شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 را می توانید در این مقاله مشاهده نمایید. این مقاله در رابطه با زمان ثبت نام کارشناسی ارشد و نحوه ثبت نام نیز صحبت کرده است. در هر سال شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اندکی تغییر می کند لذا به شما پیشنهاد می شود به دقت این مقاله را مطالعه نمایید.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

در سال جدید شرایط ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد را می توانید مشاهده نمایید. این شرایط که در زیر مشاهده خواهید کرد از دفترچه ثبت نام استخراج شده است و در اختیار شما قرار رفته شده و قتبل استناد می باشد. در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام را می توانید مشاهده نمایید.

شما داوطلبان می توانید در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام در رابطه با شرایط عمومی و اختصاصی با شماره های درج شده در این مقاله تماس حاصل نمایید.

شرایط عمومی ثبت نام کارشناسی ارشد

شرایط عمومی مندرج در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد به شرح زیر می باشد.

  1. اعتقاد داشتن به اسلام یا یكی از ادیان الهی دیگر.
  2. عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران.
  3. عدم سابقه عضویت در ساواک و گروه های ضد انقلابی.
  4. نداشتن فساد اخلاقی.
  5. عدم ارتکاب به اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا در زمان اشتغال.

شرایط اختصاصی ثبت نام کارشناسی ارشد

شرایط اختصاصی ثبت نام کارشناسی ارشد به شرح زیر می باشد.

  • داشتن مدرک كارشناسی (لیسانس) یا كارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دكترای حرفهای) یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع كارشناسـی كـه مـدرك مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی باشد.
    تذکر : دانشجویان شاغل به تحصیل می بایست تا پایان تاریخ ثبت نام نسبت به انصراف خود در دانشگاه اقدام نمایند.
  • فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشكی، قبل از اقدام به ثبت نام باید توجه داشته باشند كه از لحـاظ طـرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، وضعیت خود را مشخص و از نظر وزارت مذكور منعی برای ثبـت نـام و شـركت در آزمـون و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.
  • داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت كتبی و بدون قید و شرط محل كار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند.
  • براساس مصوبه جلسه 334 شورای برنامه ریزی آموزش عالی به فارغالتحصیلان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی معتبر خـارجی كـه بـه دلیل كیفیت ( اعتبار دانشگاه و محتوای درسی ) به مدرك فارغالتحصیلی ارزشیابی شده آنان عنوان معادل تعلق گرفته است، اجازه داده میشـود كـه در ایـن آزمون ثبت نام و شركت نمایند.
  • بدیهی است در صورت پذیرفته شدن، چنانچه حداقل 80 درصد نمره حدنصاب گزینش آزاد در رشته امتحانی و در سهمیه آزاد (غیر از كدرشته محلهای بورسیه و هر نوع سهمیه دیگر) را كسب نمایند، عنوان معادل از مدرك تحصیلی آنان حذف و مجاز به ادامه تحصیل خواهند بود.
  • بر اساس مصوبه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارك تحصیلی صادر شده توسط مركز مدیریت حوزه های علمیـه یـا مركـز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان، فضلا و طلاب حوزههای علمیه كه بر اساس مدرك صادر شده توسط مراكز فوق، دوره سطح 2 را گذراندهاند و یا تا تاریخ
    1400/6/31 فارغ التحصیل میشوند، منحصرا میتوانند در هر یك از كدرشته های امتحانی گروه علوم انسانی ثبت نام و در آزمون آن شـركت نماینـد و در صـورت پذیرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیشنیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند. بدیهی است این دسته از داوطلبان باید تصویر مدرك فراغـت از تحصیل خود را كه توسط مركز مدیریت حوزههای علمیه یا مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان صادر گردیده است در اختیار داشته باشند.
  • بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تكمیلی ، پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانـه در آزمون ورودی دوره های كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 ،حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبتنام و شركت در آزمون ورودی دورههای كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 نخواهند بود.
  • پذیرفته شدگان نهایی رشته های تحصیلی دوره های شبانه، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و موسسات آموزش عـالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون ورودی دوره های كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 در صورت عدم ثبت نام در رشته قبولی و یا انصراف قطعی تا پایان مهلت ثبت نام آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 با رعایت سایر شرایط و ضوابط مـی تواننـد در آزمـون ورودی دوره هـای كارشناسی ارشد ناپیوسته ثبت نام و شركت نمایند.
  • دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع كارشناسی پیوسته یا ناپیوسته كه از تاریخ 86/6/31 به بعد فارغ التحصیل شده اند، در صورتیكه معـدل آنـان كمتر از 12 باشد، حق ثبت نام و شركت در این آزمون را ندارند.
در صورت وجود هر گونه پرسش در رابطه با شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می توانید با شماره های درج شده در این مقاله تماس حاصل نموده و پاسخ پرسش خود را جویا شوید.

زمان و نحوه ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1400

زمان ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد برای سال 1400 در تاریخ 99/9/16 لغایت 99/9/25 می باشد. لذا داوطلبان می توانند در این تاریخ به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند و با ورود به بخش کارشناسی ارشد ثبت نام خود را انجام دهند.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد جهت اتباع خارجی به این گونه است که متقاضیان غیر ایرانی (اتباع خارجی) لازم است قبل از تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ابتدا با وارد شدن به سایت سازمان سنجش و ورود به لینک مربوطه نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی اقدام نموده و در پایان کد پیگیری 13 رقمی در زمان پر کردن فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی آزمون را در بند 16 وارد نمایند.

جمع بندی

در مقاله فوق می توانید از شرایط عموم و اختصاصی برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد مطلع شوید . این شرایط در هر سال اندکی تغییر می کند لذا بهتر است مطالب بروز سایت ما را به دقت مطالعه نمایید. در انتها از زمان ثبت نام کارشناسی ارشد نیز صحبت شده است.

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید