شرایط تحصیل در رشته های نیمه حضوری 98 – 99

شرایط تحصیل در رشته های نیمه حضوری 97-98

جهت مشاوره در زمینه شرایط تحصیل در رشته های نیمه حضوری 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله شرايط تحصیل در رشته‌های نيمه حضوری، نحوه برگزاری کلاس ها و شرایط تحصیل در دوره های نیمه حضوری و شرایط پذیرش در رشته های نیمه حضوری به اطلاع داوطلبان گرامی خواهد رسید. در صورت وجود هر گونه سوال در رابطه با تحصیل در رشته های نیمه حضوری می توانید با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید.

شرایط تحصیل در رشته های نیمه حضوری

باتوجه به ابنکه، کليه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند رشته‌های تحصيلی دوره‌های نيمه حضوری را انتخاب نمایند، دانشجويان دوره نيمه حضوری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که از معافيت تحصيلی استفاده نمی نمایند، بدون انصراف از تحصيل در آزمون تحصيلات تکميلی ثبت نام و شرکت نمایندلازم به ذکر است که باید در صورت موفقيت و قبل از ثبت نام در رشته قبولی جديد، از رشته قبولی قبلی خود انصراف قطعی انجام دهند.

دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، در دوره های نيمه حضوری موظف به تأمين خوابگاه، وام تحصيلي و … نمیباشند، البته برخی از دانشگاه ها خارج از محدوده وظایف خود امکاناتی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. مقررات آموزشي دوره‌های نيمه حضوری دانشگاه و موسسات آموزش عالی در  دورهای نيمه حضوری می باشد و کلاسهایی که تشکیل داده میشود صرفا برای رفع ایراد می باشد. شهريه دانشجویان نیمه متمرکز به دو قسمت شهريه ثابت و متغير تقسیم می شود.

 

شرایط پذیرش در رشته های نیمه حضوری

پذیرش نیمه حضوری در دانشگاه های آزاد، دولتی و پیام نور وجود دارد. شرایط پذیرش در رشته های نیمه حضوری به صورت متمرکز می باشد. امکان تحصیل همزمان در دوره های حضوری و نیمه حضوری برای دانشجویان امکانپذیر می باشد. یعنی نیاز به طی نمودن مراحل مصاحبه و… وجود ندارد.

و پس از قبولی دانشجو باید به دانشگاه قبولی خود مراجعه و ثبت نام خود را در رشته های نیمه حضوری انجام دهد. پذیرش در رشته  های نیمه حضوری دانشگاه ها به صورت به صورت گزینش بومی استانی است و 80% ظرفیت رشته های دانشگاهی از میان داوطلبان همان استان می باشد.

نحوه برگزاری کلاس ها و شرایط تحصیل در دوره های نیمه حضوری

رشته های نیمه حضوری د ردانشگاه های دولتی مانند دانشگاه پیام نور می باشند و کلاس ها صرافا به منظور رفع اشکال تشکل خواهند شد و تعداد جلساتی که کلاس در طول یک ترم تشکیل می شود بین 6 تا 16 جلسه می باشد.

رشته های نیمه حضوری مناسب افراد شاغل و یا افرادی که نمی توانند در کلاس های دانشگاه شرکت نمایند می باشد. در رشته های نیمه حضوری کلاسها تنها دو روز در هفته و به صورت رفع اشکال خواهد بود. حضور دانشجو در کلاسها الزامی نیست و غیبت او در کلاسهای رفع اشکال موجب حذف درس او نخواهد شد. دانشگاه ها برای دانشجویان رشته های نیمه حضوری ملزم به فراهم آوردن امکانات رفاهی و خوابگاه نخواهند بود.

 

جهت مشاوره در زمینه شرایط تحصیل در رشته های نیمه حضوری 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید