شرایط ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی بهمن 97

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی بهمن 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سازمان سنجش آموزش کشور شرایط ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی در بهمن 97 را اعلام کرد. داوطلبان امسال می توانند در 85درصد رشته های دانشگاه های دولتی سراسری بدون کنکور ثبت نام کنند. درباره مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش ثبت نام بدون کنکور در رابطه با پذیرش رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی در کنکور سراسری اطلاعیه زیر را منتشر نمود. برای مشاهد نحوه محاسبه سوابق تحصیلی در ثبت نام بدون کنکور 98 لینک زیر را انتخاب کنید:

 سوابق تحصیلی نحوه محاسبه سوابق تحصیلی در ثبت نام بدون کنکور 98

ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی بهمن 97

ضوابط و شرایط ثبت نام براساس سوابق تحصیلی در بهمن 97 با توجه به قانون سنجش و پذیرش دانشجو به این صورت است که باید پذیرش حداقل 85 درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور در تمامی زیر نظام های آموزش عالی صرفا براساس سوابق تحصیلی با ملاک معدل کتبی دیپلم داوطلبان و بدون نیاز به شرکت در کنکور انجام ‌شود. پذیرش 89درصد کنکوری ها با سوابق تحصیلی انجام می شود برای اطلاع از اخبار کامل تاثیر سوابق تحصیلی ، لینک زیر را انتخاب کنید:

سوابق تحصیلی پذیرش 89 درصد کنکوری ها با سوابق تحصیلی

نکته مهم:

با توجه به مصوبات فوق ثبت نام بدون کنکور رشته محل های مربوط، صرفا با سوابق تحصیلی و مستقل از کنکور انجام خواهد شد و کنکور سراسری برای سایر رشته محل هایی خواهد بود که پذیرش آنها از تلفیق نمره کنکور و سوابق تحصیلی است. سازمان سنجش اعلام نمود 85 درصد از رشته های دانشگاه های دولتی سراسری ، ثبت نام بدون کنکور خواهد داشت برای اطلاع از حذف کنکور و لیست 85درصد از رشته های دانشگاه دولتی روی لینک زیر کلیک کنید:

سوابق تحصیلی لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 98

از سال 98 و بعد از آن ثبت نام دانشجویان صرفا براساس سوابق تحصیلی و با توجه به قوانین و مقررات مربوطه مستقیما توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خواهد بود که محورهای مهم این روش عبارتند از:

شرایط ثبت نام براساس سوابق تحصیلی در بهمن 97

سازمان سنجش آموزش کشور شرایط ثبت نام براساس سوابق تحصیلی را به شرح زیر اعلام کرد.

مطابق فراخوان دانشگاه ها و موسسات دارای ثبت نام بدون کنکور، مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور ، در زمان تعیین شده ارسال شود.

دانشگاه ها و مؤسسات باتوجه به قوانین و مقرراتی نظیر سهمیه بندی نسبت به پذیرش دانشجو در سقف ظرفیت تعیین شده توسط شورای گسترش آموزش عالی اقدام و برای ثبت نام بدون کنکور واجدین شرایط اقدام کرده و اسامی پذیرفته شدگان را تحت عنوان لیست اولیه پذیرفته شدگان، برای تائید به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می نمایند.

داوطلبان می توانند چندین کدرشته محل را انتخاب نمایند ولی فقط مجاز به ثبت نام و تحصیل در یک کدرشته محل می باشند. در صورت ثبت نام همزمان دو رشته محل در یک یا چند دانشگاه، تحصیل داوطلب فقط در یک رشته و دانشگاه مجاز خواهد بود و سایر ثبت نام ها لغو خواهد شد.

سازمان سنجش ، شرایط و ضوابط ثبت نام بدون کنکور و پذیرش براساس سوابق تحصیلی به طور کامل در دفترچه های راهنمای ثبت نام براساس سوابق تحصیلی منتشر می کند.

با توجه به موارد فوق پذیرش دانشجوی صرفا سوابق تحصیلی در بهمن ماه 9 و مهر ماه سال 98 در دو بخش به صورت زیر خواهد بود:

 

ثبت نام بدون کنکور با سوابق تحصیلی بهمن ماه 97

اطلاعیه مربوط به نحوه پذیرش و شرایط و ضوابط داوطلبان و نحوه درخواست پذیرش از موسسات و مدارک و سوابق مورد نیاز در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 97/11/25 منتشر می شود.

زمان ثبت نام بدون کنکور بهمن 97 از تاریخ 97/10/29 آغاز می شود برای اطلاع از مهلت ثبت نام بدون کنکور روی لینک زیر کلیک کنید:

سوابق تحصیلی مهلت ثبت نام بدون کنکور بهمن 97

 

ثبت نام بدون کنکور با سوابق تحصیلی مهر ماه 98

اطلاعیه به انضمام دفترچه راهنمای پذیرش صرفا سوابق تحصیلی برای سال 98 در اواسط بهمن ماه 97 توسط سازمان سنجش آموزش کشور، به همراه تمامی شرایط و ضوابط و نحوه مراجعه و مدارک و مستندات لازم برای اخذ پذیرش توسط موسسات در اطلاعیه مذکور درج میشود.

سوابق تحصیلی دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری بهمن 97

زمان مراجعه داوطلبان برای اخذ پذیرش رشته محل های صرفا سوابق تحصیلی از 97/12/20 تا اواخر مرداد 98 خواهد بود.

داوطلبان متقاضی پذیرش رشته محل های صرفا سوابق تحصیلی نیازی به شرکت در کنکور سراسری سال 98 که ثبت نام آن از تاریخ 24 بهمن تا 2 اسفند 97 است، ندارند.

پذیرش رشته محل های صرفا سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی مطابق ضوابط سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و برای پذیرش در بهمن ۹۷ و مهر ۹۸ نیز همزمان با پذیرش سایر موسسات است که در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد. برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی و کارشناسی آزاد لینک زیر را انتخاب کنید:

سوابق تحصیلی ثبت نام بدون کنکور کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد بهمن 97

در مورد نحوه پذیرش صرفا سوابق تحصیلی در سایر آزمون ها ( فنی و حرفه ای، کاردانی به کارشناسی و جامع علمی کاربردی اعم از کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ) با کارشناسان صدای مشاور تماس بگیرید.

داطلبان گرامی می توانند برای پذیرش براساس سوابق تحصیلی بهمن 97 – ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های و موسسات دارای ثبت نام بدون کنکور، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند.

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی بهمن 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید