لیست منابع آزمون دکتری سال 98

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

جهت مشاوره در زمینه لیست منابع آزمون دکتری سال 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

منابع آزمون دکتری 98 و حذف و اضافه آزمون دکتری اعلام شد، تغییرات رشته و گرایش آزمون دکتری سال ۹۸ / حذف و اضافه ها در این صفحه به اطلاع داوطلبان آزمون دکتری می رسد.

تغییرات رشته و گرایش آزمون دکتری ۹۸ ، رشته‌ها و گرایش های آزمون ورودی دوره‌های دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۹۷ دارای تغییراتی می باشد. سازمان سنجش آموزش کشور جداول رشته ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره های دکتری ph.d سال 98 را منتشر نمود و تغییراتی که در رشته ها و گرایش ها ایجاد شده است را به اطلاع داوطلبان گرامی می رسانیم.

برمبنای مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجوی دوره های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) که شامل آزمون زبان با ضریب یک، آزمون استعداد تحصیلی با ضریب یک و آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب 4 می باشد.

متقاضیان ورود به دوره دکتری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی می توانند در آزمون ورودی دوره‌های دکتری (Ph.D) ثبت نام نموده و در آزمون شرکت نمایند. 

روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پژوهش محور، پردیس‌های خودگردان، پیام نور، بورس اعزام به خارج، مؤسسات غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس قانون فوق صورت خواهد گرفت. با توجه به قانون فوق، سازمان سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه های آموزشی ـ پژوهشی و پژوهش محور به شرح ذیل انجام می گردد:

  • دکتری آموزشی ـ پژوهشی:سنجش و پذیرش جهت ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی برمبنای معیارهای آزمون متمرکز50 درصد، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری 20 درصد، مصاحبه علمی و سنجش عملی 30درصد
  • دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور برمبنای معیارهای آزمون متمرکز30درصد، سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری20 درصد، مصاحبه علمی و بخش عملی30درصد، تهیه طرحواره 20درصد

لیست منابع آزمون دکتری سال 98

منابع آزمون دکتری سال 98 با تغییر در رشته ها و گرایش های آزمون دکتری سال 98 ، حذف و اضافه ها به اطلاع داوطلبان می رسد:

  • پذیرش دانشجو در رشته اقتصاد نفت و گاز و گرایش های «حقوق و قراردادهای نفت و گاز» و «بازارها و مالیه نفت و گاز» در مجموعه اقتصاد به دانشگاه امام صادق (ع) محدود شده است و پذیرش تنها در این دانشگاه صورت می گیرد.
  • یکی دیگر از تغییرات، تغییر نام مجموعه تربیت بدنی به مجموعه علوم ورزشی است.
  • همچنین تغییر دیگر در مجموعه تاریخ ایران بعد از اسلام است که رشته های تاریخ، تاریخ انقلاب اسلامی، تاریخ محلی، تاریخ علم دوره اسلامی و ایران شناسی سال ۹۷ به رشته های تاریخ، تاریخ انقلاب اسلامی، ایران شناسی و تاریخ فرهنگ و تمدن ایران دوره اسلامی منحصرا با پذیرش دانشگاه آزاد تغییر کرده است.
  • رشته دین پژوهی به مجموعه ادیان و عرفان اضافه شده است. این رشته سال گذشته در مجموعه فلسفه و کلام اسلامی قرار داشت.
  • رشته حکمت هنرهای دینی نیز از مجموعه فلسفه و کلام حذف شده است.
  • فلسفه علم پیش از این به عنوان یک رشته در مجموعه فلسفه علم وجود نداشت و از سال ۹۸ به این مجموعه اضافه شد.
  • رشته دین و رسانه نیز در سال ۹۸ از مجموعه علوم ارتباطات حذف شده است.
  • در مجموعه معماری در رشته معماری گرایش معماری دیجیتال به مجموعه گرایش های این رشته اضافه شده است.
  • پذیرش دانشجوی دکتری در سال ۱۳۹۸ بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» صورت می گیرد.

 

جهت مشاوره در زمینه لیست منابع آزمون دکتری سال 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید