میزان تاثیر آزمون کتبی در پذیرش دکتری سال 97

میزان تاثیر آزمون کتبی در پذیرش دکتری

جهت مشاوره در زمینه میزان تاثیر آزمون کتبی در پذیرش دکتری سال 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از میزان تاثیر آزمون کتبی در پذیرش دکتری سال 97 مطلع خواهید شد. معاون آموزشی وزیر علوم اعلام نمود، برای پذیرش آمون دکتری سال 97 ، 50درصد نمره پذیرش نهایی داوطلبان متاثر از آزمون کتبی دکتری انجام می شود. در واقع وزن آزمون کتبی دکتری و مصاحبه تخصصی دکتری 97 باهم برابر است. از عوامل موثر در قبولی داوطلبان موفقیت در ارزیابی عملکرد و دارا بودن کارهای پژوهشی و علمی و موفقیت در مصاحبه می باشد. جزئیات کامل میزان تاثیر آزمون کتبی دکتری در پذیرش دکتری 97 به شرح ذیل به اطلاع داوطلبان گرامی آزمون دکتری می رسد.

50 درصد میزان تاثیر آزمون کتبی در پذیرش دکتری

میزان تاثیر آزمون کتبی دکتری در پذیرش نهایی 50 درصد می باشد، معاونت آموزشی وزیر علوم اعلام نمود ، برای سال 97، 50درصد نمره پذیرش نهایی داوطلبان از طریق تاثیر آزمون دکتری می باشد و مابقی در اختیار دانشگاه ها خواهد بود و از طریق ارزیابی عملکرد و مصاحبه انجام می شود. احتمالا در سال های آتی درصد سهم بررسی و اختیار دانشگاه ها در پذیرش بیشتر خواهد شد و انتخاب داوطلبان مستعد با توجه به ارزیابی عملکرد و مصاحبه صورت می گیرد. با عملی شدن سیاست تفویض اختیار به دانشگاه ها ، اختیارات روسای دانشگاه ها ، بیشتر شده و با توجه به شرایط اقلیمی، دانشگاهی و منطقه ، تبصره و بندهایی در رابطه با گزینش دانشجویان صادر می گردد و با این شرایط سطح مسئولیت پذیری روسای دانشگاه ها بیشتر خواهد شد. بنابراین برای موفقیت در آزمون دکتری علاوه بر کسب رتبه بالا در آزمون کتبی لازم است به مصاحبه و ارزیابی عملکرد توسط دانشگاه ها در مقطع دکتری، توجه بیشتری شود. لازم به ذکر است که انتخاب رشته دکتری با انتخاب رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت است، عدم انتخاب رشته صحیح و ناآگاهانه منجر به عدم قبولی قطعی خواهد شد، عدم اطلاعات کافی درمورد سوالات مصاحبه حضوری دلیل اصلی عدم قبولی و پذیرش نهایی داوطلبان است.

دکترای آموزشی پژوهشی سنجش و پذیرش دکتری بر اساس معیارهای زیرخواهد بود:

  1. آزمون‌های متمرکز 50 درصد
  2. سوابق آموزشی و پژوهشی و فناوری 20 درصد
  3. مصاحبه علمی و سنجش عملی 30 درصد

برای اطلاع از سوالات مصاحبه دکتری و شرایط و نحوه موفقیت در مصاحبه دکتری ، از طریق تلفن ثابت با شماره ده رفمی 9099071613 تماس حاصل فرمایید کارشناسان راهنما و پاسخگوی سوالات داوطلبان گرامی خواهند بود.

 

جهت مشاوره در زمینه میزان تاثیر آزمون کتبی در پذیرش دکتری سال 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید