سهمیه نمونه دولتی 97-98

جهت مشاوره در زمینه سهمیه نمونه دولتی 97-98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سهمیه نمونه دولتی 97-98 شامل سهمیه شاهد و سهمیه روستایی برای دانش‌آموزان داوطلب ورود به مدارس نمونه دولتی می‌شود. دانش‌آموزانی که مشمول این سهمیه‌ها می‌شوند، برای شرکت در آزمون نمونه دولتی 97-98 و تحصیل در مدارس نمونه دولتی که از بهترین مدارس کشور هستند می‌توانند از سهمیه‌های‌شان استفاده کنند. هر ساله آزمون نمونه دولتی برای ورود به دو مقطع هفتم و دهم برگزار می‌شود و دانش‌آموزان برای ورود به مدارس نمونه دولتی در این آزمون‌ها با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در این مقاله ما در مورد نوع سهمیه‌ها و شرایط آن‌ها برای داوطلبان ورود به مدارس نمونه دولتی در هر دو مقطع هفتم و دهم توضیح می‌دهیم.

 

برای اطلاع از سهمیه های موثر در آزمون نمونه دولتی 97-98 و نحوه استفاده از آن می توانید با مشاوران تحصیلی مرکز صدای مشاوران از طریق تلفن ثابت با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳ تماس حاصل فرمایید. 

 

سهمیه نمونه دولتی 97-98

آزمون نمونه دولتی که هر ساله بعد از امتحانات نیم‌سال دوم تحصیلی دانش‌آموزان برای ورود آنان به مدارس نمونه دولتی سطح کشور برگزار می‌شود، چند سهمیه دارد و پذیرش در مدارس نمونه دولتی به این صورت انجام می‌گیرد که دانش‌آموزان شاهد 10 درصد سهمیه پذیرش مدارس نمونه دولتی را دارند، دانش‌آموزان روستایی 20 درصد و شهری 70 درصد. دانش‌آموزان برای استفاده از سهمیه مد نظر خود بایستی در نمون برگ ثبت نام آزمون نمونه دولتی 97-98 خود، در قسمت استفاده از سهمیه، سهمیه مورد تقاضای خود را ذکر کنند و در صورت ذکر نکردن سهمیه خود در نمون برگ تقاضای ثبت نام آزمون نمونه دولتی 97-98، سهمیه مدنظرشان در نتیجه آزمون نمونه دولتی آنان اعمال نخواهد شد.

سهمیه شاهد نمونه دولتی 97-98

سهمیه شاهد در آزمون نمونه دولتی 97-98 به این صورت است که حداکثر 10 درصد از ظرفیت پذیرش آزمون نمونه دولتی 97-98 به دانش‌آموزان شاهد و ایثارگران تعلق دارد. دانش‌آموزان شاهد اولویت‌بندی می‌شوند و به ترتیب اولویت می‌توانند از سهمیه شاهد برای ورود به مدارس نمونه دولتی استفاده کنند؛ اولویت اول با فرزندان شاهد است. اولویت دوم فرزندان جانباز 50 درصد به بالا و آزادگان با بیش از 3 سال سابقه‌ی اسارت هستند. اولویت سوم سهمیه شاهد نمونه دولتی 97-98 فرزندان جانباز 25 درصد تا 49 درصد و آزادگان با بیش از 6 ماه سابقه‌ی اسارت را شامل می‌شود. اولویت چهارم این سهمیه نیز فرزندان جانباز زیر 35 درصد و آزادگان با کم‌تر از 6 ماه سابقه‌ی اسارت هستند. دانش‌آموزان سهمیه شاهد نمونه دولتی 97-98 با توجه به این اولویت‌ها به شرط کسب حداقل هفتاد درصد نمره تراز شده آزمون آخرین فرد پذیرفته شده مدرسه مورد تقاضای خود پذیرش می‌شوند. لازم است تاکید کنیم که در دوره دوم متوسطه یعنی آزمون نمونه دولتی نهم به دهم، رعایت امتیاز داوطلب بر اساس رشته مورد تقاضا صورت می‌گیرد. به این معنا دانش‌آموزانی که از سهمیه شاهد استفاده می‌نمایند، به شرطی در آزمون پذیرفته خواهند شد که حداقل 70 درصد نمره تراز شده آخرین فرد پذیرفته شده در رشته انتخابی واحد آموزشی مورد تقاضای خود را کسب کرده باشند. بررسی مدارک ثبت نام دانش‌آموزان سهمیه شاهد نمونه دولتی در هنگام ثبت نام آزمون ورودی انجام می‌گیرد و در صورت مغایرت داشتن مدارک مدیر مدرسه باید در این مورد پاسخگو باشد. ثبت نهایی دانش‌آموزان شرکت کننده سهمیه شاهد منوط به اسکن نامه بنیاد شهید در سامانه ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی خواهد بود. ضمن اینکه در صورت پذیرش، اصل مدارک در پرونده دانش‌آموزان در مدرسه نمونه دولتی قبولی آنان نگهداری خواهد شد.

سهمیه روستایی نمونه دولتی 97-98

در هر مدرسه نمونه دولتی 20 درصد ظرفیت پذیرفته‌شدگان مختص دانش‌آموزان روستایی است که هنگام ثبت نام در نمون برگ ثبت نام آزمون نمونه دولتی خود سهمیه روستایی را انتخاب کرده‌اند. برای اعمال سهمیه‌ها در نتیجه آزمون دانش‌آموزان بایستی حداقل 50 درصد نمره آزمون علمی را کسب کرده باشند، در غیر این صورت نمی‌توانند از سهمیه برخوردار گردند. لازم به تاکید است که دانش‌آموزانی در آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی 97-98 می‌توانند از سهمیه روستایی استفاده نمایند که پایه‌های پنجم و ششم را در مدرسه روستایی مشغول به تحصیل بوده باشند و هم‌چنین دانش‌آموزی می‌تواند در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 97-98 از سهمیه روستایی استفاده کند که پایه‌های هشتم( یعنی سال تحصیلی 95-96) و نهم (یعنی سال تحصیلی 96-97) را در مدراس روستایی تحصیل کرده باشد. ملاک استفاده از سهمیه روستایی برای دانش‌آموزان انتقالی از سایر استان‌ها، تحصیل در مدارس روستایی شهرستان‌ها از ابتدای سال تحصیلی جاری و ارائه گواهی منوط بر تحصیل در مدارس روستایی سایر استان‌ها و ادامه تحصیل در مدارس روستایی شهرستان دیگر بعد از انتقال خواهد بود.

 

برای اطلاع از سهمیه های موثر در آزمون نمونه دولتی 97-98 و نحوه استفاده از آن می توانید با مشاوران تحصیلی مرکز صدای مشاوران از طریق تلفن ثابت با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳ تماس حاصل فرمایید. 

جهت مشاوره در زمینه سهمیه نمونه دولتی 97-98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
21 دیدگاه برای “سهمیه نمونه دولتی 97-98”
  1. سلام ایا میشه از هر دو سهمیه در ازمون استفاده کرد

  2. ماشاالله به خودم که هیچ سهمیه ای نداشتم و قبول شدم???ینی خدا خواستااااا❤

  3. سلام،اگه پدرمان معلم(فرهنگی)باشد چند درصد امتیاز دارد؟؟
    لطفا جواب بدید ممنونم

  4. سلام،بدلیل فیلتر شدن تلگرام نمی توانیم به کانال هیوا برویم می شه آی دی کانال رو بدید که از اون طریق وارد شویم؟؟
    ممنونم

  5. سلام،چگونه سهمیه روستایی به دانش آموز تعلق می گیره؟؟

    • سلام باتوجه به ادغام ازمون مدارس نمونه وتیزهوشان96-97 برای اعمال سهمیه روستایی طبق اساسنامه مدارس نمونه دولتی مصوبه هشتصدوچهل وهفتمین جلسه شورای عالی اموزش وپرورش مورخ1390/06/01وهمچنین ماده12دستورالعمل اجرایی مدارس نمونه دولتی به شماره227195مورخ 1390/10/10نسبت به اعمال سهمیه روستایی اقدام می شود.برای اطلاع ازاین ائین نامه به کارشناس اموزش وپرورش شهرتون مراجعه کنید.درسالهای ماقبل 96چون ازمون استانی بودهراستان شرایط خاصی اعلام می کردندچون تحصیل درپایه هشتم ونهم درمناطق روستایی تاییدمدیرمدرسه.

  6. با سلام من سال های ۷ و ۸ و ۹ ام رو تو نمونه دولتی دارم برای شرکت در آزمون ورودی دهم سهمیه ای دریافت می کنم یا نه؟؟

  7. سلام من ۳۵ درصد سهمیه جانبازی پدرم و دارم معدل ترم دوم امسالم هم۱۹/۹۳شد آیا احتمال قبولی دارم؟؟؟ ظرفیت نمونه در شهرما ۵۴ نفر هستش

  8. سلام ببخشید برای مناطق محروم سهمیه ایی هست ؟

  9. شما نمیدونید که چه تعدادی برای تجربی هست ؟(مدرسه نمونه بوشهر)

  10. ببخشید تو مطلب بالا نوشته کسب حداقل پنجاه درصد آزمون میخواستم بدونم معدل تو این پنجاه درصد
    جایی داره یا نه

    • سلام دوست محترم ازمون برای نمونه دوقسمت میشه50درصد نمره امتحان 50درصد معدل تاثیرگذاره

  11. سلام پدر بنده 5 درصد سهمیه داره ایا تاثیر داره در قبول شدن و سوالات ریاضی و علوم چند تا بزنم با این سهمیه

    • سلام دوست محترم شرایط سهمیه دردفترچه ثبت نام هراستان اعلام شده.پدرشماجانباز؟ازاده؟بامشاوران ما درارتباط باشید

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید