تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98

تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98، تاثیر پذیرش استانی ، ناحیه ای و قطبی در قبولی دانشگاه آزاد که سوال متداول اغلب داوطلبان می باشد ، را مورد بررسی قرار می دهیم. بومی گزینی در کنکور دانشگاه آزاد از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. بومی گزینی 4 بخش بومی گزینی استانی، بومی گزینی ناحیه ای ، بومی گزینی قطبی و بومی گزینی کشوری می باشد که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت. داوطلبان در شهر خود و با سهمیه مورد نظر، احتمال قبولی بیشتری در رشته و دانشگاه مورد نظر نسبت به داوطلبان شهرهای دیگر در همان رشته و دانشگاه دارند.

داوطلبان گرامی کنکور 97 می توانند جهت مشاوره و انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ، از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

نحوه تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد و انواع سهمیه بومی گزینی

نحوه تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد با توجه به 4 بخش بومی گزینی استانی، بومی گزینی ناحیه ای ، بومی گزینی قطبی و بومی گزینی کشوری به شرح زیر است:

  • تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، سهمیه بومی گزینی استانی : 80 درصد از کل ظرفیت دانشگاه ها به داوطلبان بومی اختصاص می دهند و 20 درصد به داوطلبان غیر بومی اختصاص دارد.
  • تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، سهمیه بومی گزینی ناحیه ای: تاثیر بومی گزینی ناحیه ای از استانی بیشتر است. در رشته هایی مثل حقوق ، مهندسی مکانیک ، مهندسی عمران ، پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و چند رشته دیگر پذیرش براساس سهمیه بومی گزینی ناحیه ای است لذا این سهمیه از اهمیت بیشتری برخوردار است و به دلیل مجاورت دو استان کنار هم شانس قبولی نیز افزایش می یابد.
  • تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، سهمیه بومی گزینی قطبی: دایره استان های هم قطب از سهمیه استانی و سهمیه ناحیه ای بیشتر است و پذیرش دانشجو 80 به 20 درصد خواهد بود.
  • تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، سهمیه بومی گزینی کشوری: در بومی گزینی کشوری ، میزان تاثیر براساس نمره کسب شده در کنکور سراسری است و سهمیه بومی گزینی وجود نخواهد داشت.

سهمیه بومی گزینی فقط در انتخاب رشته کنکور سراسری موثر می باشد و در انتخاب رشته آزاد تاثیر گذار نمی باشد و فقط تراز بالا در قبولی کنکور دانشگاه آزاد تاثیر گذار می باشد.

 
داوطلبان گرامی کنکور 98 می توانند جهت مشاوره و انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ، از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

جهت مشاوره در زمینه تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جهت خریداری بسته تماس کلیک کنید