راه های تقویت حافظه برای درس خواندن روزهای پایانی کنکور

راه های تقویت حافظه

جهت مشاوره در زمینه راه های تقویت حافظه برای درس خواندن روزهای پایانی کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در روزهای پایانی نزدیک به کنکور سراسری مهم ترین عواملی که بر روی تقویت حافظه داوطلب تاثیر گذار است را به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول تغذیه و دومین دسته شیوه تحصیل

در این مقاله میخواهیم راه های تقویت حافظه برای درس خواندن روزهای پایانی کنکور 98 را توضیح دهیم.

 

راه های تقویت حافظه

راه های تقویت حافظه برای درس خواندن

اکثر دانش آموزان برای امتحانات و کنکور به دنبال راه های تقویت حافظه میگردند. در زیر مواردی را که میتواند به شما کمک کند بیان کرده ایم.اما اگر در برنامه ریزی دروس در امتحانات و یا مشاوره در رابطه با تمام شرایط کنکور نیاز به مشاوره داشتید، صدای مشاورن آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان میباشد.

1) یکی از راه های تقویت حافظه با صدای بلند درس خواندن است. مطالبی که فک میکنید با اهمیت هستند را با صدای بلند بخوانید تا معجزه این کار را خودتان ببینید.

 

2) یکی از دیگر روش های تقویت حافظه این است که مطلبی را که یاد گرفته اید به دیگران نیز آموزش دهید. این کار باعث افزایش قدرت حافظه و تثبیت مطلب میشود.

 

3) حتما از نمودار ها و اشکال استفاده کنید. کمکی که ترسیم به شما میکند این است که اطلاعاتی که پیچیده هستند به صورت تصویری در ذهنتان تثبیت شوند.

 

4) فیلم های آموزشی مرتبط با موضوع درستان را تماشا کنید. تماشای فیلم روی حافظه تصویری تاثیر میگذارد و تثبیت مطلب راحتتر میشود.

 

5) یکی از روش های پر مخاطب با بازدهی بالا استفاده از فلش کارت ها میباشد که در روز های پایانی کمک بزرگی به داوطلبان میکند.پس حتما دروسی که در ذهنتان ثبت نمیشود را لیست کرده و برایشان فلش کارت بخرید.

 

6) استراحت …. استراحت را فراموش نکنید زیرا درس خواندن به صورت مداوم و پشت سر هم ممکن از ذهن را خسته کند. به طور معمول باید پس از هر ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درس خواندن، استراحت کوتاهی کنید، زیرا پس از این مدت، در تمرکز و توجه شما اختلال ایجاد می‌شود و هر مطلب جدیدی که پس از ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه بخوانید، در مغز شما جذب نمی‌شود.

 

7) اگر همیشه در جای مشخصی درس میخوانید ، این بار تغییر دهی و در مکانی دیگر درس بخوانید. تاثیر این کار نیز بسیار بالاست.

 

8) اصلا اصلا اصلا شب قبل از امتحان بیدار نمانید…اگر به مقدار کافی نخوابید مغز نمیتواند اطلاعات ورودی را پردازش کند و ثبت کند. پس خواب کافی در شب امتحان الزامی است.

 

9) میتوانید گروهی درس خواندن را امتحان کنید . اما به شرط اینکه هدف تمام افراد گروه درس خواندن باشد.

 

برای تقویت حافظه چه بخوریم

ماهی به علت داشتن چربی امگا3، گوشت‌ قرمز و گوشت انواع پرندگان به دلیل داشتن آهن، ویتامین C موجود در میوه‌ها و سبزیجاتی مانند مرکبات، توت‌فرنگی، گریپ‌فروت، انار، گوجه‌فرنگی، کلم بروکلی، هویج و سویا به علت تاثیر آن در بهبود عملکرد سلول‌های عصبی، ویتامین‌های گروه B به‌ویژه B6 و B12 و تیامین که در مخمر، جوانه‌ گندم، برنج قهوه‌ای، دانه‌ سویا، جوی دوسر، عدس، تخمه‌ آفتابگردان و گردو وجود دارند، روی که منبع آن گوشت، جگر، غلات سبوس‌دار، محصولات سویا، لوبیای خشک، تخم‌مرغ، پنیر، حبوبات و سبزیجات سبز تیره و زرد است و ید که بر عملکرد غده تیرویید اثر می‌گذارد.

 

اما در پایان بگوییم مهمترین اصل در موفقیت داشتن هدف است. افرادی موفق میشوند که هدفمند باشد…

 

جهت مشاوره در زمینه راه های تقویت حافظه برای درس خواندن روزهای پایانی کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید