انواع سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد

تخمین رتبه کنکور سراسری 99 برای دارندگان سهمیه ایثارگران

جهت مشاوره در زمینه انواع سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد 99 با توجه به دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ، تاثیر بسیاری در افزایش احتمال قبولی در کنکور کارشناسی ارشد دارد. به همین دلیل قصد داریم سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد سال 99 را در این صفحه شرح دهیم. برای اطلاع از میزان تاثیر سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد در انتخاب رشته کارشناسی ارشد با توجه به شرایط و ضوابط ، امتیاز هر داوطلب در گروه مشمولانی که سهمیه ایشان مورد تایید ارگان مریوط می باشد، ارزیابی خواهد شد. در کنکور ارشد 99 سهیه سیل زدگان نیز اضافه شد.

تاثیر سهمیه هر داوطلب (رتبه در سهمیه) میزان رتبه و تراز کنکور کارشناسی ارشد و رتبه تراز بدون تاثیر سهمیه، در مرحله اول اعلام نتایج قابل مشاهده است.

انواع سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد

سه نوع سهمیه برای کنکور کارشناسی ارشد تعریف شده است. سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد سال 99 شامل سهمیه های ایثارگران 25 درصد و 5درصد ، سهمیه آزاد، سهمیه رزمدگان می باشد:

سهمیه ایثارگران کنکور کارشناسی ارشد:

سهمیه ایثارگران 25% ظرفیت (فرزندان و همسر ایثارگران) : 25 درصد ظرفیت هر کد رشته محل به همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثر، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان ایثارگران اختصاص دارد.

سهمیه ایثارگران 5% ظرفیت (فرزندان و همسر ایثارگران) : ظرفیت هر کد رشته محل نیز به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان رزمندگان و ایثارگران با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد.

در شرح سهمیه های ایثارگران 5 و 25 درصد و سهمیه آزاد باید بگوییم، اگر ظرفیت سهمیه 25 درصدی ایثارگران ، تکمیل نشود ، ظرفیت باقی مانده ابتدا به مشمولین سهمیه 5 درصدی ایثارگرانمشمول، اختصاص میابد، سپس به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص خواهد داشت. حد نصاب نمره داوطلبان مشمول استفاده از سهمیه ایثارگران باید 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر کد رشته محل باشد.

برای تخمین رتبه کنکور سراسری برای دارندگان سهمیه ایثارگران کلیک کنید.

سهمیه رزمندگان کنکور کارشناسی ارشد

رزمندگان: رزمندگان داوطلب و پرسنل کادر ثابت و پیمانی و وظیفه نیورهای مسلح که از شهریور سال 59 تا شهریور سال 67، دارای حداقل 6 ماه متوالی یا متناوب به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه باشند. این گروه باید در زمان ثبت نام کد رهگیری 12 رقمی را از ارگان مربوطه دریافت کرده باشند و در فرم ثبت نام درج کنند، مشمولان باید حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل را کسب نموده باشند ، در غیراین صورت مشمول استفاده از سهمیه آزاد خواهند بود.

سهمیه سیل زدگان کنکور کارشناسی ارشد

برای مشاهده خبر قطعی شده سهمیه سیل زدگان کنکورکارشناسی ارشد کلیک کنید:

سهمیه سیل زدگان کنکور کارشناسی ارشد.

افزایش سهمیه ایثارگران و جانبازان در کنکور

اخیرا مجلس شورای اسلامی با افزایش سهمیه ورود ایثارگران در کنکور و دانشگاه ه ها از  ۲۵ درصد به ۳۰ درصد موافقت نمود. در این طرح سهمیه ورود با 5 درصد سهمیه اختصاصی برای همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه به 30 درصد افزایش یافت. بر مبنای تبصره جدید اگر سهمیه 25 درصد ایثارگران تکمیل نشود و 5 درصد سهمیه اختصاصی همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه پاسخگوی متقاضیان دارای شرایط نباشد، دولت مکلف خواهد بود مانده ظرفیت خالی 25 درصد ایثارگران را مازاد بر 5 درصد مذکور به همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان دارای حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه را که دارای شرایط می باشند، اختصاص دهد. نمایندگان مجلس ، تبصره یک این ماده واحده را هم با 14 رای ممتنع ، 73 رای مخالف و 102 رای موافق تصویب نمودند. برای ادامه خبر کلیک کنید.

 

برای مشاوره سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد 99 و موارد زیر می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره ده رقمی 9099071613 تماس بگیرید:

  • کارنامه کنکور ارشد سهمیه ایثارگران
  • نمونه کارنامه کنکور ارشد سهمیه ایثارگران
  • کارنامه کنکور ارشد سهمیه ایثارگران 5 درصد
  • نحوه اعمال سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد
  • کارنامه سهمیه 5 درصدی ارشد
  • سهمیه ایثارگران در کنکور 99
  • استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد
  • سهمیه معلولین در کنکور ارشد
  • و…

جهت مشاوره در زمینه انواع سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید