نحوه محاسبه نمره در دانشگاه پیام نور چگونه است؟

نحوه محاسبه نمره در دانشگاه پیام نور چگونه است؟

جهت مشاوره در زمینه نحوه محاسبه نمره در دانشگاه پیام نور چگونه است؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

فصل امتحانات ترم دانشگاه پیام نور نزدیک میشویم و دانشجویان دانشگاه پیام نور به خصوص ورودی های جدید میخواهند بدانند نحوه محاسبه نمره در دانشگاه پیام نور چگونه است؟ در این مقاله نحوه دقیق محاسبات نمرات پیام نور و همچنین آموزش تصویری کامل مشاهده نمرات در سیستم گلستان دانشگاه پیام نور را داده ایم. مقاله را تا پایان مطالعه کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل و در صورت عدم مشاهده نمرات با صدای مشاور تماس بگیرید.

نحوه محاسبه نمره در دانشگاه پیام نور

دراینجا میخواهیم نحوه محاسبه نمره در پیام نور را به طور کامل شرح دهیم.

تمام دروسی که به صورت غیر خود خوان ارائه میشوند موظف به برگزاری امتحانات میان ترم هستند. اما اگر دانشجویی سر جلسه کلاس حاضر نشود درس به صورت خودخوان محسوب میشود مگرآنکه استاد نمره میان ترم صفر رد کند.

8 نمره از 20 نمره به میان ترم تعلق می گیرد. و نمره پایان ترم بر اساس 12 نمره برگزار می شود. داوطلبی که هیچ نمره ای برای نمره میان ترم آن وارد نشود، نمره ترم ان از 12 نمره بوده و ضبدر 10 تقسیم بر 6 میشود.تا از 20 به دست آید.

شرط شرکت در امتحان میان ترم حضور در بیش از نصف ساعات کلاس و فعالیت های مربوطه می باشد . اما باز هم این شرایط بسته به استاد متغییر است.شاید برخی اساتید به داوطلبان جهت دریافت نمره میانترم پروژه بدهند.

لازم به ذکر است اساتید محترم می بایست در هنگام ارائه لیست نمرات میان ترم ، لیست حضور و غیاب ، نمونه سوال و پاسخنامه امتحان برگزار شده را تحویل نمایند.

باز هم بگوییم چنانچه دانشجو در امتحان میان ترم شرکت ننماید ، نمره اکتسابی ایشان از 12 نمره پایان ترم ضرب در ده هفتم می شود و نمره نهایی از ۲۰ محاسبه خواهد شد .

نحوه محاسبه نمرات پایان ترم پیام نور

1– اگر دانشجو نمره میان ترم داشته باشد:

8 نمره میان ترم + 12 نمره پایان ترم = ۲۰

۲- اگر دانشجو نمره میان ترم نداشته باشد و یا درس خودخوان باشد:

12 نمره پایان ترم ضربدر ده ششم = ۲۰

 

مشاهده نمرات در سیستم گلستان دانشگاه پیام نور

مشاهده نمرات در سیستم گلستان در دو تایم صورت میگیرد . یکی برای نمرات میان ترم و دیگری برای نمرات پایان ترم که خود این به دو دسته تستی و تشریحی تقسیم میشود.

آزمون های دانشگاه پیام نور شامل نمرات تستی و تشریحی و میان ترم است. اگر داوطلبان در کلاس ها حضور نداشته باشند نمره میان ترم شامل حالشان نمیشود. در این صورت نمره ورقه امتحانی آنها ضبدر 10 تقسیم بر 6 میشود.

دروس عمومی دانشگاه پیام نور به صورت کاملا تستی برگزار میشود و دروس اختصاصی نصف نمرات مخصوص سوالات تستی و نیم دیگر آن مخصوص سوالات تشریحی میباشد.

 حالا بهتر از به صورت تصویری مشاهده نمرات در دانشگاه پیام نور را توضیح دهیم:

این نکته را توجه داشته باشید که اگر میخواهید نمرات میان ترم خود را مشاهده کنید حتما باید شهریه خود را پرداخت کرده باشدید وگرنه اجازه دسترسی به این بخش را نخواهید داشت.

ابتدا وارد پرتال دانشجویی خود شوید. اگر نمیدانید به چه صورت میتوانید وارد سیستم گلستان شوید مقاله نحوه ورود به سیستم گلستان را مطالعه کنید.

سپس روی آخرین گزینه روی مشاهده نتایج آزمون دانشجو کلیک کنید.مانند تصویر زیر:

نمرات پیام نور

پس از کلیک وارد صفحه جدیدی میشید که میتوانید همه نمرات را مشاهده کنید.

محاسبه و مشاهده نمرات پیام نور

طبق تصویر بالا ، برای انتخاب درس مورد نظر روی نقطه ای که با فلش قرمز مشخص شده کلیک کنید. سپس درس مورد نظر را انتخاب کنید. حال هرکدام از نمرات که توسط استاد ثبت شده باشد میتوانید مشاهده کنید. فلش سبز رنگ نمرات تستی و فلش مشکی رنگ نمره تشریحی آزمون را مشخص میکند. روبرو نمره تشریحی ، نمرات میان ترم و عملی قابل مشاهده است.

اگر تمام نمرات شما در سیستم درج شده است برای مشاهده کارنامه نهایی خود، باید از صفحه اول به بخش اطلاعات جامع دانشجو مراجعه کنید.

در این قسمت میتوانید کارنامه نهایی خود و همچنین قبولی و عدم قبولی خود را مشاهده کنید. البته ابتدا باید صبر کنید تا از طرف دانشگاه نمرات شما تایید شود تا خیالتان از قبولی راحت شود.

 

جهت مشاوره در زمینه نحوه محاسبه نمره در دانشگاه پیام نور چگونه است؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید