تغییر رشته کارشناسی ارشد 97

تغییر رشته کارشناسی ارشد 97

جهت مشاوره در زمینه تغییر رشته کارشناسی ارشد 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

 تغییر رشته کارشناسی  ارشد ممکن است به دلایل زیادی انجام شود مهمترین آنها میتوند به این دلیل باشد که شما به آنرشته علاقه ای نداشته باشید و صرفا به خاطر نزدیکی محل سکونت به دانشگاه محل تحصیل خود این رشته را خوانده باشید ممکن یا شاید ممکن است به دلایل شغلی بخواهید در دوره کارشناسی ارشد در رشته ای دیگر تحصیل نمایید و در رشته مرتبط با شغل خود تحصیل نمایید. با توجه به دلایل گفته شده تصمیم گرفتیم تا در این مقاله در مورد تغییر رشته از کارشناسی به کارشناسی ارشد بنویسیم.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور احتمال فراهم شدن امکان تغییر رشته و گرایش های انتخابی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در مهلت ثبت نام مجدد را خبر داد. با هدف ارائه تسهیلات برای داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد سال 98 که در بازه زمانی 16 تا 25 آذرماه موفق به ثبت نام نشده اند، می توانند از 28 بهمن تا اول اسفند 97 نسبت به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد اقدام کنند.

مهلت ثبت نام مجدد کارشناسی ارشد از 28 بهمن ماه آغاز می شود.

برای مشاوره در زمینه تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور از طریق تلفن ثابت با شماره 909901612 تماس بگیرید.

دلایل تغییر رشته کارشناسی ارشد 97

یکی از سوالاتی که در هنگام  تغییر رشته ذهن داوطلب را به خود مشغول میکند این مساله است  آیا رشته جدید مورد علاقه من هست ؟ مزایا و معایب این تغییر رشته برای من چیست ؟ آیا می توانم در رشته جدید موفق باشم ؟ با توجه به تفاوت رشته کارشناسی با کارشناسی ارشد آیا از عهده  گذراندن دروس تخصصی رشته جدید بر میایم؟این تغییر رشته آیا برای آینده شغلی من می تواند مفید باشد و ده ها سوال دیگر  که موقع شرکت در کنکور کارشناسی ارشد در رشته جدید در ذهن داوطلبان نقش میبندد. به شما توصیه میشود که برای تصمیم گیری در این باره و پاسخ به این سوالات بامرکز مشاوره صدای مشاوران تماس حاصل فرمایید و آینده تحصیلی و شغلی خود را به کارشناسان و متخصصان صدای مشاوران بسپارید.

اقدامات لازم در خصوص تغییر رشته کارشناسی ارشد 97

ابتدا ما فرض را بر این می گذاریم که شما از رشته جدید اطلاعات کافی و لازم را دارید یکی از عوامل موفقیت در تغییر رشته کارشناسی به کارشناسی ارشد داشتن منابع خوب و دقیق است  در این مرحله شما باید  منابع آموزشی و کتب درسی رشته جدید را تهیه کرده و نسبت به مطالعه دروس جدید رشته خود اقدام فرمایید . در این باره به شما توصیه میکنیم متن دقیق منابعی که سازمان سنجش برای هر رشته معین میکند را به دقت مطالعه فرمایید و برای آزمودن خود به جواب دادن سوالات کنکور سال های گذشته در رشته جدید بپردازید. در این باره کتب تستی جامع می تواند مفید باشد این کتب با جمع آوری کنکورهای سال های گذشته به  داوطلبان کمک میکنند تا دانش و آموخته های خود را با جواب دادن به این کنکورها بیازمایند . از دیگر فاکتورهایی که میتواند در موفقیت انتخاب رشته داوطلبان موثر باشد صحبت با رتبه های برتر کنکورهای سال های گذشته است . این افراد از آنجایی که این مسیر را طی کرده اند می توانند راهنمای خوبی برای شما داوطلب تغییر رشته کارشناسی ارشد باشند. گفتن یک نکته خالی از لطف نیست و آن اینکه  ممکن است رشته ی مورد علاقه شما در مقطع ارشد شامل چندین گرایش باشد که در هرگرایش ضرایب دروس امتحانی متفاوت می باشد ودر نوع درس خواندن شما برای کنکور کارشناسی ارشد تفاوت میکند. تذکر خیلی مهم درباره گرایش انتخابی این است که اگر شما قصد ادامه تحصیل در دوره دکتری را داشته باشید باید به دقت گرایش خود را انتخاب کنید چون گرایش شما در دوره دکتری باید مرتبط با دوره ارشد باشد . از آنجایی که آزمون دکتری مصاحبه ای نیز دارد یکسان نبودن گرایش انتخابی با گرایش ارشد امتیاز منفی را در موقع مصاحبه به همراه خواهد داشت.یکی دیگر از مسائل داوطلبان  در خصوص تغییر رشته کارشناسی ارشد این است که آیا در رشته جدید می توانند موفق شوند باتوجه به اینکه رشته ناهماهنگ با دوره کارشناسی داشته اند باید خدمت این دسته از داوطلبان عرض کنیم که در موقع پذیرفته شدن در کارشناسی ارشد در شروع تحصیل با تشخیص گروه آموزشی مربوطه تعدادی واحد پیشنیاز جهت آمادگی برای رشته جدید خواهید گذراند پس نگران این موضوع نباشید.

تغییر گرایش در کارشناسی ارشد 97

از آنجا که تغییر رشته و گرایش توسط دانشگاه انجام می پذیرد دانشجویان ارشد می بایست بعد از گذراندن 2 ترم تحصیلی و ارائه مجوز از معاونت آموزشی  دانشگاه  نسبت به تغییر گرایش اقدام نمایند و در مرحله تکمیل ظرفیت با توجه به مندرجات موجود در دفترچه انتخاب انتخاب رشته اقدام نمایند. بدیهی است که اگر در گرایش جدید پذیرفته شدید ادامه تحصیل در گرایش و دانشگاه قبلی منتفی  میشود. مهلت ثبت نام مجدد کارشناسی ارشد از 28 بهمن ماه آغاز می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور احتمال فراهم شدن امکان تغییر رشته و گرایش های انتخابی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در مهلت ثبت نام مجدد را خبر داد. با هدف ارائه تسهیلات برای داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد سال 98 که در بازه زمانی 16 تا 25 آذرماه موفق به ثبت نام نشده اند، می توانند از 28 بهمن تا اول اسفند 97 نسبت به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد اقدام نمایند، براساس آمار نهایی، 457 هزار نفر در کنکور ارشد 98 ثبت نام نموده اند.

البته در روزهای آینده اخبار جدید مربوط به آزمون کارشناسی ارشد سال 98 را به صورت دقیق اعلام خواهیم کرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به این سؤال که ( داوطلبان قادر به تغییر رشته و گرایش های انتخابی خواهند بود یا تنها امکان ویرایش مشخصات فردی وجود دارد) اعلام کرد،  این موضوع در حال بررسی است فعلا در این خصوص تصمیم گیری نشده است. برای پیگیری جدیدترین اخبار با شماره تلفن زیر تماس بگیرید:

برای مشاوره در زمینه تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور از طریق تلفن ثابت با شماره 909901612 تماس بگیرید.

جهت مشاوره در زمینه تغییر رشته کارشناسی ارشد 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
25 دیدگاه برای “تغییر رشته کارشناسی ارشد 97”
  1. با سلام و خسته نباشید
    من فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته نرم افزار هستم و میخوام در مقطع کارشناسی ارشد یکی از رشته های پزشکی را بخوانم آیا موفق میشوم؟

    • بستگی به نحوه برنامه ریزی شما داره
      اگه به برنامه منظم بر اساس توانایی هاتون داشته باشید امکانش وجود داره

  2. سلام خسته نباشید من لیسانس حسابداری دارم،میخوام واس ارشد روانشناسی بخونم،میشه راهنمایی کنید که امکانش هس و..

    • سلام بله شما ارشدوزرات علوم می توانید ثبت نام کنید .فقط برای عضویت نظام روانشناسی باید 2مقطع تحصیلی روانشناسی بایدباشد.

  3. سلام بله شما ارشدوزرات علوم می توانید ثبت نام کنید .فقط برای عضویت نظام روانشناسی باید 2مقطع تحصیلی روانشناسی بایدباشد.

  4. سلام .بله شما ارشد وزرات علوم رشته روانشناسی شرکت کنید.فقط برای عضویت نظام روانشناسی باید 2مقطع تحصیلی روانشناسی باشد.

    • سلام بله شما ارشدوزرات علوم می توانید ثبت نام کنید .فقط برای عضویت نظام روانشناسی باید 2مقطع تحصیلی روانشناسی بایدباشد.

  5. سلام
    من در مرحله اول ثبت نام به جای مدیریت فناوری اطلاعات مهندسی فناوری اطلاعات را انتخاب نمودم
    ایا امکان تعغیر در 28 بهمن زمانی که سنجش اعلام کرده میتونم تعغیر بدم و مجموعه مدیریت روانتخاب کنم؟

    • سلام.مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از احتمال فراهم شدن امکان تغییر رشته و گرایش های انتخابی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در مهلت ثبت نام مجدد خبر داد.پس پیگیراطلاعیه سازمان سنجش باشید.

  6. سلام و عرض ادب
    من مهندسی برق تموم کردم میخواستم ببینم ایا میتونم برای کارشناسی ارشد رشته کشاورزی ادامه بدم .
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنین .
    سپاسگذارم

    • سلام بله در ارشدوزرات علوم شما باهرکارشناسی هرارشدی که دوست داریدمی توانیدشرکت کنید.

  7. با سلام من لیسانس نرم افزار کامپیوتر دانشگاه ازاد خوندم برا ارشد میتونم تغییر رشته بدم مثلا کشاورزی یا HSse .راحت میتونم یا شرایطی داره.ممنون میشم پاسخگو باشید

    • سلام.بله امکان تغییررشته وجوددارد.اگه برای رشته ی شرایط خاصی باشه دردفترچه ثبت نام اعلام میشه.

  8. سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش شبکه های کامپتوتری میباشم با توجه شغل بنده که این گرایش راقبول نمی کند می خواهم تغییر گرایش بدهم به نرم افزار در ضمت چند روز پیش ترم دوم را با موفقیت تمام کردم خواهشا منو راهنمایی کنید

  9. سلام یه سوال داشتم
    من اگه کارشناسی ریاضیات محض بگیرم
    برا ارشد میتونم حتی به رشته های پزشکی هم تغییر رشته بدم؟

  10. سلام وقتتون بخیر
    من رشته ی سلولی مولکولی روزانه ی دانشگاه اصفهان قبول شدم الان می خوام به ژنتیک تغییر گرایش بدهم باید چیکار کنم؟ میتونم توی دانشگاه خودم باشم؟

  11. سلام من در حال تحصیل در کارشناسی ارشد رشته فلسفه ترم 2 هستم میخوام بدونم میتونم الان بدون کنکور تغییر رشته بدم؟

    • سلام دوست محترم در کل تغییررشته درمقطع ارشد ممنوع می باشد. ولی تغییرگرایش باموافقت دانشگاه امکان پذیرهست

  12. سلام . من یک ترم در رشته ارشد روان شناسی شخصیت خوانده ام آیا امکان تغییر گرایش در رشته روان شناسی عمومی در شهرستان دیگه وجود دارد.ممنون

    • سلام دوست محترم تغییررشته وگرایش ممنوع می باشد مگرباموافقت اموزش دانشگاه درمواردخاص

  13. سلام من لیسانس مهندسی کشاورزی گرایش خاک دارم میخاستم ببینم میتونم ارشد مهندسی صنایع بخونم؟

  14. سلام‌خواستم‌بدونم‌کسی‌که‌تو‌کارنامه‌ارشدش‌‌رشته‌مهندسی‌مکانیک‌جلو‌ی‌گرایش‌تبدیل‌انرزی‌نوشته‌باشه‌عیر‌مجاز،‌‌اون‌گرایشو‌که‌نمیتونه‌انتخاب‌کنه‌،میشه‌گرایشای‌دیگه‌رو‌بزنه‌وبعد‌اینکه‌دو‌ترم‌خوند‌به‌گرایش‌تبدیل‌انرزی‌که‌عیرمجاز‌بود‌تعییر‌گرایش‌بده؟؟

    • سلام دوست محترم شانس کم هست با اموزش دانشگاه ومدیرگروه درمیان بگذارید

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید