگر بدانید، در مسیری صحیح و با برنامه ریزی درست ، پیش می روید و با روش های صحیح مطالعه آشنایی داشته باشید می توانید با خیالی آسوده و در آرامش درس بخوانید. پیشنهاد می دهیم برای تهیه برنامه اصولی جهت مطالعه و درس خواندن ، حتما از کمک مشاوران حرفه ای تحصیلی استفاده کنید که سال ها در این زمینه فعالیت داشته اند و می توانند راهنمای شما باشند، می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در همین صفحه با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید و برنامه اختصاصی برای مطالعه و درس خواندن دریافت کنید و از راهنمایی کارشناسان درمورد راهکارهای افزایش تمرکز و یادگیری بهره مند شوید.

دانش آموزان عزیز ، داوطلبان کنکور و دانشجویان گرامی می توانند برای مشاوره در زمینه اینکه چگونه ذهن خود را روی درس متمرکز کنیم با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند.

جهت مشاوره در زمینه چگونه ذهن خود را روی درس متمرکز کنیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید