سامانه نشا چیست

جهت مشاوره در زمینه سامانه نشا چیست

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه نشا ، سامانه ثبت نام ارز دانشجویی می باشد که دانشجویانی که در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل می نمایند و می خواهند از ارز هایی که دولت برای رفاه حال دانشجویان خارج از کشور که در حال تحصیل هستند اختصاص داده که با مبلغ ارز مرجع پرداخت مینماید بتوانند استفاده نمایند. از انجایی که پرداخت ارز دانشجویی به این دست از دانشجویان به صورت غیر حضوری تعلق می گیرند می بایست در سامانه نشا ثبت نام کنند.

در سال 97 برای پیشگیری از مراجعه حضوری در سازمان امور دانشجویی برای درخواست ارز دانشجویی ، دریافت ارز دانشجویی به صورت غیر حضوری انجام می شود. دانشجویان باید مدارک تحصیلی خود که شامل گواهی اشتغال به تحصیل  ، تصویر ویزای دانشجویی ، برگ ورود و خروج به کشور را در سامانه نشا ثبت نمایند. همزمان با این کار گواهی اشتغال به تحصیل خود را سایت وزارت خانه و نمایندگی جمهوری اسلامی این گواهی را تایید میکند. پس از بررسی اعتبار دانشگاه و مدارک ارائه شده، مدارک تایید خواهد شد و یک کد رهگیری در اختیار دانشجو قرار خواهد گرفت. پس از طی تمامی مراحل گفته شده دانشجو قادر خواهد بود برای گرفتن ارز خود ، کد بانکی خود را اعلام نماید و پس از گذشتن مراحل دریافت ارز دانشجویی خود را در شهر خود دریافت نماید.

توجه داشته باشید تمامی دانشجویانی که عضو سامانه نشا هستند و شرایط ثبت نام در سایت نشا را دارند می توانند از خدمات ارزی و غیر ارزی سامانه نشا استفاده نمایند.

سامانه نشا چیست

سامانه نشا چیست

خدمات ارزی سامانه نشا

خدمات ارز دانشجویی سامانه نشا تنها به داوطلبینی تعلق می گیرد که در این سامانه ثبت نام کرده باشند. حداکثر مبلغ ارز که برای تامین ارز قابل پرداخت یا حواله به هر دانشجو پرداخت می شود حداکثر 15000 دلار یا معادل آن به سایر ارزها بابت پرداخت شهریه دانشگاه می باشد. حداکثر میزان ارز که به دانشجو برای تامین نیازهای زندگی در کشورهای خارج به دانشجو داده می شود حداکثر ماهیانه 1000 دلار و یا معادل آن به سایر ارزها می باشد. در صورتی که دانشجو به همراه خانواده خود به کشور خارج برای تحصیل رفته باشد برای هر عضو خانواده وی حداکثر ماهیانه 500 دلار یا معادل آن به سایر ارزها تعلق خواهد گرفت.

خدمات غیر ارزی سامانه نشا

خدمات غیر ارزی سامانه نشا تحت شرایطی خاص به دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج تعلق می گیرد. این خدمات غیر ارزی به شرح ذیل می باشد:

  • تخفیف بلیط هواپیما که یک بار در سال و توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در محل تحصیل قابل دریافت می باشد. البته توجه داشته باشید که این تخفیف تنها برای شبکه هوایی ایران ایر می باشد.
  • معافیت از پرداخت عوارض خروج از کشور . البته این معافیت تنها برای دو بار در سال قابل اجرا می باشد به صورتیکه فاصله دو ورود به کشور بیش از سه ماه باشد
  • معافیت از پرداخت مبلغ صدور گذرنامه
  • صدور گواهي اشتغال به تحصيل
  • اعلام فراغت از تحصيل به سازمان وظيفه عمومي
  • اعلام انصراف از تحصيل

جهت مشاوره در زمینه سامانه نشا چیست

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید