تاثیر سهمیه جانبازی در رتبه کنکور 98

کاهش سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران

جهت مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه جانبازی در رتبه کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این صفحه از تاثیر سهمیه جانبازی در رتبه کنکور 98 مطلع می شوید. با توجه به میزان تاثیر سهمیه جانبازی در رتبه کنکور 98 اهمیت استفاده از این سهمیه برای داوطلبان حائض اهمیت است. اگر مشمول استفاده از سهمیه جانبازی در رتبه کنکور هستید این صفحه را به دقت مطالعه کرده و از پیشنهادات آن استفاده نمایید. درصورت نیاز به کسب راهنمایی بیشتر در مورد شرایط مشمولین و رفع هرگونه سوال و ابهام درمورد تاثیر سهمیه جانبازی در بهبود رتبه کنکور، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید.

میزان تاثیر سهمیه جانبازی در رتبه کنکور 98 

داوطلبان کنکور 98که مشمول استفاده از سهمیه جانبازی می باشند، می توانند از روش های تخمین رتبه کنکور سراسری برای دارندگان سهمیه جانبازان استفاده نمایند. بهترین روش برای مشاهده میزان تاثیر سهمیه جانبازان در رتبه کنکور استفاده از منابع اطلاعاتی جامع و کامل است که با توجه به طرح های جدید به تصویب رسیده مدام به روزرسانی می شوند. پیشنهاد ما به داوطلبان این است که حتما از نرم افزار رایگان تخمین رتبه که حاوی اطلاعات کارنامه های سازمان سنجش، در کنکور دوره های پیشنین است استفاده نمایند. این نرم افزار با توجه به قوانین و تغییراتی که در میزان سهمیه های جانبازی و سایر سهمیه های موثر در کنکور ، به روزرسانی می شود.

برای تخمین رتبه کنکور سراسری برای دارندگان سهمیه جانبازان کلیک نمایید.

داوطلبان و مشولان استفاده از سهمیه جانبازان توجه داشته باشند که حتما در فرم تقاضانامه ثبت نام خود، سهمیه مذکور را درج نمایند. سهمیه جانبازان در کارنامه اولیه ثبت می شود. میزان ظرفیت اختصاص یافته برای سهمیه ها با توجه به نسبت شرکت کنندگان سهمیه بندی می باشد. این سهمیه شامل ، سهمیه های جانبازان، سهمیه ایثارگران، سهمیه خانواده شهدا ، رزمندگان و سایر سهمیه ها نظیر سهمیه مناطق 1، 2 و 3 و … می باشد.

تاثیر سهمیه جانبازی در رتبه کنکور

مشمولان سهمیه جانبازی در رتبه کنکور 98 

دارندگان سهمیه 25درصد

مشمولان سهمیه جانبازی شامل جانبازان، همسر ، فرزندان جانبازان 25درصدی و بالاتر ، همسر و فرزندان شهدا، آزادگان، همسر و فرزندان ایشان، میباشد.ظرفیتی که به مشمولان سهمیه جانبازان اختصاص دارد، شامل 20درصد از ظرفیت هر کد رشته محل است. 
در گذشته ، فقط داوطلبانی میتوانستند از سهمیه جانبازان و رزمندگان استفاده کنند که پدرانشان دارای درصد جانبازی بالای 25درصد بودند. اما از سال 97 فرزندانی که پدرشان زیر 25درصد جانبازی دارد نیز می توانند از این سهمیه استفاده کنند.
طبق مصوبه مجلس در برنامه ششم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در صورت تائید شورای نگهبان، سهمیه ورود به دانشگاه جانبازان زیر 25 درصد لحاظ خواهد می شود.
لازم به کر است که درصد جانبازی و مدت زمان حضور در جبهه ، ملاک در نظر گرفته میشود. به ازای هر ماه یک درصد محاسبه می شود و طبق این برنامه می توانید از این امتیاز برای پذیرش در دانشگاه استفاده کنید.
حد نصاب نمره این داوطلبان 80 درصد نمره گزینش آزاد برای تمام رشته های وزارت بهداشت و رشته های دانشگاه های علوم پزشکی است.
70درصد از نمره گزینش آزاد به سایر رشته ها اختصاص دارد.

جانبازان، همسر و فرزندان جانبازان با جانبازی 25 % به بالا و همچنین همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جزو سهمیه ایثارگران محسوب می شوند و تـابع ضـوابط مربوط بـه سهمیه ایثارگران هستند. ظرفیت اختصاصی برای این دسته از داوطلبان 20 درصد از ظرفیت هر کد رشـته محـل است و حد نصاب نمره این داوطلبان 80 درصد نمره گزینش آزاد برای تمامی رشته های تحت پوشـش وزارت بهداشت (رشته هایی که در دانشگاههای علوم پزشکی ارائه می شوند) و 70 درصد نمره گزینش آزاد برای سایر رشته هاست.

دارندگان سهمیه 5 درصد

دارندگان سهمیه 5درصدی از  5 درصد از ظرفیت هر رشته محل برخوردار می شوند. اعمال سهیه 5 درصدی کنکور سراسری برای فرزندان و همسران جانبازان با جانبازی کمتر از 25 درصد و فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه امکان پذیر است. 5 درصد از ظرفیت هر رشته محل به این داوطلبان اختصاص دارد.

داوطلبان گرامی کنکور می توانند علاوه بر استفاده از نرم افزار تخمین رتبه سازمان سنجش ، برای مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه جانبازی در رتبه کنکور 98 با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند.
 

جهت مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه جانبازی در رتبه کنکور 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید