حداکثر سنوات مجاز تحصیل دانشگاه پیام نور

حداکثر سنوات مجاز تحصیل دانشگاه پیام نور

جهت مشاوره در زمینه حداکثر سنوات مجاز تحصیل دانشگاه پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یکیاز سوالات متداول در زمینه دانشگاه پیام نور این است که حداکثر سنوات مجاز تحصیل دانشگاه پیام نور چقدر است. دراین مقاله میخواهیم در این رابطه توضیح دهیم.

 

نکته بسیار مهمی که دانشجویان پیام نور در طول مدت تحصیل خود باید در نظر داشته باشند این می باشد که باید نسبت به سنوات مجاز تحصیل در دانشگاه پیام نور نظر ویژه ای داشته باشند چرا که سنوات مجاز تحصیل در دانشگاه پیام نور موضوع بسیار مهمی می باشد.

سقف مشروطی در دانشگاه پیام نور وجود ندارد یعنیاینکه متوالی و یا غیر متوالی مشروط بشوید از تحصیل منع نخواهید شد. تنها آسیب این مساله در سنوات تحصیلی شما تاثیر میگذارد زیرا زمانی که مشروط میشوید تعداد واحد کمتری برای ترم بعدی میتوانید انتخاب کنید

سنوات تحصیل در دانشگاه پیام نور برای کسانی که به صورت بدون کنکور پیام نور یا از طریق انتخاب رشته کنکور وارد دانشگاه پیام نور شده اند و معافیت تحصیلی دارند با کسانی که معافیت تحصیلی نداشته باشند متفاوت است. البته طی بخشنامه جدید داوطلبین می توانند از افزایش سنوات پیام نور استفاده نمایند.

توجه داشته باشید دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده نموده اند و مدت مجاز تحصیل انها به اتمام رسیده است در صورتیکه که مشمول به خدمت سربازی شوند از ادامه تحصیل انها جلوگیری به عمل خواهد آمد بنابراین این گونه از دانشجویان ، دانشجوی انصرافی به حساب نخواهند آمد بلکه دانشجوی اخراجی محسوب می شوند و می توانند بنا به شرایطی خاص پس از اتمام خدمت سربازی خود به تحصیل خود ادامه دهند.

حداکثر مدت مجاز سنوات تحصیلی کارشناسی دانشگاه پیام نور

حداکثر مدت مجاز سنوات تحصیلی کارشناسی دانشگاه پیام نور برای دانشجویان به شرح ذیل می باشد:

بدون معافیت تحصیلی : بیست نیمسال مجاز می باشد که البته طبق اطلاعیه دانشگاه پیام نور 5 نیمسال تحصیلی به سنوات مجاز کارشناسی پیام نور اضافی گردیده که در مجموع هر دانشجو می تواند در مقطع کارشناسی 25 نیمسال تحصیل نماید البته باید به این نکته اشاره کنیم که برای استفاده از این 5 نیمسال ، شهریه ثابت شما با ضریب 1.25 محاسبه خواهد شد.

دارای معافیت تحصیلی : برای ورودی های سال 91-90 به بعد نیمسال مجاز برای تحصیل 10 نیمسال تحصیلی می باشد و برای ورودی های قبل از سال 90 حداکثر 12 نیم سال می باشد

البته باید اذعان داریم که دانشگاه پیام تحت شرایطی ویژه به دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می نمایند و نتوانسته اند در سنوات مجاز کارشناسی پیام نور درس خود را تمام کنند یک نیمسال به مدت تحصیل آنها اضافه کند. در ضمن طبق بخشنامه ارسالی سازمان نظام وظیفه داوطلبینی که از معافیت تحصیلی استفاده می نمایند و نتوانسته اند در مدت مجاز به تحصیل خود درس خود را به اتمام برسانند و مشمول خدمت سربازی شده اند شرایطی در نظر گرفته شده است که معافیت تحصیلی آنها به 2 سال افزایش یابد.

از انجایی که این شرایط بسته به وضعیت دانشجو متفاوت می باشد به شما پیشنهاد می کنیم حتما با مشاوران صدای مشاور در تماس باشید تا درخواست شما برای افزایش سنوات پیام نور را نسبت به شرایط تحصیل شما انجام دهند.

حداکثر مدت مجاز سنوات تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

حداکثر مدت مجاز سنوات تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور برای دانشجویان به شرح ذیل می باشد:

بدون معافیت تحصیلی : ده نیمسال مجاز می باشد که البته طبق اطلاعیه دانشگاه پیام نور 3 نیمسال تحصیلی به سنوات مجاز کارشناسی ارشد پیام نور اضافی گردیده که در مجموع هر دانشجو می تواند در مقطع کارشناسی ارشد 13 نیمسال تحصیل نماید البته باید به این نکته اشاره کنیم که برای استفاده از این 5 نیمسال ، شهریه ثابت شما با ضریب 1.25 محاسبه خواهد شد.

دارای معافیت تحصیلی : سنوات تحصیلی مجاز پیام نور 6 نیمسال تحصیلی می باشد

 

جهت مشاوره در زمینه حداکثر سنوات مجاز تحصیل دانشگاه پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید