معرفی رشته پزشکی درآمد و بازار کار پزشکی

معرفی رشته پزشکی درآمد و بازار کار

جهت مشاوره در زمینه معرفی رشته پزشکی درآمد و بازار کار پزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به معرفی رشته پزشکی و درآمد و بازار کار رشته پزشکی خواهیم پرداخت. علاقمندان به تحصیل در این رشته از طریق مطالعه این مقاله با نظام آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی داخل کشور و دوره تحصیل دکتری حرفه ای در رشته پزشکی عمومی ، در دوره های علوم پایه ، فیزیولوژی ، کارآموزی بالینی، کارورزی و کارورزی بالینی آشنا خواهند شد.

معرفی رشته پزشکی و دوره پزشکی

طول دوره تحصیل در رشته پزشکی عمومی 7 سال می باشد که همانطور که گفتیم ، شامل دوره های پزشکی عمومی، علوم پایه ، فیزیولوژی ، کارورزی بالینی و کارورزی به شرح ذیل می باشد.

اولین دوره: دوره علوم پایه

اولین مرحله از دوره آموزش پزشکی ، دوره علوم پایه می باشد که دو الی سه سال است و شامل 20 واحد اجباری (روانشناسی و فیزیولوژی ، تغذیه، جنین شناسی، آناتومی، اپیدمیولوژی، بافت شناسی، میکروب شناسی، انگل شناسی، ایمنی شناسی،بیوشیمی، زبان تخصصی، ژنتیک)، دورس عمومی و پایه است. محتوای دروس در دوره علوم پایه آموزش ساختمان بدن انسان و اعمال فیزیولوژیک و نقش آنها در سلامت انسان ، شناخت عوامل بیولوژیک بیماری زا و شیوه های دفاعی بدن در مقابل آنها و اصول آسیب های بدن انسان ؛ آشنایی با اصول مسائل بهداشتی است. بعد از اتمام دوره علوم پایه، آزمون جامع علوم پایه برگزار خواهد شد. داوطلبان فقط 2 بار می توانند در آزمون شرکت نمایند و افراد مورد پذیرش می توانند به ادامه تحیل در دوره بعدی بپردازند.

دومین دوره: فیزیوپاتولوژی یا نشانه شناسی

دوره فیزیوپاتولوژی، شامل آموزش های فیزیولوژی و پاتولوژی می باشد. با گذراندن این دوره دانشجویان با واکنش های بدن در هنگام یک بیماری و سیکل بیماری و نحوه درمان آن را آموزش می بینند و دوره آموزش فارماکولوژی را با مرور بر انوع دسته بندی داروها و چگونگی اثر گذاری داروها در طول شش ماه خواهند گذراند.

سومین دوره: کارآموزی بالینی یا استاژری

این دوره شامل دورس نظری و عملی می باشد و دانشجویان با علائم بیماری و نحوه تشخیص و روش های درمانی آشنا خواهند شد و شامل دوره های داخلی، جراحی،کودکان،زنان و زایمان، چشم، گوش و حلق و بینی، روانپزشکی، رادیولوژی، پوست و سایر دروس عمومی است. مباحث دروس علمی شامل ، تشخیص و نسخه نویسی، یادگیری نحوه ویزیت بیمار و گزارش نویسی، نحوه برگزاری کنفرانس های صبحگاهی در مورد بیماران

چهارمین دوره : کارورزی بالینی

کارورزی بالینی یا دوره انترنی به مدت 18 ماه و در پایان دوره های آموزشی انجام می شود و کارآموز به طور عملی در بیمارستان و… با بیماران در ارتباط خواهد بود و تشخیص و درمان بیماری ، تحت نظر اساتید می پردازد.

بازار کار رشته پزشکی

بازار کار رشته پزشکی ، بسیار گسترده می باشد، محیط های کاری برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی ، بیمارستان ها، درمانگاه ها، ورزشگاه ها ، کلینیک ها، اورژانس ها ، مطب و… می باشد. در حال حاضر شهرستان ها و مناطق محرم کمبود پزشک دارند و در شهرهای بزرگ تقاضای نیروی کار پزشک کم می باشد ، البته ظرفیت برای مطب زدن هنوز وجود داشته و درآمد مناسبی برخوردار می باشد. بازار کار برای فارغ التحصیلانی که در دوره های تخصصی ادامه تحصیل می دهند بسیار مناسب می باشد، خصوصا در رشته های مربوط به زیبایی ( جراحی و…).

جهت مشاوره در زمینه معرفی رشته پزشکی درآمد و بازار کار پزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید